Novi dizajn diže ‘crocsice’ iz pepela

Autor: Poslovni.hr , 17. ožujak 2012. u 12:40

CNN donosi priču o popularnim “crocsicama”, koje su od profita u iznosu od 200 milijuna dolara došle do gubitka u istom iznosu. A danas su ponovno “na konju”, jer su odlučile postati lijepe!




Crocs, u Hrvatskoj poznate kao crocsice, su jedinstvene šarene klompe, koje imaju obožavatelja koliko i onih koji ih mrze, a prvi put su stigle u dućane 2004. i u trenutku su postale hit. Do 2007. godine njihovo je poduzeće, sa sjedištem u Coloradu, prodavalo 50 milijuna pari godišnje, te su tom prodajom dosegnuli 850 milijuna dolara. Onda je sve krenulo nizbrdo.

Ekonomski kolaps je, u kombinaciji sa zasićenjem tržišta, doveo do – kako to izvršni direktor Crocsa John McCarvel opisuje – “savršenog podudaranja događaja”. McCarvel kaže kako je previše ljudi imalo isti proizvod, prodavao se istim potrošačima, a njihova je nesposobnost da se razviju u brend uzrokovala preokret u poslovnom bogatstvu.

Poduzeće je bilo jako pogođeno, toliko da je od 200 milijuna dolara profita došlo do 200 milijuna dolara gubitka u 2008.godini. Bilo je previše crocsica u previše dućana, a neke je ljude zamaralo to što su one udobne ali ne i moderne. Početkom 2009. godine kompanija je skoro ostala bez novca i borili su se s isplatom plaća. Bilo je potrebno pronaći način kako bi privukli nove klijente. I sam McCarvel kaže kako su morali pronaći izlaz iz situacije u koju su se sami doveli, što zapravo znači da su morali proširiti izvan klasičnih crocsica kako bi preživjeli.

Christy Saito, potpredsjednik dizajna proizvoda, kaže da su morali ponuditi ljudima nešto novo, jer su svi već imali po jedan par crvenih, plavih i crnih crocsica pa su počeli tražiti nešto drugo, jer ne mogu nositi isto svaki dan.




Crocsice su zbog svoje nedvojbene popularnosti kritizirane, čak i prezirane, od mnogih. Rezultat toga su i blogovi kao što je “Ja mrzim crocsice” ili Facebook grupe kao što je “Ne zanima me koliko su crocsice udobne, izgledaš kao kreten u njima”, koja ima više od 1,6 milijuna lajkova.

U Crocsu su primjetili da i oni koji ne vole njihov proizvod priznaju da se radi o jako udobnoj obući, samo što im se dizajn nije sviđao, kao ni to kako su ljudi izgledali u njima. Odlučili su kreirati novu liniju obuće, koja uključuje i tenisice, platforme i različite cipele, s tim da bi ta bi linija trebala biti udobna kao i klompe, ali bi privukla stilski osvještenije potrošače.

Danas taj novi dizajn čini 54 posto prodaje u Crocsu, i njihov je glavni cilj da što više ljudi zna da crocsice nisu više samo klompe. Smatraju da je navesti ljude da ih gledaju na drugačiji način jedan od najtežih izazova za današnje brendove. Otvorili su 120 trgovina u SAD-u i planiraju otvoriti još 100 ove godine, sve kako bi svima pokazali novu liniju obuće. Proširuju se i na strana tržišta.

Zahvaljujući redizajnu, Crocs ponovno naveliko zarađuje. Prošle godine su imali profit od 150 milijuna dolara, a ukupni prihodi su im iznosili milijardu dolara. Saito nagalašava da je Crocs vrlo mlada kompanija, stari su jedva 10 godina. Ovi su ih usponi i padovi naučili kako da se natječu na tržištu i kako se postiže oporavak.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close