INTERVJU: Ovaj Talijan prvi se put prijavio na natječaj za najboljeg poslodavca – i odmah svrgnuo DM s trona

Autor: Mateja Bratanić , 31. svibanj 2012. u 12:15

Angelo Turati, predsjednik Uprave Metro Cash & Carryja u Hrvatskoj, za Poslovni.hr kaže da je u Hrvatskoj naišao na iste probleme kao i u drugim europskim zemljama, ali je ovdje pozitivno impresioniran mladom generacijom – „vrlo strastvenom i spremnom na izazove“.



Predsjednik uprave METRO Cash & Carryja Hrvatska Angelo Turati

Turati je karijeru u Metro Cash & Carryju započeo u Italiji 1998. godine, a posljednjih šest mjeseci predsjednik je Uprave Metro Cash & Carryja u Hrvatskoj. Ove godine METRO Cash&Carry Hrvatska proglašen je najboljim poslodavcem u kategoriji velikih tvrtki i tako s prvog mjesta maknuo dm-drogerie markt d.o.o., koji je prvo mjesto držao još od 2008. godine. Svaki zaposlenik Metroa minimalno jednom godišnje prolazi neki oblik edukacije, prosjek dana treninga po zaposleniku je 5 radnih dana, a osim edukacije za razvoj ljudskih resursa neophodan je i program praćenja radne učinkovitosti, tako da se jednom godišnje ocjenjuje svaki radnik.

Kako je izgledao Vaš put do pozicije predsjednika Uprave Metro Cash & Carryja u Hrvatskoj?

Talijan sam, 45 godina star, radim u Metrou od 1998, najprije u Italiji, nakon toga 7 godina u Rusiji te posljednjih 6 mjeseci u Hrvatskoj. Po obrazovanju sam diplomirani ekonomist specijaliziran za trgovinu i maloprodaju. Pretežno sam radio u odjelima nabave gdje sam naučio sve tajne proizvoda koje naši profesionalni kupci mogu naći u svakom od naših centara – od svježe ribe do vina i balsamico octeva, svakodnevno učeći od kolega, proizvođača i na Metro-treninzima. Iznimno sam strastven u razvoju asortimana i zadovoljstvu kupaca, osnovnim principima Metroa svugdje u svijetu. Iskustvo kao predsjednika uprave u Hrvatskoj je novi početak u mojem razvoju, uz podršku mog novog tima.

Metro Cash & Carry Hrvatska dobitnik je nagrade za najboljeg poslodavca u Hrvatskoj u kategoriji velikih tvrtki, te je osvajanjem prvog mjesta u svojoj katergoriji iza sebe ostavio tvrtku dm-drogerie markt d.o.o. koja je od 2008. godine držala prvo mjesto. Što to znači za Metro Cash & Carry, njegove kupce i suradnike?

Metro je ove godine prvi puta sudjelovao u istraživanju „Najbolji poslodavac“, te smo izuzetno sretni i ponosni što smo proglašeni najboljim poslodavcem u kategoriji velikih tvrtki. Sigurni smo da će to priznanje doprinijeti još boljem ugledu tvrtke na tržištu rada i da će kandidati za nova radna mjesta imati jasnu predodžbu o Metrou kao dobrom poslodavcu koji brine o svojim radnicima i pruža izvrsne radne uvjete.

DM već čitav niz godina ima reputaciju izvrsnog poslodavca i na tome im čestitamo. Metro se prilikom prijave nije namjeravao natjecati s drugim poslodavcima, već smo jednostavno htjeli vidjeti poziciju naše kompanije na tržištu rada. Ovo priznanje nam je dalo dodatnu obavezu da i dalje razvijamo radno okruženje koje će biti po mjeri naših zaposlenika.

