Deloitte: Broj korisnika društvenih mreža u 2011. će premašiti milijardu

Autor: Poslovni.hr , 19. siječanj 2011. u 12:35

Globalne isporuke smartphonea, tableta i netbooka u 2011. će dosegnuti 400 mil.

Više od polovice računala koja će se prodati u svijetu neće biti osobna računala, već smartphonei, tableti i netbookovi. 2011. godine na svijetu će se prodati više od 400 milijuna takvih uređaja. Ovo će biti i godina kad će društvene mreže probiti mitsku brojku od jedne milijarde korisnika, ističe najnovije istraživanje konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte “Trendovi u telekomunikacijama u 2011”.

Za razliku od proteklih 30 i više godina dominacije standardnih osobnih računala, tržištem će zavladati uređaji s raznovrsnim procesorima i operativnim sustavima. Takva je promjena navela mnoge analitičare na tezu da je era vladavine osobnih računala gotova. No, Deloitteovo stajalište nije tako rigidno te tvrtka predviđa da će se u ovoj godini rast prodaje osobnih računala ipak nastaviti po stopi od 15 posto. Krajem 2011. ukupni udio uređaja koji nisu osobna računala bit će oko 25 posto. Pored raznolikosti uređaja na tržištu računala, očekuje se i raznovrsnost operativnih sustava u kojima se zasad neće izdvojiti neki standard za smartphone i tablet uređaje.

“U Hrvatskoj je u trećem kvartalu 2010. zabilježen porast prodaje računala za pet posto u odnosu na isto razdoblje lani, što je pozitivan rezultat nakon kriznog razdoblja. Prodaju su prvenstveno generirali laptopi koji su nadoknadili pad prodaje stolnih računala”, komentira Dejan Ljuština, direktor u Odjelu za poslovno savjetovanje u Deloitteu. Deloitteovi analitičari previđaju da će u 2011. više od 25 posto, odnosno preko preko deset milijuna, svih tablet računala kupiti tvrtke, čiji će rast potražnje nadmašiti potražnju privatnih korisnika. Oko 70 posto tvrtki na Fortune 500 listi barem će dijelu svojih zaposlenika omogućiti korištenje tableta.

Na hrvatskom tržištu penetracija tablet uređaja još nije dobila puni zamah. Kad je riječ o mobilnim aplikacijama, najčešće se koriste aplikacije zabavnog sadržaja, zatim one za dnevne vijesti te vremensku prognozu. U korporativnom sektoru zasad postoje modeli u kojima se putem raznih aplikacija za smartphone uređaje, a uskoro i tablete, nude zanimljivi sadržaji ciljnim skupinama. Aplikacije se nude i u segmentima farmacije, bankarstva, medija, turističkih i vremenskih informacija itd., no masovno korištenje tableta u korporativnom sektoru zasad izostaje.

Na globalnom planu naveliko se najavljuju investicije u LTE tehnologiju, koja omogućuje veće kapacitete mobilne mreže. “Ipak, smatramo da broj operatora koji će komercijalno investirati u LTE tehnologiju u 2011 neće biti tako velik. Unatoč činjenici da trenutno u svijetu 130 operatora provodi LTE testiranja, očekuje se da će samo njih trideset zaista pustiti novu tehnologiju u komercijalnu uporabu tijekom 2011. godine. To će biti primarno operatori kod kojih postoji oskudnost u raspoloživom frekvancijskom spektru. U Hrvatskoj, T-Mobile i Vipnet već su počeli s aktivnim testiranjem LTE tehnologije, a Tele2 najavljuje da će kapitalizirati iskustva svoje matične kuće”, napominje Ljuština.

Jedan od glavnih uzroka povećanog korištenja podatkovnog prometa danas su društvene mreže. Deloitte predviđa da će u godini 2011. društvene mreže probiti granicu od milijardu jedinstvenih korisnika, što čini gotovo polovicu globalnih korisnika interneta. Zahvaljujući tolikom broju korisnika očekuje se da će se na tom mediju objaviti oko dva bilijuna oglasa.

No, kako ističe Deloitte, sadašnji poslovni model neće biti dovoljan da opravda najavljivani uspjeh oglašavanja na društvenim mrežama, te će stoga one biti prisiljene pronaći druge izvore prihoda. Hrvatske tvrtke i poduzetnici odavno su prepoznali potrebu prisutnosti na društvenim mrežama, posebice Facebooku. Na ovoj društvenoj mreži, koja danas u Hrvatskoj broji više od 1,29 milijuna korisnika, hrvatske su tvrtke prisutne ne samo kroz direktno oglašavanje, nego i naprednije interaktivne aplikacije. Trend rasta nastaviti će se i u 2011., prognozirali su analitičari Deloittea.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close