Odgojili smo nekoliko generacija srednjoškolaca našim radom i trudom na Srednja.hr

Autor: Marta Duić , 26. studeni 2014. u 16:09
Pixsell/Željko Lukunić

Kad je cijela priča počela Matijević je bio na trećoj godini fakulteta i već je imao određeno iskustvo s prethodnim portalom drugacije.hr

Marko Matijević nekadašnji student novinarstva na Fakultetu političkih znanosti i student međunarodne politiku na Sveučilištu u Regensburgu tijekom svojih studentskih dana je odlučio pokrenuti novi portal. ˝Ideja je došla na jednom predavanju kada je moj mentor prof. Kanižaj govorio o neadekvatnoj zastupljenosti mladima u medijima. Istaknuo je kako se o mladima puno piše, a nikada nisu sugovornici tema. Nekako mi se upalila ona filmska žaruljica da bi sam trebao krenuti u taj posao˝, pojašnjava početnu ideju Marko Matijević, osnivač portala Srednja.hr

Teški, ali uspješni početci

Kad je cijela priča počela Matijević je bio na trećoj godini fakulteta i već je imao određeno iskustvo s prethodnim portalom drugacije.hr koji je služio kao praksa za studente novinarstva i politologije voljne i željne pisanja. ˝ Radi nedostatka financija prvu verziju srednja.hr informatički sam napravio samostalno. Prva godina rada portala je prošla u volonterskom radu studenata, a na isteku te godine otvorile su mi se prilike za razvoj nekoliko projekata što sam iskoristio, a s time i zaposlio četvero ljudi˝, prisjeća se početaka Matijević.

Najveću podršku imao je od mentora na fakultetu prof. Kanižaja koji ga je savjetovao i ohrabrivao.  Kako kaže na početcima je sudjelovalo i puno kolega koji su nažalost samo kratkotrajno i s pojedinim idejama bili dio priče. ˝ Nedavno smo proslavili tri godine, a realne prihode imamo tek posljednje dvije godine. Naši prihodi se temelje pedeset posto od marketinga, te pedeset posto od projekata˝, kaže Matijević.

Financiranje je najteže

Srednja.hr organizira projekte poput Ideje godine i Slagalica, business i case study natjecanja za srednjoškolce, online predstavljanja fakulteta, pretraživanja edukativnih događaja u Hrvatskoj – Educator te još njih nekoliko s kojima ostvaruju manji prihod.

˝S obzirom da smo portal srednjeg dometa koji je 2013. godinu završio u top 30 po Gemiusu, ne možemo računati na veće prihode od marketinga. Isti rezultat očekujemo i ove godine, a prihodi će ostati jednaki˝, tvrdi Matijević.

Srednja.hr je manja tvrtka i veliki problem imaju s plaćanjem PDV-a na fakture koje ne mogu naplatiti, stoga ih jako veseli promjena koja će doći u novoj godini. Još jedan problem su im direktori pojedinih marketing odjela. ˝Jednom mi je direktorice tvrtke poznatog brenda čipsa rekla da se ona ne može oglašavati kod mene jer nju target od 15 do 24 godine ne zanima jer ta populacija nema novaca. Veći broj tvrtki koje su zainteresirane za naš target i dalje koriste TV kao glavno sredstvo obraćanje mladima s malim ili gotovo nikakvim odvajanjima za internet gdje mladi provode sve više i više vremena u odnosu na TV. Stvari se mijenjaju, ali ne onom brzinom kojom se mijenjaju navike novih generacija˝, požalio se Matijević.

Malen i složan tim

Prvu plaću si je uspio isplatiti prije nekoliko mjeseci, a osim njega kao osnivača portala zaposlen je glavni urednik, četvero novinara te još nekoliko honorarnih suradnika. Plan im je iskoristiti pogodnost stručnog osposobljavanja bez zasnivanja radnog odnosa te zaposliti novinare suradnike u većim Sveučilišnim gradovima poput Splita, Rijeke i Osijeka.

˝ S mladenačkim entuzijazmom na početku pratila nas je i sreća pa smo tako jednog od većih partnera dobili nakon nepunih tjedan dana rada portala. Gostovao sam u jednoj radio emisji, a čovjek iz jedne veće tvrtke je slušao intervju, a baš mu je u tom trenutku trebao medijski partner za jedan srednjoškolski projekt. Danas nam polovinu publike čine studenti jer smo već odgojili nekoliko generacija srednjoškolaca koji su nas intenzivno pratili tokom državne mature. Vjerujemo da smo se dosta profesionalizirali, ali isto tako portal još nije onakav kakav sam ga još zamišljao na početku. Djelomično je tako radi financija, a većim dijelom što se ozbiljni projekti trebaju raditi godinama. Cilj je uvijek jednak, postati glas mladih u javnosti˝, konstatirao je Matijević.

 

 

Komentirajte prvi

New Report

Close