Za naše kupce izuzetno je važno da imamo zadovoljne i motivirane zaposlenike. Razvijanje dobrih odnosa s kupcima i poslovnim partnerima bitno je za kvalitetno poslovanje kompanije, čiji poslovni rezultati direktno ovise o zadovoljstvu i motiviranosti zaposlenika. Svjesni smo velike povezanosti između kvalitetne usluge koju želimo pružati našim kupcima i zadovoljstva zaposlenika. Kao primjer možemo navesti odjel prodaje i prodajne predstavnike koji redovito posjećuju profesionalne kupce u njihovim objektima. Najčešći kontakti su s ugostiteljima kao što su pizzerie, restorani, objekti brze prehrane i sl., te trgovcima koji čine strateške skupine kupaca. Prodajni predstavnici moraju biti snažno motivirani i usmjereni k ciljevima kompanije kako bi uspostavljali dobre poslovne odnose s poslovnim partnerima.

Po čemu se Metro Cash & Carry ističe kada je u pitanju odnos sa zaposlenicima? Je li radno iskustvo neophodno pri zapošljavanju u vašoj kompaniji?

Razvoj ljudskih potencijala u kompaniji jedna je od najvažnijih strateških smjernica. Razvoj naših zaposlenika naš je prioritet. Mnogo ulažemo u edukaciju naših zaposlenika od e-tečajeva do raznih treninga i seminara koji su prilagođeni svakom zaposleniku u skladu s njegovim radnim mjestom i njegovim razvojnim putem unutar kompanije. U Metrou svaki zaposlenik minimalno jednom godišnje prolazi neki oblik edukacije, a često je to i više puta godišnje. Prosjek dana treninga po zaposleniku je 5 radnih dana, što nas svrstava u sam vrh edukacije i razvoja. Smatramo da kontinuiran razvoj zaposlenika vrlo važna stavka u razvoju kompanije te zbog toga u to područje godišnje investiramo znatna sredstva. Metro raste kroz rast svojih zaposlenika.

Metro je mjesto gdje su dobrodošli mladi ljudi bez iskustva ali istovremeno i stručnjaci svog područja sa višegodišnjim iskustvom i ostvarenim rezultatima. Od svih budućih zaposlenika očekujemo visok stupanj motiviranosti, orijentiranost rezultatu, razvijen poduzetnički duh, prilagodljivost i želju da posao obavi što bolje. Svi naši zaposlenici trebaju biti upoznati s našim asortimanom i orijentirani potrebama kupca, bez obzira na kojem radnom mjestu radimo. Važno je da su prodavači u centrima dobro upoznati s potrebama naših profesionalnih kupaca. Kao primjer možemo navesti kupca koji ima pizzeriju. Naši zaposlenici moraju dobro poznavati asortiman sireva, mesnih proizvoda, brašna, voća i povrća te raznih umaka od rajčica i drugih proizvoda koji su najvažniji za poslovanje naših kupaca, kako bi kupcu mogli ponuditi najbolje rješenje za njegovo poslovanje.

Što sve METRO Cash & Carry kao poslodavac nudi svojim zaposlenicima?

Metro Cash & Carry je mjesto gdje razvijamo zaposlenike i slušamo što trebaju. Nudimo razvojne programe i naši zaposlenici imaju mogućnost razvoja svoje karijere unutar 30 zemalja gdje poslujemo. Tako su neki od najboljih ljudi iz Metro-Hrvatske otišli u inozemstvo: na pozicije članova uprava u Mađarskoj i Austriji te na različite pozicije u sjedište Metroa u Duesseldorfu u Njemačkoj.

Uz već tradicionalni Obiteljski dan, božićne partyje i poklone za naše zaposlenike i njihovu djecu koji organiziramo u svim gradovima gdje poslujemo, trudimo se osluškivati što naši zaposlenici žele i trebaju. Upravo smo ovaj vikend imali finale Metroa u malonogometnom turniru. Organizirali smo turnire u kuglanju i pikadu. Organiziramo i naše interne dobrotvorne akcije, prikupljamo sredstva za djecu iz domova za nezbrinutu djecu. Sustavi nagrađivanju su nam detaljno razrađeni tako da svaki zaposlenik koji ostvari svoj cilj dobiva bonus. Nadasve poštujemo naše zaposlenike i trudimo se biti posvećeni svakom našem zaposleniku, iako znamo da uvijek možemo bolje.

