Neighborland – društvena mreža za susjedstvo

Autor: Poslovni.hr , 02. svibanj 2012. u 16:35

Željeli biste poboljšati mjesto u kojem živite i učiniti nešto korisno, a ne znate kako? Kreativni su Amerikanci osmislili društvenu mrežu koja pomaže građanima da okupe mještane svog kvarta kako bi im predstavili neku od svojih ideja, a potom ju i realizirali.

Ako već dulje vrijeme živite u određenom mjestu i stalo vam je do tog mjesta, sigurno imate i brojne ideje kojima biste unaprijedili i poboljšali uvjete života mjesta u kojem živite. Možda se radi o neiskorištenim područjima u koja bi se odlično uklopio park ili mjesto očajnički vapi za biciklističkom stazom. Ako postoje šanse i ako mislite da bi se i ostatak mještana složio s vašom idejom, trebalo bi pokrenuti projekt. No uvijek postoji problem kako okupiti sve mještane, prenijeti im ideju i zaista inicirati realizaciju same ideje.

Neighborland je zapravo start-up projekt sa sjedištem u New Orleansu, a glavni mu je cilj osnovati društvenu mrežu za naselja diljem SAD-a.

Nedavno pokrenuta web stranica, koje je pokrenula korporacija The Obvious, prerasla je u stvarni projekt u New Orleansu i Fairbanksu na Aljaski. Primjerice, u New Orleansu su mještani na napuštene objekte diljem grada nalijepili plakate sa raznim natpisima, tipa “Želim da ovo bude…”.

U Faribanksu su pokrenuti slični projekti pa su na napuštene stambene zgrade postavljeni znakovi sa natpisom “U potrazi za ljubavi”. Time se svi prolaznici i mještani grada potiču da stave natpise na napuštene zgrade sa vlastitim željama i snovima o njihovom potencijalnom iskorištenju u budućnosti.

Projekt je u sklopu revitalizacije naselja i kvartova otišao i korak naprijed, djelujući na način poput Digga ili Reddita kad je u pitanju podjela ideja s ostatkom mještana. Na službenim stranicama grada New Orleansa mogu se vidjeti razni prijedlozi građana o poboljšanju načina života tog grada. Neke od njihovih ideja su veći broj koševa za smeće diljem gradskih ulica, osnivanje odjela za računalne znanosti i sl. Svatko tko je prijavljen može komentirati želje ostalih ili jednostavno pritisnuti gumb “I ja isto” ukoliko mu se sviđa neka od predloženih ideja njegovih sumještana.

Ako neka ideja prvuče dovoljno zainteresiranost većeg broja građana, cilj je Neighborlanda da osigura da tu ideju vide i odgovarajuća lokalna tijela.

Ideja o pokretanju tramvajskog prijevoza u jednom dijelu grada privukla je toliko pažnje i zainteresiranosti da je zahtjev upućen nadležnim institucijama . Nakon online peticije koja je prikupila više od 2.200 potpisa, Neighborland je održao sastanak sa pripadnicima lokalnog stanovništva i vođama zajednice kako bi dobili još veću potporu te krenuli u realizaciju same ideje.

Osim toga, vođe u zajednici i organizacije mogu upitati mještane što žele. Broad Community Connections, jedna od tamošnjih organizacija, prošle je godine na taj način mještanima postavila pitanje o tome što bi htjeli vidjeti na jednom od lokalnih događaja koje su organizirali, a odaziv na njihov upit bio je vrlo velik.

S obzirom na to da je sjedište mreže u New Orleansu, većina se predloženih ideja odnosi i na taj grad. No Neighborland je proširio svoje djelovanje i na druge gradove, a neki od njih su Houston, Boulder i Minneapolis. I tu ne namjeravaju stati već žele i dalje širiti svoj utjecaj u budućnosti.

Zasad je prerano reći hoće li ova svojevrsna društvena mreža zaživiti i na globalnoj razini, no post sa stranica Obviousa sumira i zaključuje kako potrebe za ovakvim servisima zaista postoje.

“Danas ne živimo kao ljudi u serijama iz 50-ih godina prošlog stoljeća. Ljudi više ne kucaju jedni drugima na vrata kako bi ih upitali treba li im pomoć. Međutim, logiranje na mrežu vašeg susjedstva i umrežavanje sa ljudima koji žive u susjedstvu te rasprava o pitanjima od zajedničkog interesa, puno je izgledniji i realniji scenarij za današnje, digitalno doba. U tom segmentu, Neighborland ima potencijala da ujedini stanovnike nekog mjesta te im omogći da ostvare ideje koje će svima poboljšati kvalitetu i uvjete življenja u tom mjestu”, stoji u postu.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close