Jedan od najvažnih trendova u 2012. bit će… recikliranje!

Autor: Poslovni.hr , 28. ožujak 2012. u 15:35

Kompanije više neće moći samo prodati proizvod i potom zaboraviti na njega. Sve više i više prodaja nekog proizvoda podrazumijeva i uzimanje prodanog proizvoda natrag u poduzeće i proizvodnja nečeg sasvim novog, piše fastcoexist.com

Pitamo se koliko ćemo dugo čekati da kompanije od svojih kupaca počinju stare proizvode uzimati natrag i praviti od njih nešto potpuno drugačije? Čini se da ni nećemo čekati, jer taj trend među tvrtkama postaje sve popularniji.

Trendwatching.com izvještava kako će ovo biti jedan od glavnih trendova u 2012. godini. Preinakom svrhe koju neka stvar, odnosno proizvod ima, ponovnim korištenjem i izravnim recikliranjem raste svijest korisnika o životnom ciklusu proizvoda. Cijeli pritisak na dizajn tipa “od kolijevke pa do groba” bio je potaknut raznim propisima koji se bave zaštitom okoliša. Tvrtke ovo vide kao priliku za dobar PR, a ponekad i kao šansu za zaradu.

Mnogi su gradovi, kao što su San Francisco, San Diego i Seattle već uveli zakone o recikliranju, dok njujorški Zakon o smanjenju, ponovnom korištenju i recikliranju plastičnih vrećica od maloprodajnih lanaca zahtijeva da uvedu korištenje recikliranih plastičnih vrećica (više od 10 posto gradskog otpada odnosi se na plastične vrećice i plastične folije). Europska unija donijela je zakone prema kojem sve članice u 2012. godini moraju prikupiti 4 kilograma e-otpada po građanu, a do 2016. potrebno je preraditi 85 posto elektroničkog otpada.

Budimo realni, velikoj većini kompanija zapravo nije stalo do okoliša, već ovo koriste kao priliku za samopromociju, s obzirom da su spoznali kako potrošači postaju sve osjetljiviji na ekološki aspekt. Patagonia’s Common Threads pokret je koji se bori za održivost i smanjenje otpada te propagira recikliranje i preinaku starih proizvoda . Tvrde kako su od čak 45 tona odjeće uspjeli stvoriti 34 tone novih proizvoda.

U SAD-u kompanije kao što su Walmart, Target, RadioShack i BestBuy sudjeluju u ovim programima, a isto tako priključili su se i mobilni operateri poput Vodafonea, Verizona, T-mobilea i drugi. Nike također promovira svoj program recikliranja pod nazivom “Ponovno iskoristi cipelu” koji je pokrenut još davne 1990. godine i u kojem recikliraju stare cipele, odnosno pretvaraju ih u tenisice i ostale Nike proizvode. Tim je putem Nike proizveo više od 25 milijuna para tenisica i sl.

Bez obzira na to da li kompanije ovo koriste samo kao priliku za zaradu i samopromociju ili ne, ukupni učinak je pozitivan. Ponajprije za okoliš. Nadamo kako će i hrvatske tvrtke uskoro shvatiti koliko je važno poštivati zakone o zaštiti okolišta prilikom poslovanjai obavljanja djelatnosti. Isto tako, potrebno je proširiti i povećati ekološku svijest kako među građanima, tako i među poduzećima kako ovo ne bi bio samo trend već nešto što će postati dio uobičajene svakodnevnice.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close