HUB: Naplata opomena potrošačima je za njihovo vlastito dobro

Autor: Branka Suvajac , 27. lipanj 2012. u 16:30

Uzimajući u obzir tešku ekonomsku situaciju i opterećenost potrošača, Vlada je na današnjoj sjednici predložila izmjene Zakona o zaštiti potrošača predloživši da se u njemu ukine naknada koju potrošači dobivaju zbog opomene radi neplaćenih računa.

Kontaktirali smo Hrvatsku udrugu banaka (HUB) i pitali ih za mišljenje o tome.

Vlada odlučila: Zbog krize građani više neće plaćati opomene radi neplaćanja!

Odgovor HUB-a prenosimo u cijelosti:

Što se tiče opomena i obavijesti koje podsjećaju dužnike na obvezu podmirenja njihovih obveza, ono se nužno mora razumjeti kao postupanje u interesu dužnika kojima ga obavještavamo o nastalom dugovanju i kao poziv da se obrati u banku kako bi se uvidjeli načini mogućeg rješenja.

Upravo se na takav način danas u bankama proaktivno pristupa rješavanju problema dužnika, pri čemu se onda veći dio dugovanja regulira bez daljnjih gomilanja zateznih kamata i dodatnih troškova sudskih postupaka. Banke, kao savjesni gospodarstvenici, postupaju u najboljem interesu klijenta da bude podsjećan/opomenut i da riješi nastalu situaciju s bankom. Toleriranje kašnjenja i neobavještavanje predstavlja i veći obostrani rizik u slučaju rasta i otplate ukupnog duga.

S aspekta zaštite interesa potrošača, najnovija odluka Vlade nije konstruktivna. Slanje opomena prije prinudne naplate dobra je praksa u korist potrošača. Jednako tako, prve opomene imaju učinkovitost preko 80 posto. Valja napomenuti da i udruge za zaštitu potrošača smatraju kako je praksa informiranja potrošača o dugovanjima dobra. Stoga, smatramo potrebnim ne tretirati naplatu naknada po obavijestima/opomenama kao izvor prihoda za Banku, već upravo ići za zakonskim definiranjem prava samo na naplatu realnih troškova izrade i slanja obavijesti. Umjesto ukidanja naplate troška opomene, vjerujemo da bi u korist potrošača bilo ispravnije nadzirati i po potrebi propisati mjeru visine tog troška, kako on ne bi bio prekomjeran. Zalažemo se za propisivanje limita troška opomena, tako da on bude samo naknada realnog troška, a ne i zasebna “novčana kazna.” Ako banke slijedom ove primjene izmjena reduciraju svoju praksu opominjanja u odnosu na dosadašnju, to bi, nažalost, u praksi moglo rezultirati bržim aktiviranjem mogućnosti prinudne naplate, koja je po definiciji uvijek troškovno “teža” i skuplja za potrošača.

Komentari (7)
Pogledajte sve

ni stida ni srama nemaju!

A kakav ste vi odgovor ocekivali od udruge koja efektivno predstavlja bankarski kartel u Hrvatskoj? Ovakva udruga bi u civiliziranim zemljama bila zabranjena. FYI: oni cuvaju i baze podataka o vasim kreditima (ZA KOJE IM NISTE DALI ODOBRENJE DA IH IMAJU NA SVOJIM SERVERIMA). Samo da znate koliko je korisnik/consumer bitan u RH: NULA. Uopce nije bitan. Vi ste svi ovce za sisanje za njih. Hebe se njima za vas. To nisu kapitalisti – to su balkanski lopovi.

Bankari, šaljite opomene na svoj trošak…..
Hvala Vladi RH , za fenomenalnu PRVU PLJUSKU BANKAMA !

Pa može trošak opomene u iznosu 1000 kn ali da se ta sredstva koriste za skidanje glavnice! Onda opomena ima smisla i ide u korist dužnika. Požuruje i upozorava. Stvaranje dodatnog troška je test za banku, da li dužnik ima novaca i da li će uskoro postati lovina kojoj će biti isisana krv (isisana pokretnina ili nekretnina). Kad broj anemičnih naraste više od statističke pogreške, vrijeme je za buđenje.

New Report

Close