Odzvonilo posrednicima između klijenata i taksista?

Autor: Ozren Podnar, VLM , 13. travanj 2012. u 11:55

Pametni telefoni opremljeni navigacijskim i lokacijskim sustavima u rukama korisnika i vozača taksija nude primamljivu mogućnost preskakanja posrednika između klijenta i taksista.

Pomoću navigacijskih usluga obje strane mogu na vrlo pristupačan način objaviti lokaciju na kojoj se nalaze i spojiti se na obostrano zadovoljstvo. Za spajanje klijenta i taksista putem mobitela potrebno je, dakako, da obojica imaju instaliranu odgovarajuću aplikaciju. U posljednjih nekoliko godina u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Švedskoj i Španjolskoj sveopća je mobilna umreženost potakla programere da stvore niz aplikacija za pronalazak taksija.

Taksi usluga na dlanu

Kada potencijalni putnik zatraži taksi, specijalizirana aplikacija pronađe najbližeg slobodnog vozača, a putnik tada može jednim klikom pozvati tog vozača uz plaćanje male provizije davatelju usluge ili naručiti drugu vožnju. Neke aplikacije korisnicima nude procjenu cijene vožnje, ocjenjivanje vozača i praćenje kretanja do odredišta. Ovo je osobito korisno turistima u gradu koji ne poznaju najbolje i onima koji se vraćaju iz noćnih izlazaka te nisu najsigurniji u vlastitu adresu.

Lokacijska tehnologija nije novost za vozače taksija. Radiotélefono Taxi iz Madrida je ušao u partnerstvo s programerima aplikacije GooTaxi u siječnju 2011. Kako tvrdi Francisco Rueda, suosnivač tvrtke Wannataxi iz Španjolske, “telefoniranje je staromodno.” Wannataxi i ostali sigurni su da će sve više klijenata rezervirati taksi koristeći prste nego uho priljubljeno za telefon. Rueda i njegovi poslovni partneri, telekomunikacijski inženjeri, također su uvjereni da mogu pobijediti dispečere na njihovom terenu. Wannataxi ne radi s postojećim dispečerima te putnicima osigurava službu kojoj se mogu žaliti ukoliko dobiju nezadovoljavajuću uslugu.

U Njemačkoj, novoosnovana tvrtka Intelligent Apps, koja uživa podršku Deutsche Telekoma, natječe se za vozače i klijente protiv afirmiranih dispečera kao što je Taxi Pay iz Berlina. Za svoju je aplikaciju myTaxi Intelligent Apps prikupio desetak milijuna dolara već u ranim fazama ulaganja. Aplikacija je ostvarila velik uspjeh i zauzela 80 posto europskog tržišta

Detaljan profil vozača

Prilagođen iPhoneu i androidskim uređajima, myTaxi sadrži detaljne informacije o vozačima (koliko sjedala ima, prima li kreditne kartice, prevozi li životinje i dr.) i njihove direktne telefone. Aplikacija taksistu zaračunava 0,99 eura po vožnji, ali je za korisnike besplatna. Za vozače je jeftinija androidska aplikacija Wannataxi, koja naplaćuje 0,50 eura. Korištenje ove dvije aplikacije je gotovo istovjetno, uz male razlike u sučeljima.
MyTaxi se širi na španjolsko i britansko tržište, a Wannataxi gleda prema ogromnom i divljem tržištu Latinske Amerike, gdje bi pouzdana informacija o sigurnosti pojedinog taksija putnicima vrijedila zlata.

Po opisanom načelu djeluje i Fast Taxi, koji radi na računalima i na iPhoneu. Fast Taxi ima opciju koja klijentu omogućuje da sastavi listu najdražih vozača i koristi njihove usluge kad želi. Tko traži ekskluzivniju uslugu, luksuzne automobile, osobnog vozača i diskreciju, koristit će aplikaciju za iPhone i Android aplikaciju Cabify po višim cijenama.

Hrvatski programeri u akciji

U Hrvatskoj je u upotrebi iZovi Taxi, aplikacija za iPhone, iPad i odnedavna za Android, koja izračunava cijenu vožnje i omogućuje direktan poziv taksi službi jednim dodirom. Prisutne su i opcije prikaza rute na mapi, praćenja kretanja za vrijeme vožnje te usporedbe cijene stvarnog putovanja s prethodno pročunatom najbližom rutom.

Putnicima je na raspolaganju i web aplikacija Taxicijene autora Ivana Stojića, koja daje pregled cijena za određenu rutu kod tri zagrebačka taksi prijevoznika – Radio Taksi Zagreba, Taxi Cammea i Eko Taxija.

Komentirajte prvi

New Report

Close