Mnogi su zakolutali očima čuvši da njih dvije pokreću web stranicu, ali…

Autor: Silvana Menđušić , 25. rujan 2012. u 14:35

Ideju da pokrenu lifestyle medijski projekt Mirela Forić-Srna i Iva Balaban realizirale su lansirajući hrvatsku ekstenziju ruskog portala Büro 24/7

Rijetki su bili oni koji nisu podigli obrve, zakolutali očima, odmahnuli rukom ili kojom već gestom demonstrirali sumnjičavost kada se početkom ljeta novinarskim, marketinškim i inim krugovima proširila vijest da dvije supruge nogometaša pokreću “lifestyle” web-stranicu. Znate već kako Zagreb nerado pokazuje entuzijazam prema novim igračima.

Mirela Forić-Srna i Iva Balaban otrpjele su na nogama kritike, odgovaranja i sumnje u njihov izdavački pothvat, istodobno strpljivo i oprezno slušajući sve one koji su im više ili manje velikodušno dijeli savjete. Upozoravali su ih na nimalo ružičasto stanje na domaćem medijskom tržištu u kojem je veća vjerojatnost da izdavači otpuštaju svoju “momčad” nego zapošljavaju, češće gase staro nego pokreću novo, na neugodnu činjenicu da su se ukupni marketinški budžeti ozbiljno smanjili te da su one do sada ipak bile s druge strane medijske utakmice, lica koja se pojavljuju na stranicama šarenih revija, a ne imena iz impresuma. Ukratko, rječnikom svojih supruga, krenule su igrati utakmicu u gostima. Upravo su zato danas prilično sigurne u ono što žele. “Slušale smo pažljivo, ali smo na kraju najviše vjerovale u svoju intuiciju”, reći će Mirela. Idejom da naprave “lifestyle” medijski projekt dvije su se prijateljice dugo bavile. Mirela Forić-Srna prva je otkrila stranicu Büro 24/7, ruski portal koji je pokrenula Miroslava Duma, jedna od bivših urednica ruskog izdanja Harpers Bazaara i modna ikona. Ime Miroslave Dume u Hrvatskoj je do lansiranja hrvatske ekstenzije bilo poznato samo pasioniranim čitateljima Voguea, koji je sve češće na svojim stranicama bilježio kako se na pariškom ili njujorškom tjednu mode odjenula Miroslava sugerirajući svojoj publici kako novi ruski val donosi svježa lica koja hrabro nose najsmjelije kombinacije.

Cyber svijeta se ne treba bojati

“Svidio nam se taj portal koji je grafički nudio čiste linije i dobre fotografije, kvalitetne tekstove, tematiku koja je isključivala žutilo, a nudila članke koji mogu zainteresirati mlađu publiku koja želi znati što se u svijetu lijepih stvari događa”, objašnjavaju. “Dugo smo htjele pokrenuti nešto poput takvog projekta, maštale o sličnoj ideji, a privatno smo htjele zatvoriti neka naša obiteljska poglavlja”, prepričava Iva Balaban, koja kaže kako je zahvalna Mireli koja ju je čekala da rodi treće dijete. Čim je Iva u veljači rodila djevojčicu Tesu, Mirela je odmah iz Ukrajine oglasila vrijeme za start. U proljeće je okrenula nekoliko telefonskih brojeva i organizirala sastanak u Moskvi s Miroslavom Dumom.

