Hajdaš Dončić: Dobra cijena mora biti iznad 2,5 milijardi eura

Autor: Poslovni.hr , 03. kolovoz 2012. u 15:50

Prema inicijalnim istraživanjima dobra cijena u postupku monetizacije javnog duga vezanog uz društva Hrvatske autoceste (HAC) i Autocesta Rijeka Zagreb (ARZ) mora biti iznad 2,5 milijardi eura, a konačni cilj Vlade je između 2,7 i tri milijarde eura, rekao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić na današnjem predstavljanju restrukturiranja HAC-a i ARZ-a.

Ne postigne li se dobra cijena Vlada neće ići u monetizaciju, odnosno davanje autocesta u koncesiju, ističe Dončić. U sljedećim godinama postoje obveze HAC-a i ARZ-a iz nekvalitetnih kredita, a dobije li država monetizacijom zadovoljavajući iznos novca, može refinancirati i smanjiti javni dug između 14 i 15 posto, kaže Hajdaš Dončić.

Na pitanje koliki bi morali biti prihodi koncesionara u, primjerice tridesetogodišnjem razdoblju, da bi povratio investiciju, ministar Hajdaš Dončić kazao je kako vjeruje u rast prometa na autocestama u Hrvatskoj. Dodao je da će jedan od uvjeta Vlade za mogućeg koncesionara, dođe li do monetizacije, biti da cestarine mogu biti korigirane isključivo za trošak inflacije.

Bude li onih koji su spremni platiti između 2,7 i tri milijarde eura, njihova analiza troškova i dobiti vjerojatno im omogućuje povrat investicije, kaže Dončić te najavljuje skorašnju objavu međunarodnog natječaja za odabir agenta za usluge monetizacije javnog duga HAC-a i ARZ-a. Nije odgovorio na pitanje o visini naknade za agenta rekavši da će ona ovisiti o njegovu uspjehu u postizanju cijene.

Na pitanje što će biti s društvom za naplatu cestarine i održavanje u slučaju dolaska koncesionara, odgovorio je da će ono imati vrijedeći ugovor za te usluge za razdoblje od tri do pet godina te da je vjerojatno da će koncesionar nastaviti suradnju s njim, s obzirom na know-how, iskustvo i troškove eventualnog angažmana druge tvrtke.

Kazao je kako će restrukturiranje HAC-a i ARZ-a teći prema planu, i uz i bez monetizacije. Uspije li monetizacija, državi ostaje prihod od 60 lipa po litri goriva koji se može upotrijebiti za investicije, primjerice u željeznice i državne ceste, kaže Hajdaš Dončić. Vlada je na ovotjednoj sjednici donijela odluku o provedbi postupka odabira savjetnika za usluge monetizacije javnog duga vezanog uz društva Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka-Zagreb. Taj bi postupak trebao biti okončan u veljači ili ožujku 2013. godine pri čemu bi agent trebao ponuditi nekoliko opcija.

(Hina/pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close