Deloitte: Ma kolika kriza bila, mobitel ćete uvijek rado kupiti!

Autor: Poslovni.hr , 17. siječanj 2012. u 12:15

Globalna prodaja potrošačke elektronike će rasti unatoč slabim gospodarskim najavama za 2012. godinu.

Ovo će biti i godina kad će pametni telefoni do 100 dolara dostići brojku od 500 milijuna prodanih primjeraka, a NFC (Near Field Communication) tehnologija nastavit će rasti te se očekuje da će dostići brojku od 200 miliona korisnika do kraja godine, ističe se u najnovijem Deloitteovom istraživanju Trendovi u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija u 2012. Tehnologija postaje sve veći faktor u životu današnjeg potrošača, iako su potrošački budžeti limitirani. Deloitte predviđa da će globalna kupnja potrošačke elektronike rasti, unatoč slabim gospodarskim najavama za ovu godinu. Modernu tehnologiju potrošači percipiraju kao vrlo dobar omjer vrijednosti i cijene. “Prema analizi isplativosti, koja uzima u obzir cijenu uređaja i očekivano vrijeme korištenja, tablet računala predstavljaju trošak od 0,70 dolara po satu, dok su drugi uređaji nešto jeftiniji. Ako posjedovanje automobila, putovanja, koncerte ili sportske događaje, koji imaju vrijednost po satu iznad 10 dolara, usporedimo s drugim troškova, onda je vidljiv razlog takve percepcije”, komentira Dejan Ljuština, direktor u Odjelu za poslovno savjetovanje u Deloitteu.

Kao i prijašnjih godina, tablet uređaji nastavljaju svoju snažnu penetraciju, kako na globalnom tržištu tako i u našoj regiji. Deloitteovi analitičari predviđaju da će u ovoj godini skoro 5 posto ukupno prodanih tablet računala kupiti privatni korisnici koji već posjeduju tablet računalo. To je najbrže rastući segment potražnje na tržištu.

Deloitte predviđa kako će u svijetu do kraja ove godine biti 500 milijuna pametnih telefona maloprodajne cijene do 100 dolara, što će činiti 20 posto ukupne prodaje telefona. Ovi telefoni podržavat će osnovne funkcije i imati smanjene podatkovne mogućnosti. Zbog pada cijena njegovih komponenti, ti će uređaji moći brzo napredovati jer će s vremenom moći sadržavati napredniju tehnologiju za istu cijenu.

Globalni trend usvajanja NFC tehnologije nastavit će se i u 2012. godini, te se očekuje da će dostići brojku od 200 milijuna korisnika do kraja godine. Riječ je o tehnologiji koja omogućuje brzu razmjenu podataka na kratkoj udaljenosti radijskim putem, a ugradnja NFC čipa u mobitele proširit će njihovu funkcionalnost. “NFC tehnologiju mnogi su vidjeli kao rješenje za plaćanje putem mobilnog telefona, međutim zbog postupnog razvoja sustava mobilnog plaćanja, ova tehnologija više će se koristiti u druge svrhe. U međuvremenu druge industrije vide priliku u raširenosti ove tehnologije, poput proizvođača računalnih igara, auto industrije i zdravstva. U narednih godinu dana, upravo će oni biti glavni pokretači NFC tehnologije”, napominje Ljuština.

Deloitte predviđa da će upravljanje velikom količinom podataka postati globalni izazov. Dok je u 2009. godini bilo vrlo malo projekata s velikom količinom podataka, te s ukupnim prihodima ispod 100 milijuna dolara, do kraja 2012. očekuje se da će više od 90 posto kompanija s Fortune500 liste pokrenuti inicijative upravljanja velikom količinom podataka.

Unatoč velikoj ponudi digitalnih video uređaja, očekivanja su da video na zahtjev neće doživjeti veliki zamah u 2012. godini, jer će program i dalje biti gledan u trenutku prikazivanja. S druge strane, vlasnici prenosivih uređaja, koji će gledati 5 milijardi sati propuštenih TV sadržaja na putovanju ili u javnom gradskom prijevozu, taj će trend ublažiti.

Iako je internet postao sveprisutan kao medij za prijenos podataka među korisnicima, ograničenja mobilnih i fiksnih mreža nagnat će većinu korisnika da posegne za bežičnim vezama kratkog dometa. Ovdje se najčešće koriste infrared i Bluetooth tehnologija, te se očekuje daljnji porast ovakovog prijenosa podataka. Deloitteovi analitičari predviđaju da će u 2012. oko jedan posto podataka biti preneseno direktno između uređaja, bez korištenja mreže.

S obzirom da operatori balansiraju između investicija u mrežnu infrastrukturu i zadovoljavanja potreba za prijenosom podataka, očekuje se da će ovaj način prijenosa podataka izrasti u treću opciju prijenosa uz dosadašnji fiksni i mobilni širokopojasni pristup. Ograničenja na mobilnim mrežama prisilila su korisnike mobilnih uređaja da počnu koristiti WiFi pristup. Bilo da se radi o mogućem ograničenju u brzini ili naplati, svakako će ovaj trend pojačati potražnju za direktnim prijenosom između korisnika.

“Prema Deloitteovim predviđanjima u 2012. godini globalno tržište oglašavanja nastavit će rasti po stopi od 5 posto, s time da će stope rasta online brand kampanja (50 posto) nadmašiti rast online oglašavanja s neposrednim odgovorom, kao i rast tradicionalnog oglašavanja. Pomak prema online brand kampanjama postat će novi trend budući da će se sve više kompanija orijentirati prema jačanju dugoročnih vrijednosti svog brenda korištenjem online marketinga, umjesto oglasa s neposrednim odgovorom”, ističe Ljuština.

U 2012. godini oglašivači će usmjerit pažnju na neuromarketing. Ta kontroverzna tehnika već je dobila zamah u prehrambenoj industriji, gdje utječe na izgled ambalaže ili čak okus proizvoda. Metoda se koristila i prilikom istraživanja kako ljudi aktivni na društvenim mrežama imaju snažnije razvijene regije mozga zadužene za društvene odnose. Neuromarketing će postati ključni alat za oglašivače, no i dalje će se koristiti u paketu s drugim tradicionalnim medijskim alatima, zaključuju iz Deloittea.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close