GONG: Kada smo rekli da Vlada ismijava građane, nismo mislili na sadašnju

Autor: Poslovni.hr , 08. siječanj 2012. u 10:45

Analiza diskursa propagandnih spotova o Europskoj uniji, predstavljena na konferenciji za novinare u GONG-u, odnosila se isključivo na 50 spotova Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija iz mandata Vlade Jadranke Kosor prikazanih tijekom listopada i studenog 2011, a ne, kako je izviješteno u prilogu HTV-a, na spotove nove Vlade, niti na spotove Delegacije Europske unije koji su u tom prilogu u Dnevniku prikazani kao vizualna podloga izvještaja, priopćeno je iz udruge GONG.

Podsjetimo, zaključci GONG-ove analize teksta i diskursa 51 televizijskog spota Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija (MVPEI) bivše vlade o mogućem članstvu Hrvatske u EU emitiranih krajem prošle godine, a uoči referenduma o pristupanju Uniji, bili su da su spotovi o Europskoj uniji propagandnog, a ne informativnog karaktera.

“Ovako grubom pogreškom gledateljima je prenesena potpuno netočna poruka”, poručuju iz udruge, dodajući kako “k tome, u prilogu HTV-a nisu preneseni ključni zahtjevi GONG-a koji se odnose na medije, i to prvenstveno na televizije s nacionalnim koncesijama i HTV kao javni medijski servis”. GONG, naime, traži da:

• sve uprave i marketinški odjeli osiguraju jednake uvjete za medijsko oglašavanje u pogledu cijene, termina i minutaže, kako Vladi tako i svima drugim akterima u kampanji;

• Hrvatska televizija hitno obnovi emitiranje Euromagazina, kao vodeće specijalizirane emisije za pitanja europskih integracija;

• svi informativni programi u udarnim terminima osiguraju kvalitetno pripremljene debatne emisije, koje će osigurati iznošenje argumenata temeljenih na provjerenim informacijama.

“Što se tiče Komunikacijske strategije nove Vlade, u prilogu nije prenesen preliminarni osvrt GONG-a. S jedne strane, on govori o značajnim pozitivnim pomacima u pogledu tretmana euroskepticizma te raznovrsnosti informativnih materijala i komunikacijskih kanala koje Vlada namjerava iskoristiti. S druge strane, kritizira se količinska premoć propagandnih u odnosu na informativne materijale, te zahtijeva da se osiguraju sredstva za tiskanje i distribuciju dodatnih primjeraka brošure „Što Hrvatskoj donosi članstvo u EU“, kao adekvatno sadržajnog informativnog materijala s detaljnim prikazom ishoda pregovora koji bi trebao poslužiti i kao podloga za medijske debate”, stoji u priopćenju.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close