Koliko se Jana muči u Americi?

Autor: Saša Paparella, VLM , 21. veljača 2012. u 14:20

U dva su navrata, 2005. i 2007., hrvatski mediji opširno popratili plasman Agrokorove negazirane mineralne vode Jana na tržište SAD-a. Tada se pisalo o početku velikog posla, započetog na inicijativu Ivana Todorića, predsjednika NO Agrokora. Isprva se navodilo da će se proizvod za američko tržište zvati se “Jana Skinny Water” ili, doslovno prevedeno, “Jana – voda mršavica”, “voda koja ne samo da gasi žeđ, već topi masti i kalorije”.

Jana je dvije sezone bila službena voda čuvene njujurške dvorane Madison Square Garden. Pisalo se tada o Jani kao “prvom hrvatskom brendu koji se ravnopravno nosi s najzahtjevnijom svjetskom konkurencijom”. Nakon optimističnog početka, novih napisa skoro da i nije bilo, osim što smo iz Agrokora doznali da se Jana od rujna 2011. nalazi na policama Krogera, drugog najvećeg lanca trgovina u SAD-u. “Trenutno se Jana u SAD-u može kupiti na ukupno 8.300 prodajnih mjesta. Jana se na američkom tržištu nalazi u premium segmentu uz bok najpoznatijim svjetskim brandovima”, tvrde u Agrokoru. Na žalost, u toj kompaniji ovih dana nismo uspjeli dobiti preciznije podatke o prodaji Jane na američkom tržištu. Tamo nam je rečeno da “na tom zahtjevnom tržištu Jana bilježi kontinuirani rast prodaje koja od 2009. godine godišnje raste po stopi od oko 20 posto”, što je beskoristan podatak obzirom da ne znamo kakvi su rezultati prodaje bili prethodnih godina. Na ponovljenu molbu da nam se pošalju neke opipljive brojke u Agrokoru nam je rečeno da “takve podatke ne komuniciraju”. Ipak, neslužbeno doznajemo da je kompanija na promociju na američkom tržištu potrošila velike svote, mjerljive u desecima milijuna dolara. Potkraj 2010. Ivica Todorić, predsjednik uprave Agorkora je u intervjuu Večernjem listu priznao “mi se pet godina mučimo u Americi, a tek smo sada u plusu. Kad u Americi daš milijun dolara za marketing nisi dao ništa.” Zadnji precizniji podatak o američkom projektu bila je izjava Tomislava Lučića, izvršnog potpredsjednika Agrokora koji je za 2010. procijenio da će prodaja Jane u SAD-u biti vrijedna 25 milijuna dolara. Međutim, iz službenih podataka o izvozu prirodnih mineralnih i prirodnih izvorskih voda u SAD ( izvor: Državni zavod za statistiku) vidi se da je u SAD 2009. izvezeno u vrijednosti od 774.151 dolara, dok je 2010. godine izvezeno za 3,6 milijuna dolara. Dakle, svi hrvatski izvoznici zajedno plasirali su sedam puta manje nego što je planirao izvesti sam Agrokor, tako da priča o navodnom velikom izvoznom uspjehu ostaje upitna.

Ovaj članak prenesen je iz tiskanog izdanja Poslovnog dnevnika, pretplatite se!



PXL

Komentari (9)
Pogledajte sve

PS: Samo sa ekološkog gledišta suludo je transportirati vodu tisuće kilometara na strana tržišta. To je i razlog zašto pijem isključivo hrvatsku vodu pored onog drugog što strane vode teško da uopće možeš naći u hrvatskim prodavaonicama, dakle manjak ponude da bih uopće imao takav izbor. Jedino vidim izvoz u zemlje srednjeg i bliskog istoka gdje je voda rijetka i tražena roba, ali po tom pitanju gosp. Todorić kasni dva do tri desetljeća. Profilirane robne marke poput Eviana i sličnih su se tamo već ustoličile i Jana bi tamo bila samo "jeftinija" alternativa, no bolje išta nego ništa.

“Janna – Skinny Water” odaje svojevrsni čobanluk, amatersko korištenje engleskog jezika i lažno promoviranje proizvoda, po čemu se to “obećanje” (skinny) razlikuje od drugih voda? Zašto se prvo ne pokuša “osvojiti” europsko tržište obzirom da je hrvatska diaspora najbrojnija upravo u Europi?! Što se tiče američkog tržišta, rashodi za marketing bi mogli višestruko premašiti prihode od prodaje samog proizvoda.

ma pustimo izvoz Jane, nadoknadio je on to uvozom sa istoka u svim mogućim oblicima, čak je i curu uvezao


Nećete vjeovati, 2005 i ja bila u New Yorku i tri minute razgledavala sličnosti i različitosti bočice JANA I EVIAN….
Doslovno, su ju prekopirali , a to ne valja…

ma kako su je kopirali kad Evian ima Alpe!?? Jana ima jezerce i šumicu….

New Report

Close