Lošinjska plovidba ostvarila značajno viši povrat na kapital

Autor: Tomislav Petrov , 17. studeni 2008. u 15:25

Poslovne rezultate Lošinjske plovidbe tijekom prva tri ovogodišnja kvartala za početak ćemo ilustrirati kroz dekompoziciju povrata na kapital i rezerve na umnožak koeficijenta financijske poluge kao ključnog pokazatelja zaduženosti, koeficijenta obrtaja ukupne imovine kao ključnog pokazatelja aktivnosti i marže neto dobiti kao ključnog pokazatelja profitabilnosti.

Povrat na kapital Lošinjske plovidbe povećan je kao posljedica povećanja koeficijenta financijske poluge, koeficijenta obrtaja ukupne imovine i marže neto dobiti.




Ukupna imovina Lošinjske plovidbe tijekom prva tri ovogodišnja kvartala porasla je za 14,40 posto, na 819,26 milijuna kuna. Od toga je stavka kapital i rezerve porasla za 11,06 posto, na 352,97 milijuna kuna, iz čega slijedi da je Lošinjska plovidba povećala financijsku polugu.

Ukupni prihodi Lošinjske plovidbe tijekom prva tri ovogodišnja kvartala iznose 366,11 milijuna kuna i 23,50 posto veći su u odnosu na ukupne prihode u prva tri kvartala lani, a što znači porast koeficijenta obrtaja ukupne imovine Lošinjske plovidbe.

Dobit nakon oporezivanja koju je tijekom prva tri ovogodišnja kvartala ostvarila Lošinjska plovidba iznosi 64,33 milijuna kuna i predstavlja povećanje za 33,31 posto u odnosu na rezultat prva tri kvartala prošle godine, što znači je porasla marža dobiti nakon oporezivanja Lošinjske plovidbe.

Podsjećamo da je 15. listopada prošle godine cijena dionice Lošinjske plovidbe dotaknula 799,99 kuna, a 17. studenog ove godine, na dan objave poslovnih rezultata u trenutku pisanja teksta trgovanje dionicom Lošinjske plovidbe odvija se uz zadnju cijenu od 131,00 kuna ili samo 16,38 posto njene najviše prošlogodišnje cijene.

Kako dobit nakon oporezivanja Lošinjske plovidbe ostvarena u zadnja četiri kvartala iznosi 114.509 tisuća kuna, a broj izdanih redovnih dionica krajem trećeg kvartala ove godine iznosi 662.416, slijedi da je Lošinjska plovidba tijekom zadnjih godinu dana ostvarila 172,87 kuna dobiti nakon oporezivanja po dionici, što iznosi 131,96 posto zadnje tržišne cijene te dionice. Dobit nakon oporezivanja koju je tijekom prva tri ovogodišnja kvartala ostvarila Lošinjska plovidba po dionici iznosi 97,11 kuna ili 74,13 posto zadnje cijene.

Tekst nije poziv na kupnju ili na prodaju dionice poduzeća čiji smo poslovni rezultat ilustrirali. Prilikom donošenja odluke o kupnji ili prodaji dionica korisno je koristiti pokazatelje investiranja koje smo u ovoj prezentaciji zbog cjenovne osjetljivosti informacija ignorirali.

Komentari (4)
Pogledajte sve


Pa kako će neko koristiti pokazatelje investiranja kada ni nezna o kojima se radi jer ih ti "ignoriraš" zbog cijenovne osjetljivosti. Iskreno,nije mi baš najjasnije o čemu se tu radi pa bih te molio da mi pojasniš.

Vrlo rado kolega lime. Na primjer, odnos cijene dionice i knjigovodstvene vrijednosti po dionici je jedan od pokazatelja investiranja. Za LPLH-R-A on je jučer iznosio 0,23 puta ("current" metoda). Drugi pokazatelj investiranja je odnos cijene dionice i neto dobiti grupe u zadnja četiri kvartala po dionici. Za LPLH-R-A on je jučer iznosio 1,43 puta ("trailing" metoda). Kada bih na osnovu tih podataka zaključio da je dionica relativno jeftina i dobra dugoročna investicija, dobio bih pozdrav od Hanfe da se putem pisanja u medijima bavim investicijskim savjetovanjem za što nemam njihovu dozvolu.

Zatim bi udarili po meni različiti nickovi poput nicka "matekosor" da nisam naveo svoj sukob interesa (jer im nije jasno da u danu kada se napiše po 12 članaka taj detalj netko može ispustiti zbog brzine objave) iako svaki dan transparentno na drugom mjestu navodim da sam dioničar LPLH-R-A. Napali bi me da ne znam da se investiranje odnosi na budućnost te da se za investiranje koriste "forward" cjenovni multiplikatori, nikako "current" ili "trailing". A kada bih objavio svoje "forward" projekcije, napali bi me da sam subjektivan te da bez Hanfine licence nagovaram na kupnju ili na prodaju dionice. Uostalom, jedino u našoj "banana državi" novinari su prisiljeni objavljivati svoj portfelj, a stvarni insajderi ne. Pronađite mi negdje na Internetu portfelje novinara Reutersa pa ću se ispričati za ovaj komentar. Pronađite mi zemlju u kojoj je novinar reguliran Zakonom o Tržištu Kapitala, a revizor nije pa ću se ispričati za ovaj komentar. Do tada ću u ime slobodnog novinarstva komentirati da smo uz takav zakon banana država, ali ću se zakona pridržavati i ignorirati objavljivanje cjenovno osjetljivih analiza. Hvala.

U prvih 9 mjeseci, kada se izuzmu manjinski udjeli, preostaje 48,74 kuna neto dobiti po dionici. Ali to je prošlost. Vozarine su sada vrlo niske, a pogled u budućnost je sve samo sivilo, dakle u četvrtom kvartalu se očekuje gubitak, sljedeće godine se očekuje gubitak. Sljedeća dividenda je vrlo upitna, poduzeća čuvaju gotovinu u vrijeme krize.
Dobre strane poduzeća: jaka pozicija u novcu (164 kune po dionici, doduše uz manjinske interese) i niska razina kratkoročnog financiranja.
Loše strane poduzeća su disperzija u tri djelatnosti koje očekuje stagnacija: brodarstvo, turizam i brodogradnja. Uprava je provela dokapitalizaciju brodarstva na štetu malih dioničara, dakle mutna posla. Brodovi su stari, ako kriza potraje pola flote ide u rezalište u narednih godinu dana.
Sve u svemu meni liči na lutriju – kupi listić (dionicu) za 130 kuna, a hoćeš li, koliko i kada dobiti natrag od dividende čista je sreća. Špekulacija – kupiti s nadom u prodaju listića (dionicu) za veće novce – u ovo doba to zovu hvatanje padajućih noževa.

Članak ukazuje na 114.509 tisuća kuna dobiti nakon oporezivanja LPLH u zadnjih 12 mjeseci.Međutim, zbog manjinskih interesa neto dobit je samo oko polovice tog iznosa, dakle 54.937 tisuća kuna.
Također, autor bi trebao na kraju članka spomenuti da drži donice ovog poduzeća kako bi istakao mogući sukob interesa.

New Report

Close