DM drži tri četvrtine drogerijskog tržišta

VIJESTI 31.5.2012. 13:20 Poslovni dnevnik

Tržište drogerija u Hrvatskoj kontinuirano raste, što je posljedica niza čimbenika kao što su npr. organski rast odnosno širenje prodajne mreže vodećih drogerija: dm-a, Kozma, Bipe i Mullera, te ulaganja u povećanje zadovoljstva kupaca. U prošloj je godini vodeće mjesto pripalo dm-u koji drži približno ¾ drogerijskog tržišta, priopćeno je iz agencije GfK.

Primjetan je trend rasta drogerija na račun supermarketa, cash&carry-a i malih trgovina, dok hipermarketi i diskonti, uz drogerije, također povećavaju svoj tržišni udio u kategorijama koje čine core business drogerijskog tržišta, a to su sredstva za osobnu njegu i sredstva za čišćenje kućanstva. U 2011. drogerije su držale 40 posto tržišta u kategoriji osobne njege, što je 10-postotni rast u odnosu na godinu prije. U kategoriji sredstava za čišćenje kućanstva, drogerije drže 15 posto tržišta, a odnosi glavnih igrača su isti kao u kategoriji sredstava za osobnu njegu ( ¾ dm, ¼ Kozmo, Bipa i Muller).

Dm, kao predvodnik kategorije, u 16 godina koliko posluje na hrvatskom tržištu, otvorio je 140 prodajnih mjesta, u asortimanu ima više od 13.000 drogerijskih proizvoda, te čak 22 trgovačke marke. U 2011. u dm-u je kupovalo ¾ kućanstava, a prosječan kupac ondje je kupovao jednom mjesečno (11.4 puta godišnje), te prilikom kupovine ondje ostavljao u prosjeku 93 kune.

Kada se analizira ponašanje kupaca dm-a, odnosno njihovu (podijeljenu) lojalnost, zaključuje se da su kupci dm-a povećali udio svoje potrošnje u dm-u na račun Ultragrosa, Keruma, Tommya, Getroa, Metroa, KTC-a, Bille i Mercatora, dok su istovremeno na račun dm-a povećali svoju potrošnju u Intersparu, Kauflandu, Lidlu i Plodinama.

Tržišne bitke u 2011. otišle su na stranu drogerija, hipermarketa i diskonata. Očekivani ishod odnosa snaga u 2012 ? Ako se trend iz 2011. nastavi, očekuje se daljne jačanje prošlogodišnjih pobjednika, ističu iz GfK.

GfK Consumer Panel ili Panel kućanstava je kontinuirano istraživanje u kojemu se podaci prikupljaju na temelju dnevnika kupovine kojeg ispunjava 1500 kućanstava u Hrvatskoj. Uzorak je reprezentativan prema regiji, veličini naselja, broju članova kućanstva te broju djece ispod 14 godina.

(pd)

  1. Ključne riječi
  2. Drogerie Markt DM
  3. Centar za istraživanje tržišta GfK
  4. Tržište veledrogerija u RH

Samo registrirani korisnici mogu komentirati

Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje!

Prijavi se ovdje!

Povratak na vrh