Koliko imaš u džepu, toliko kredita uzimaš!

Autor: Poslovni.hr , 25. studeni 2011. u 12:05

Jeste li upoznati sa terminima amortizacija, porezni štit, SWOT analiza ili 4P? Pročitajte izvještaj sa predzadnjeg susreta finalista i žirija natječaja “Pametnom idejom do uspjeha” i saznajte zašto je to bitno za naše finaliste i sve željne ulaska u svijet poduzetništva.

Ovotjedni susret natjecatelja i stručnjaka na poduzetničkom natječaju koji organizira portal Pametna kuna, održao se u sjedištu Vipneta u Zagrebu. Ovaj susret je u mnogočemu bio dugačiji od dosada održanih. Osim činjenice kako je kraj natječaja takoreći “iza ugla”, evidentan je bio i trud natjecatelja u nošenju sa izazovima. Zadatak je bila daljnja razrada i prezentacija financijskih planova za svoju poduzetničku ideju. Iako to možda, laički gledano, izgleda ne zanimljivo, ili čak dosadno – radi se o ključnom koraku u pokretanju svojeg posla. Zašto? Financijski plan je dio u poduzetničkog pothvata u kojem saznajemo imamo li realne šanse otvoriti posao ili su naše ideje (barem trenutno) nerealne.



(Foto: Pametnakuna.hr/ Vedran Mušura)

Jučerašnji susret su svojom iscrpnom i detaljnom prezentacijom otvorili Ivor i Nataša. U vrlo živoj diskusiji sa članovima žirija, pri čemu su se isticali Zoran Đorđević i Željko Kovač, ovaj mladi par dobio je vrlo vrijedne savjete koji će im zasigurno poslužiti u pripremi za zadnji zadatak, a koji je na redu sljedeći tjedan. “Natjecatelji prilikom izrade financijskog plana obavezno u obzir moraju uzeti promjene u poslovanju koje nose godišnja doba. Tako, npr kod ideje automehaničara za žene – morate razmišljati kako ljeti nema mnogo posla i kako npr. u studenom veliki broj ljudi mjenja gume.”, objasnio je Željko Kovač. Ivor i Nataša također su otvorili i pitanje dizanja poduzetničkog kredita. Članovi žirija jednoglasno su se složili kako je za mlade poduzetnike najbolje pravilo koje glasi: “Koliko imaš u džepu – toliko kredita uzimaš.”

Drugi na redu bio je Denis. Posebna zanimljivost bila je i činjenica da je članovima žirija prezentirao i prototip svojeg proizvoda – prvu verziju posude “Vertikalni vrt”. Denis se u svojoj prezentaciji troškova dotakao cijene iznajmljivanja strojeva potrebnih za proizvodnju i cijene svojeg proizvoda. Od svih savjeta kojih mu je žiri dao možda je i najvažniji onaj koji se tiče proizvodnje. Naime, predloženo mu je da razmisli o smanjenju troškova proizvodnje na način da smisli alternativni način nastanka proizvoda. Bilo staklo, inox – najbitnije je smanjiti početne troškove.

Treći po redu bio je Marijo. On je u svojoj prezentaciji otkrio kako određene financijske detalje priče već rješava te kako je trenutačno u pregovorima sa potencijalnim investitorom za njegov projekt “Boljigrad.hr”. Osim ove odlične vijesti bilo je govora i o načinu na koji posluju vodeće svjetske i regionalne tvrtke koje se bave softwareom i internetom. Zaključak – Uvijek biti korak ispred konkurencije! Kako? Inovacijama, razvojem i kreativnim know how-om.

(Ovdje pročitajte više)

Poslovni.hr je medijski pokrovitelj projekta ‘Pametnom idejom do uspjeha’ portala pametnakuna.hr.

Komentirajte prvi

New Report

Close