Izlasci ih pretvorili u poduzetnike

Marka Strizića, Petra Šimića i Marija Žderića zapazili smo početkom veljače, kada su u snijegu na livadi preko puta zagrebačke Nacionalne i sveučilišne knjižnice ucrtali u snijegu veliki natpis 9pm.hr koji je bio dobro vidljiv vozačima na cesti. Sjećate li se ovog teksta? Gerilci iskoristili snijeg za reklamu.

>>> Kako su pobijedili krizu? Peru i peglaju umjesto vas, robu dostavljaju besplatno

Malo “googlanja” dovelo nas je do podatka kako je riječ o novoj stranici za izlaske, pokrenutoj samo nekoliko mjeseci prije, te da su vlasnici stranice upravo ova tri, sada već bivša studenta zagrebačkog FER-a. Danas pričaju kako su osim tog gerila marketinga u snijegu našli način kako dobro i jeftino promovirati tvrtku Mobilne aplikacije, koju su osnovali u svibnju ove godine. “Osim Facebooka i drugih društvenih mreža, postoje stranice poput AdMoba, koji je sustav oglašavanja na mobitelima, što je za nas savršeno jer se bavimo mobilnim aplikacijama. Tko ne zna kako se to radi, može nazvati nas da mu objasnimo”, kaže Šimić. U početnom planu im nije bilo osnivanje tvrtke. Odlučili su napraviti stranicu za izlaske jer su uvidjeli da na ostalim stranicama takva tipa treba vremena dok se nađe informacija o izlasku. Na njihovoj stranici nakon odabira grada, a uključeni su svi gradovi u Hrvatskoj, otvara se karta na kojoj su označena događanja u gradu. “Potrebno je doslovce nekoliko sekundi da vidiš gdje možeš izaći”, objašnjava Strizić. Stranicu vikendima zna posjetiti do 1000 ljudi iz Zagreba koji traže mjesto za izlazak. “U početku smo razvijali 9pm kako bismo imali neku referenciju za traženje posla, koji kasnije nismo ni tražili”, kaže Strizić.

Nisu ga tražili, objašnjavaju, jer su nakon što su pokrenuli stranicu dobili razne upite za razvijanje drugih stranica i projekata, koje tada nisu mogli ni prihvatiti jer nisu imali vremena. “Na zadnjoj godini fakulteta neki su naši prijatelji počeli raditi preko studentskoga servisa. Razmišljali smo koje su nam opcije. Kriza je, plaće su male, dobiješ pet tisuća kuna, i to možda. Neki od naših prijatelja i 12 mjeseci nakon zavreštka FER-a nisu našli posao”, kaže Strizić. Njima troškovi za osnivanje tvrtke nisu bili veliki. Priveli su kraju studij, dobili uz 50 posto popusta prostor u zagrebačkom Tehnološkom parku, koji privlači mlade poduzetnike i daje im svojevrsnu šansu za početak, te dobili i poticaje za samozapošljavanje. “Fora je da u ovoj industriji nije potrebno puno kapitala. Kad bilo što drugo završiš, pa hoćeš pokrenuti svoj biznis, moraš kupiti nekakav stroj, nešto. Ako se, pak, želiš baviti razvojom aplikacija, treba ti laptop, znanje i vrijeme”, objašnjava Šimić. Kažu, stranica 9pm je profitabilna jer klubovi plaćaju svoje mjesto na njoj kako bi oglasili događaj, no očekuju da će stranica postati još popularnija. Kako im je tvrtka registrirana prije samo nekoliko mjeseci, počeli su raditi na projektima za naručitelje, no kako uz smijeh objašnjavaju, još ne smiju ništa reći, ali kažu: “Pisat će se i o njima”. Dosad su uz 9pm u funkciju pustili Android aplikaciju o bankomatima koja uz nekoliko klikova na karti pokaže korisniku koji su sve bankomati u njegovoj blizini te aplikaciju za navijače Dinama i Hajduka. Te dvije aplikacije navijačima na jednome mjestu pokazuju sve informacije vezane uz klub, što uključuje novinske napise, Dinamov ili Hajdukov Twitter account te njihove Youtube kanale. Svaku od tih aplikacija na dan posjeti 2000 navijača.

Komentari (2)
  • fenomeno
    fenomeno 1:34 11.11.2012.

    Mladi i pametni, svaka čast! "

    “U početku smo razvijali 9pm kako bismo imali neku referenciju za traženje posla, koji kasnije nismo ni tražili”, kaže Strizić.

    Bravo, i pametno. Tražiti posao da bi se bilo nečiji rob nema nikakvog smisla.

  • vedric
    vedric 20:47 23.8.2012.

    svaka čast dečki,samo naprijed

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve