Myspace prodan za ‘sitniš’

Autor: Tomislav Hrastovčak , 30. lipanj 2011. u 14:00

Novi vlasnik Myspacea bit će kompanija za digitalno oglašavanje Specific Media

Medijski gigant News Corporation sklopio je sporazum o prodaji posrnule društvene mreže Myspace po cijeni daleko ispod one koju je platio za njeno preuzimanje prije šest godina.

Novi vlasnik Myspacea bit će kompanija za digitalno oglašavanje Specific Media, koja nekad popularni društveni servis planira pretvoriti u platformu za zabavni sadržaj putem koje će plasirati i internetske reklamne kampanje. Kompanije nisu otkrile vrijednost akvizicije, navevši samo da će u sklopu sporazuma News Corp preuzeti manjinski udio u Specific Mediji. Međutim, The Wall Street Journal, koji je u vlasništvu News Corpa, piše kako je Myspace prodan za 35 milijuna dolara u gotovini i udjelima. Riječ je o vrlo mizernom iznosu ako se uzme u obzir da je News Corp u 2005. godini kupio Myspace za 580 milijuna dolara, što dokazuje kako je vrijednost internetskih kompanija podložna snažnim fluktuacijama u relativno kratkom vremenu.

Myspace je lansiran 2004. godine i nekoliko je godina nosio status najpopularnije društvene mreže na svijetu, sve dok ga nije premašio konkurentski Facebook. U pokušaju da vrati staru slavu Myspace je prošle godine napravio radikalan redizajn i uveo nove mogućnosti za korisnike, fokusiravši se na glazbu i zabavni sadržaj, ali to nije puno pomoglo. Kako bi srezala troškove, tvrtka je pribjegla otpuštanjima te je u posljednje dvije godine srezala broj zaposlenika s 1.400 na oko 450.

Jedna od zanimljivosti vezana uz prodaju Myspacea je da će poznati glazbenik i glumac Justin Timberlake preuzeti udio u Specific Mediji te će zajednički razvijati novu strategiju za Myspace. Ironično, Timberlake je u prošlogodišnjem filmskom hitu Društvena mreža glumio Seana Parkera, jednog od ključnih ljudi u ranim danima Facebooka. Specific Media i Timberlake planiraju krajem ljeta predstaviti planove i viziju za Myspace.

”Uzbuđeni smo zbog prilike da ponovno izgradimo i oživimo Myspace”, poručio je putem priopćenja izvršni direktor Specific Medije Tim Vanderhook. ‘’Radujemo se partnerstvu s talentom poput Justina Timberlakea, koji će voditi poslovnu strategiju sa svojim kreativnim idejama i vizijom za transformaciju Myspacea. Ovo je novo poglavlje u digitalnim medijima i uzbuđeni smo što ćemo sudjelovati u njegovom pisanju’’, ističe Vanderhook.

Myspace na svojim web stranicma navodi da ima više od 100 milijuna korisnika u svijetu, od kojih se polovica nalazi u SAD-u. Međutim, općenito se smatra da je broj aktivnih korisnika daleko manji. Usporedbe radi, Facebook prema nekim procjenama ima već 750 milijuna korisnika. Analitička tvrtka eMarketer je početkom godine procijenila da je MySpace u 2010. ostvario 288 milijuna dolara prihoda od oglašavanja, a Facebook čak 1,86 milijardi dolara. Analitičari eMarketera također prognoziraju da će Facebook ove godine imati više od 4 milijarde dolara prihoda od oglašavanja, a Myspace tek 184 milijuna.

O prodaji MySpacea već se dugo nagađalo, a prema ranijim medijskim izvješćima News Corp je razmatrao brojne opcije oko budućnosti posrnule društvene mreže. Izvršni operativni direktor News Corpa Chase Carey je krajem prošle godine poručio da gubici Myspacea “nisu prihvatljivi niti održivi”. News Corp u svojim financijskim izvješćima nije objavljivao rezultate poslovanja za Myspace, ali divizija u sklopu koje Myspace posluje u fiskalnoj je godini zaključenoj u lipnju 2010. zabilježila gubitak 575 milijuna dolara. News Corp je kasnije objavio da su gubici društvene mreže bili manji od 100 milijuna dolara u tom razdoblju. Dionice News Corpa skočile su srijedu na Nasdaqu za 1,25 posto.


Komentirajte prvi

New Report

Close