Nevolje u RIMskom carstvu

Autor: Ozren Podnar, VLM , 25. listopad 2011. u 09:45

Loše se piše kanadskom Research in Motionu (RIM), tvorcu BlackBerryja, i to ne samo zbog nedavnog kvara na sustavu koji je milijune korisnika ostavio bez većeg dijela usluga koje plaćaju.

Nakon što im se pri pokušaju programske nadogradnje srušio sustav na centrali u UK, preko koje idu sve komunikacije za Europu i okolne krajeve, RIM-ov je ugled pretrpio ozbiljnu štetu. Korisnici na društvenim mrežama masovno su dali do znanja što misle o kolapsu koji ih je na više od tri dana ostavio bez e-mailova i poruka s BlackBerry Messengera. Shvativši da su njihovi skupi uređaji svedeni na razinu običnog mobitela kad god centrale u UK odnosno Kanadi pretrpe havariju, mnogi su počeli razmatrati prelazak na druge smartphoneove, neovisne o hirovitoj RIM-ovoj mreži.

Za utjehu, RIM je objavio da od 19. do 31. listopada svaki korisnik može, kao nadomjestak za pretrpljene duševne boli, skinuti sa službenog portala proizvođača aplikacija u vrijednosti od 100 dolara. No, RIM-ove teškoće nisu izazvane samo trodnevnim prekidom usluga, koji je zahvatio korisnike u Europi, zapadnoj Aziji i Africi te manjim dijelom u Južnoj i Sjevernoj Americi. I prije incidenta izazvanog softverskim kvarom u Sloughu kraj Londona, RIM je gubio dio tržišta od Appleovih, Googleovih i drugih smartphoneova.

Gubitak pretplatnika u zoni ESIA (Europa, Srednji Istok, Afrika), RIM bi teško podnio, jer je na tom području najdublje ukorijenjen, dok u Sjedinjenim Državama broj BlackBerryjevih korisnika opada. Tako je u proteklih godinu dana RIM u SAD izgubio 4,3 od 20,8 milijuna pretplatnika, prema podacima konzultantske kompanije Asymco, koja je provela istraživanje. “Sada je broj korisnika sveden na nivo od kraja 2009. i to na tržištu koje se više nego udvostručilo”, obznanili su iz Asymcoa.

Najsvježiji podaci o RIM-u govore da im je prihod od rujna 2010. do kolovoza 2011. opao za 10 posto, na 4,2 milijarde dolara, dok se profit strmoglavio za 60 posto, na 329 milijuna dolara. RIM-ov udio na tržištu smartphoneova u istom se razdoblju srozao s 19 na 12 posto.

PlayBook duboko iza iPada
Kompanija je pod pritiskom i zbog zasad neopravdanog ulaganja u tablet PlayBook. Britanski je Guardian objavio da je RIM isporučio samo 700.000 PlayBookova u prvoj polovici ove godine te da drži 800.000 komada tog uređaja na skladištu, koji vrijede koliko i trećina ukupnog RIM-ovog godišnjeg prihoda. Prema procjeni The Economista, prodaja PlayBooka će se popraviti pa će ih 2012. biti prodano tri milijuna, no to je skromno u usporedbi s potražnjom za iPadom i tabletima koji rade na operativnom sustavu Android.

Razumije se, opisani problemi ne znače kraj RIM-a ni BlackBerryja, jer je kompanijina financijska baza solidna, a mnogi poslovnjaci i dalje ne vide bolju spravicu. Tipkovnica QUERTY sa svim slovima (iako neki modeli imaju i zaslon na dodir) omogućuje pisanje i dužih dokumenata, a razvijene aplikacije pokrivaju praktično sve poslovne, komunikacijske i zabavne potrebe. Za neke je korisnike BlackBerry toliko praktičan i svestran da u mnogo pogleda nadomješta prijenosno, čak i stolno računalo. Život je jednostavan s BlackBerryjem u ruci – pod uvjetom da u centralama više ne bude kvarova.

Korisnici se snalazili kako znaju

Slanje maila zaobilaznim putem
Mnogi su korisnici BlackBerryja tek tijekom nedavnog kvara spoznali da je korištenje elektronske pošte i BlackBerry Messengera ovisno o centralama u UK-u i Kanadi, za razliku od drugih pametnih telefona, čija je funkcionalnost vezana samo za signal lokalne mobilne mreže ili wirelessa. Doduše, i tijekom kvara na BlackBerryjima se moglo surfati (s teškoćama) i preko pretraživača pristupati poslužiteljima elektronske pošte kao što su Gmail, Yahoo Mail ili Hotmail. No, takav je način primanja i slanje pošte sporiji od automatske razmjene koju omogućuje BlackBerryjeva usluga.

Za pristup RIM-ovoj usluzi, korisnici BlackBerryja plaćaju mjesečnu naknadu povrh troškova poziva i SMS-ova. Naknada, koja u Hrvatskoj iznosi oko 11 eura. Tko se želi služiti ovim uređajem bez brze razmjene elektronske pošte i još poneke pogodnosti, ne mora plaćati BlackBerryjevu uslugu, no u tom bi mu slučaju bilo isplativije kupiti manje pametan, ali jeftiniji telefon.

Komentirajte prvi

New Report

Close