Kako je Ikea osvojila Ameriku

Autor: Poslovni.hr , 07. lipanj 2012. u 15:50

Stranim prodavačima namještaja nije lako ući na američko tržište. Međutim, Ikea je ipak uspjela. Bivši Ikein izvršni predsjednik Anders Dahlvig otkriva tajnu ovog uspjeha.




Natjecanje na tržištu maloprodaje je ogromno, troškovi poslovanja su visoki, zemljišta su skupa, troškovi osoblja su visoki a industrija proizvodnje namještaja je slaba, piše Business Insider. Zapravo, nakon ulaska na američko tržište 1985. godine, Ikea je provela gotovo desetljeće boreći se s malom prodajom. Nije otvorila niti jednu novu trgovinu između 1993. i 1999. godine. No konačno, Ikea je ipak shvatila kako uspjeti na tom tržištu.

Bivši Ikein izvršni predsjednik Anders Dahlvig objašnjava njegovu strategiju za ulazak na američko tržište. Opisuje ju kao „izravnu strategiju“:

1. Fokusiranje na najjače Ikeine proizvode

Spavaće sobe i kuhinje su proizvodi koji su morali postati „pokretač rasta prodaje“, jer su oni predstavljali Ikeinu snagu.

2. Agresivno zadržavanje niske cijene

Ikein prioritet uvijek je bio držanje cijena na što je moguće nižoj razini, ali su za to u Americi bili potrebni dodatni koraci. Bilo je potrebno radikalno reducirati osoblje i stvoriti stabilno radno okruženje u trgovinama, te održati operacije u trgovinama pojednostavljenima.

3. Ekonomija razmjera

Bez toga ne bi postojao način da Ikea zadrži svoju konkurentsku poziciju. Ikea je morala dodati tonu novih trgovina ukoliko je htjela ulagati u marekting na odgovarajući način te kako bi mogla uspostaviti lokalnu proizvodnju. „Jedini način da ostvarite razvoj stabilne dobiti u SAD-u je imati lokalni izvor kako bi se zaštitili od volatilnosti tečaja“, kaže Dahlvig.

Ikea se izdvojila i njezina se strategija isplatila tokom narednih osam godina, te je Ikea otvorila vrata svojih trgovina diljem zemlje. Iako Ikea većinu prodaje ostvaruje u Europi, u Americi je dospjela do solidne pozicije, zazuzevši drugi tržišni udjel 2009. godine.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close