Postoje li u u Vašoj tvrtki sustavi praćenja radne učinkovitosti, programi upravljanja karijerom te programi edukacije za zasposlenike?

Metro ima razvijen program praćenja radne učinkovitosti i procjene potencijala za razvoj i napredovanje, kojim jednom godišnje ocjenjuje svakog radnika. Voditelji odjela i direktori centara ocjenjuju radnike kroz intervjue, a podaci se pohranjuju u bazu podataka u odjelu ljudskih resursa. Ti podaci se obrađuju i uzimaju u obzir kod izbora kandidata za daljnje napredovanje. Metro akademija je niz treninga podijeljenih u tri cjeline: prva cjelina je Soft Skills Academy, druga cjelina je Future Leadership Program namijenjen razvijanju vodstvenih vještina današnjih i budućih rukovoditelja u Metrou i treća cjelina obrađuje specijalističke programe vezane uz financije, a namijenjena je svima koji nisu “financijaši”.

Metro Academy je niz trening i coaching programa koji su organizirani u Hrvatskoj i to je samo naš prvi korak u razvoju zaposlenika. Radnici u suradnji sa svojim nadređenima biraju treninge u skladu s potrebama radnog mjesta. Također, menadžeri i potencijalni menadžeri odlaze na treninge u francuski Royamount gdje se nalazi međunardni Metro House of Training za rukovodeće kadrove, Metro University (sa treninzima i radionicima u Duesseldorfu) nudi razvoj leadershipa i specifičnih rukovodstvenih vještina, priprema sve naše potencijalne menadžere za preuzimanje nove, odgovornije uloge.

Radili ste na vodećim pozicijima METRO Cash & Carry na inozemnim tržištima, možete li usporediti inozemna tržišta rada s tržištem u Hrvatskoj?

Uspoređivanje različitih tržišta uvijek je kompleksno. Metro svugdje primjenjuje jednak pristup i pravila, prilagođavajući se potrebama lokalnog tržišta u smislu zakonodavstva. Živio sam u 3 različite zemlje i sigurno mogu reći se osjećam bolje upoznatim s hrvatskim tržištem koje je vrlo slično talijanskom. U osnovi, u Hrvatskoj sam našao iste probleme koje sam uočio i u drugim europskim zemljama, ali ovdje sam pozitivno impresioniran mladom generacijom, vrlo strastvenom i spremnom na izazove.

Je li recesija utjecala na poslovanje METRO Cash & Carryja i jeste li morali otpuštati radnike?

Metro je konsolidaciju svojeg poslovanja napravio tijekom 2008. i 2009. godine kada je došlo do smanjenja broja radnika uslijed restrukturiranja na međunarodnom nivou u okviru programa Shape 2012. U svih 30 zemalja svijeta u kojima Metro posluje došlo je do otpuštanja zbog promjena u kompaniji. Sada je situacija s brojem radnika stabilna i nadamo se boljem gospodarskom okruženju koje će nam ponovno omogućiti nova zapošaljavanja. U međuvremenu smo otvorili novi centar u Varaždinu te proširili odjel prodaje s novim prodajnim predstavnicima tako da je došlo do novih zapošljavanja.

Kada biste mogli dati jedan savjet hrvatskim menadžerima, koji bi to savjet bio?

Iskreno, nisam u poziciji davati sugestije obzirom da sam još uvijek nov u ovoj zemlji. Mogu samo reći da su svi hrvatski menadžeri koje sam do sada sreo iznimno pripremljeni i profesionalni, tako da još uvijek učim od njih, stvarajajući vrlo otvorene i korektne odnose. Mislim da je to jedna od tajni: nikad ne prestati slušati i učiti o kupcima, zaposlenicima, dobavljačima.

Komentari (1)
Pogledajte sve

zar opet plaćeni oglas?

nek se javi neki saposlenik iz skladišta ili iz onog polukata gore gdje su “uredi” 🙂

New Report

Close