“Mirela je organizirala susret, napravila financijski plan i bila pravi pokretački motor”, kaže Iva. Svjesne da takav projekt treba širu podršku i da se u poduzetnički pothvat ne ide bez saveznika, krenule su po svojem telefonskom adresaru. “‘Refrešale’ smo neke naše kontakte, shvatile da nam vrata nisu zatvorena te da ovdje ima ljudi koji nas u našem projektu žele pratiti”, kaže Iva. Kažu kako su proučile analize hrvatskih i ruskih stručnjaka te zaključile da se “cyber spacea” ne trebaju bojati. Iako ovdašnje tržište još nije smislilo sigurnu formulu po kojoj online medijski projekti mirno žive od oglašavanja, dvije nove izdavačice vjeruju da je potrebno još neko vrijeme da se marketinški kolač “modernije” podijeli i u tome vide svoju priliku. Ohrabrile su i najave potencijalnih klijenata. “Razgovarali smo s nekim oglašivačima koji su nam priznali kako u svojim budžetima imaju rezervirane izvjesne iznose za online oglašavanje, no nisu do sada imali platformu čiji bi sadržaj pratio njihove zahtjeve.” “Bez obzira na gospodarsku krizu, luksuz je jedini segment koji je u krizi rastao”, sigurna je Mirela koja kao diplomirana ekonomistica dobro poznaje i efekt crvenog ruža, fenomen poznat još od tridesetih godina prošlog stoljeća kad je Sjedinjene Američke Države pogodila opća recesija. Žene si tada, kao i za vrijeme svih svjetskih ekonomskih kriza, nisu mogle priuštiti skupe užitke, međutim nisu odustajale od malih zadovoljstava poput dekorativne kozmetike. Time su davale do znanja da i u krizi drže do sebe. Upravo na taj efekt i na žensku publiku koje će u krizi odvojiti svotu za neki mali luksuz i željeti pouzdan vodič računaju Mirela i Iva. Svoju šansu vide i u još jednoj svježoj i zanimljivoj poveznici. “Naša je prednost što je Büro 24/7 ruska licencija, a Hrvatska je interesantno tržište ruskim potrošačima. Pokušat ćemo preko naše matične ruske stranice, čija smo prva licencija, predstaviti ruskom tržištu ono što Hrvatska može ponuditi u segmentu turizma, nekretnina, wellnessa i zdravlja. Zapravo u toj suradnji i otvaranju veza između dva tržišta vidimo našu prednost”, objašnjavaju. Budžet i poslovni plan im je za sada konzervativan, “break even” očekuju da će postići za dvanaest mjeseci, a detalje licencnog ugovora s projektom Miroslave Dume čuvaju u diskreciji.

Polako, ali sigurno

“Nitko nam nije dao sredstva da se s njima igramo i ne želimo gristi zalogaje koji su nam preveliki”, reći će Iva i Mirela objašnjavajući kako u izdavaštvu postoje dva puta: ili radite projekt kakav biste i sami čitali ili radite ono što vam se ne sviđa, ali mislite da bi se publici moglo svidjeti. Mirela i Iva odabrale su prvi pristup: elegantna platforma bez žutih tema ono je što su one željele. “Büro 24/7 zamišljen je kao jedinstvena digitalna platforma koja simbolizira vodič kroz ‘najbolje od najboljeg’ u svijetu mode, ljepote, glazbe, filma, kazališta, suvremene umjetnosti, literature kao i društvene scene”, tako je opisan projekt na web-stranici. Pitam ih da nam opišu okusima, mirisima i zvukovima koji dojam na korisnika treba ostaviti njihova digitalna platforma. “Kad bi Büro 24/7 bio miris, onda bi mirisao kao Chanel, da je piće, bio bi čaša fino rashlađenog šampanjca, da je tkanina, bio bi meki kašmir”, zabavljaju se Mirela i Iva. I bio bi vjerojatno dobar crveni ruž bez koje ni jedna žena zapravo ne može. Za sve one koje trebaju elegantni vodič kroz lijepo Büro je, kako mu i ime kaže, otvoren 24 sata na dan sedam dana u tjednu.



Foto: PXL

Ovaj tekst preuzet je iz priloga Poslovni Exclusive, koji donosi priče o uspješnim biznismenima, novim trendovima, luksuznim brendovima…

Komentari (4)
Pogledajte sve

Mislim da bi nakon ovog iznimnog poslovnog pothvata otvaranja web stranice koja se bavi životno bitnim stvarima cure bile idealne za spašavanje TŽV Gredelja, Diokija i još nekoliko tisuća firmi koje su razne struktutre vlasti uspjele uništiti…

meni još uvijek kolutaju i ne mogu ih zaustaviti, dolazim u iskušenje da se uvučem u perilicu rublja, ali ne mogu procijeniti na koliko okretaja da je uključim da normalno vidim, probat ću sa centrifugom

…je jaka stvar…pokrenut web stranicu…i moja ju nona može otvoriti…

Fenomenalno????? 🙁

New Report

Close