Ivica Todorić će s TUI-em graditi hotele u Hrvatskoj

Autor: Marija Crnjak , 13. ožujak 2012. u 09:55

Pravi cilj Agrokorova preuzimanja manjinskog udjela u dubrovačkoj agenciji Gulliver Travel, kako se spekulira, udruživanje je Ivice Todorića s njemačkim TUI-em koji drži 70 posto Gullivera, te pokretanje zajedničkih ulaganja u gradnju hotela u Hrvatskoj. Da se Agrokor sprema graditi hotele uz pomoć svog novog partnera, a ne tek dovoditi Nijemce na Jadran preko relativno male agencije, neizravno potvrđuje i odgovor Agrokora na naš upit o razlozima preuzimanja Gullivera.

Opsežan odgovor dobili smo u vrlo kratkom roku, što iznenađuje s obzirom na to da je Agrokor informaciju o ulasku u Gulliver Travel prošlog tjedna pustio bez velike buke. Inače, od 2009. Agrokor je najveći pojedinačni dioničar Adriatica.neta gdje drži 20,27%. “Dosadašnje investicije u turizam bile su uglavnom u postojeće objekte, fragmentirane i nepovezane, gdje pojedine hotelske kuće čine velike napore da se samostalno pozicioniraju na tržištu, s obzirom na relativno kratku sezonu. Za stabilan rast destinacije potrebni su nam jaki partneri koji mogu dovesti goste i u sezoni i izvan nje. Samo TUI je prije rata s tržišta Velike Britanije dovodio više od 200 tisuća putnika, a sezona je počinjala u travnju. U razgovorima koje smo imali s TUI-jem, ali i s drugim velikim multinacionalnim touroperatorima, svi su izrazili spremnost da se vrate na hrvatsko tržište s većim naletima aviona te da produže sezonu, no osnovni problem im je raspoloživost i količina hotelskih kapaciteta, diferencijacija i eksluzivnost za pojedina tržišta. Stoga je jasna pozicija Agrokora da se proaktivno uključi u turistički sektor i kao najveća kompanija u regiji pomogne značajnijem i stabilnijem rastu destinacije. Želimo dati podršku najvećima u svijetu i ohrabriti ih da investiraju u hrvatski turizam, jer je dovođenje najvećih svjetskih kompanija jedina dugoročno održiva varijanta”, tumače u Agrokoru.

Nedostatak kapaciteta za goste TUI-a, koji radi s velikim volumenima, jedna je od osnovnih prepreka zbog kojih je Hrvatska za TUI danas tek kap u moru. TUI Grupa je u prošloj godini ostvarila prihod od 14,6 milijardi funti uz dobit od 360 milijuna funti. Od toga je 103 milijuna prihoda ostvareno u središnjoj Europi, a u financijskom izvješću kompanije Hrvatska se i ne spominje. Prema nekim procjenama, TUI u Hrvatsku godišnje dovodi oko 40 tisuća gostiju, i dobar dio toga ide preko Gullivera. Kako doznajemo od Gorana Hrnića, koji je pokrenuo Gulliver Travel prije 23 godine, za prodaju svog dijela je, prije nego li je u igru ušao Todorić, pregovarao i s TUI-em. No, kako TUI pauzira s akvizicijama zbog krize i gubitaka uslijed pada na sjeveroafričkim tržištima, preuzimanje nije došlo u obzir. “Osim Agrokora bilo je još nekoliko zainteresiranih, no procijenio sam da je Agrokor kupac koji ne samo da je dao dobru ponudu, već je najbolja opcija za tvrtku”, kaže Hrnić koji će prema dogovoru u Gulliveru navodno zadržati mjesto direktora. Hrnić ne želi otkriti koliko je zaradio u transakciji. Nakon što je zbog restrukturiranja poslovao s gubitkom, Gulliver je u prošloj godini ostvario dobit u iznosu od 5,7 milijuna kuna.

TUI došao 2001.

Gulliver – prva privatna putnička agencija
Gulliver Travel inače je prva hrvatska turistička agencija u privatnom vlasništvu. Goran Hrnić osnovao je tvrtku 1989. godine, a 2001. većinski paket dionica preuzeo je TUI, i to je do danas ostala jedina hrvatska agencija u kojoj vlasnički sudjeluje veliki njemački turoperator. Agencija uz sjedište u Dubrovniku ima poslovnice u Zagrebu, Splitu i Poreču, a nakon restrukturiranja započetog 2008. tvrtka je s 90-ak došla na 57 zaposlenih.

Ovaj članak objavljen je u tiskanom izdanju Poslovnog dnevnika, pretplatite se!

Komentari (1)
Pogledajte sve

šta će mu hoteli,obične zgrade..neizravno ih ionako ima kad u njih utrpava svoja pića i hranu

New Report

Close