Društvene mreže: Jeftin alat koji približava klijente

Autor: Tomislav Hrastovčak , 17. lipanj 2010. u 12:10

Na društvenim mrežama ne prolazi strogo formalan pristup, a važno je i održavati redovitu komunikaciju s korisnicima

Korporativno korištenje internetskih društvenih mreža postalo je uobičajeno u svijetu, a taj trend sve je izraženiiji i kod nas. To i ne čudi jer u pravilu je riječ o jeftinom alatu koji omogućuje brz i neposredan pristup postojećim i potencijalnim kupcima odnosno klijentima, kao i unaprijeđenje imidža tvrtke.

Od društvenih mreža, kompanijama u Hrvatskoj najomiljeniji je sveprisutni Facebook, premda i mikroblogerski servis Twitter dobiva sve veći zamah. Prednosti ovog načina komunikacije i promocije su mnoge, ali u prvi plan svakako iskače činjenica da u osnovi zahtijeva malo troškova. To su prepoznali i u trgovačkom lancu elektronikom HGspotu.

“Najveća prednost društvenih mreža je što možemo vrlo jeftino obaviještavati naše kupce o događanjima u HGspotu. Na taj način kod raznih akcija ne moramo ići u skupe marketinške kampanje već je dovoljno obavijestiti našu grupu na Facebooku o novostima koje smo pripremili”, kaže Hrvoje Prpić, suosnivač i savjetnik Uprave HGspota. Inače, HGspot trenutno na Facebooku ima nešto više od 740 fanova/članova, a u planu je i otvaranje profila na Twitteru. Zanimljivo, Prpić najavljuje kako u sljedećih šest mjeseci planiraju proširiti broj fanova na čak 50.000, čime bi se HGspot po popularnosti na društvenim mrežama približio pojedinim internetskim portalima, koji inače kod nas prednjače na tom području.

Društvene mreže prigrlila je i Croatia osiguranje, koja je aktivno prisutna na Facebooku i Twitteru od rujna prošle godine, a na kojima ima 239 fanova, odnosno 324 pratitelja. Iz ove osiguravateljske kuće najveću prednost tog načina komunikacije vide u neposrednom pristupu korisnicima. “Prednosti društvenih mreža ocrtavaju se u izravnom pristupu (većinom) mlađoj populaciji i neformalnijoj komunikaciji s potencijalnim osiguranicima”, navode iz Službe za korporativne komunikacije Croatia osiguranja. Također ističu kako se korištenjem društvenih mreža znatno poboljšava doseg njihovih reklamnih kampanja i posjećenost korporativne web stranice.

Slična iskustva ima i Erste banka, iz koje tvrde kako im je korištenje Facebooka pomoglo da se približe svojim klijentima te da im tim kanalom pruže ažurne informacije o novitetima banke. Isto tako, putem Facebooka mogu odgovarati na konkretna pitanja i dileme klijenata, što je na neki način, kako tvrde u Službi komunikacija Erste banke, proširenje korisničke podrške i poboljšanje usluge prema klijentima. Erste banka je prisutna na Facebooku od veljače ove godine, a na svom profilu ima više od 1.000 fanova.

Jedno od zlatnih pravila je da pri nastupu na društvenim mrežama ne prolazi strogo formalan pristup, a važno je i održavati redovitu komunikaciju s korisnicima. Iz Croatia osiguranja pritom poručuju da je potrebno izbjegavati suhoparna i stručna priopćenja te kako je vrlo bitno održavanje i ažuriranje navedenih profila, “jer upravo to je znak prisutnosti i brige za korisnike”.

“Trendovi na društvenim mrežama se brzo mijenjaju tako da je za njihovo korištenje nužno njihovo kontinuirano praćenje. Svakako bi trebalo izbjegavati korištenje društvenih mreža kao isključivo prodajni kanal, one su prije svega komunikacijski kanal”, kaže Đurđica Vučković, voditeljica Odnosa s javnošću u telekom kompaniji Iskon. Osim navedenog, dodaje Vučković, treba poznavati jezik društvenih mreža, koji je specifičan. Inače, Iskon je svoj službeni profil na Facebooku postavio još početkom 2008. godine (800 članova na starom, a oko 400 članova na novom profilu), a na Twitteru je prisutan nepunih mjesec dana, skupivši u to vrijeme oko 200 pratitelja. Zanimljivo, tvrtka ima i službeni blog na web servisu Tumblr, čije je korištenje kod nas još uvijek u začecima.

Za upravljanje službenim profilima na društvenim mrežama tvrtke često znaju angažirati nekoga od zaposlenika, ali mogu se koristiti i usluge agencija za online community management, koje onda vode komunikaciju s korisnicima i/ili osmišljavaju pristup i strategiju. Hrvoje Prpić kaže kako je za društvene mreže bolje zaposliti profesionalce, te otkrio kako su upravo pokrenuli prve razgovore oko korištenja usluga specijaliziranih agencija.

Iskon se pri realizaciji nastupa na društvenim mrežama koristio uslugama kreativne agencije Digitel te tvrtke Drap, koja je specijalizirana za razvoj Facebook aplikacija. Također, nedavno je angažirao i tvrtke specijalizirane za community management Jasno&Glasno te Acumen. Iz Erste banke i Croatia osiguranja pak poručuju kako ne koriste usluge agencija.

Stručnjaci upozoravaju kako društvene mreže ne treba olako shvaćati te da je za uspjeh na njima potrebno vremena i truda. “Često se događa da (tvrtke) žele uspjeh preko noći i ne razumiju da je prisutstvo na društvenim mrežama dugoročna strategija koja se gradi polako i sigurno, ali gdje su nakon toga, fanovi proizvoda, usluge, brenda oni pravi fanovi koji će dobar glas širiti dalje”, kaže Boris Ličina iz tvrtke Jasno&Glasno. “Na žalost, postoji mogućnost kupovine fanova na Facebooku koji će neki vjerojatno iskoristiti, a koja je potpuno promašena strategija jer to naravno nisu pravi fanovi koji će njihovu uslugu koristiti”, poručuje Ličina.

Poslovni.hr ima službene profile na Facebooku i Twitteru.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Mislim da bi bilo mnogo bolje kada bi pitali tvrtke koje imaju velike Facebook stranice naspram ovih koje imaju po 300 fanova. promocija prema 300 fanova je ništa. To je kao da se obratiš svojim privatnim prijateljima na Facebooku.

Razumijem da su to jako specifični, nemasovni brandovi no 300 fanova je zapravo poražavajuće, ne mislite li?

Rađe bih htio čuti komentare većih stranica Poput Jutarnjeg, 24h, Croatie (ne znam tko stoji iza toga), Ive Josipovića itd.. Ima lista ovdje:
Vaš link

New Report

Close