Čačićev novi projekt zove se ‘Zagreb na Savi’ i promijenit će metropolu

Prvi potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić predstavio je danas projekt “Zagreb na Savi”, čijim bi ostvarenjem u narednih desetak godina prostor oko toka Save kroz Zagreb bio posve izmijenjen, a glavni grad Hrvatske učinjen gradom na rijeci u znatno većoj mjeri nego što je to sada.

Osnova ambicioznog projekta je gradnja brane kod zapadnog zagrebačkog naselja Prečko te novog kanala Sava - Sava. Ti bi objekti, prema Čačićevim riječima na konferenciji o tržištu nekretnina u organizaciji Filipović poslovnog savjetovanja, osigurali miran tok i stabilni vodostaj Save kroz Zagreb. To bi pak omogućilo preobrazbu sadašnjeg rješenja, nastalog nakon poplave 1964. godine, zasnovanog na nasipima udaljenim stotinjak metara od Savina korita i oteretnom kanalu Sava - Odra.

Takvo rješenje primjereno je područjima u kojima uopće nema gradova i u kojima je zemljište praktički bezvrijedno, kaže Čačić. Umjesto toga, nakon izgradnje brane u Prečkom, područja s obje strane Save pretvorila bi se u atraktivne urbane prostore s brojnim poslovnim, sportsko-rekreativnim, kulturnim i rezidencijalnim sadržajima, institucijama Vlade, pravosuđa, kongresnim centrom i pratećim sadržajima. Prema Čačićevim riječima, realizacija projekta donijela bi brojne koristi. Primjerice, brana u Prečkom i druge ustave proizvodile bi gotovo četvrtinu električne energije potrebne Zagrebu. Vlada i njezine institucije preselile bi u nove objekte, čiju bi gradnju na temelju javno-privatnog partnerstva financirao koncesionar nakon što uđe u dugogodišnji najam sadašnjih Vladinih zgrada. Prema Čačićevim riječima, Vladina tijela u Zagrebu razasuta su na 188 lokacija. Godišnje Vlada plaća 5,3 milijuna eura najma, a činovnik u prosjeku zauzima čak 37 četvornih metara prostora.

Cijeli projekt “Zagreb na Savi” i investicija od 1,2 milijarde eura prema Čačićevim riječima donijela bi nominalnu vrijednost prosječne godišnje koristi od 84,8 milijuna eura.

Izvijestio je da se u projekt žele uključiti Grad Zagreb i Zagrebačka županija te da će projekt, koji uključuje i gradnju luke na Savi kod Velike Gorice koja bi bila kompatibilna novoj nizinskoj pruzi Zagreb - Rijeka, biti na dnevnom redu sutrašnje sjednice Vlade. Sredinom svibnja projekt bi trebao biti predstavljen i Europskoj banci za obnovu i razvoj. “Odlučimo li odmah krenuti na posao, brana u Prečkom i kanal Sava - Sava bili bi gotovi do 2015. godine, svi drugi dijelovi projekta u fizičkoj realizaciji od 2014. godine, a projektiranje i drugi papirnati poslovi bili bi gotovi i ranije”, rekao je Čačić.

(Hina/pd)

Komentari (15)
  • Nostraduru
    Nostraduru 14:42 22.4.2012.

    Čačić želi angažirati građevinare, a odabrani će naravno nešto morati i dati ispod stola, zar ne? To što ćemo dobiti povećanje ukupnog duga, nije važno. Neće ih Čačić vraćati.

  • tttomo
    tttomo 16:23 21.4.2012.


    Zagrebački metro je Čačićevo otkriće .

    Ujedno će pomoći naša brodogradilišta .

    Brodogradilišta će raditi podmornice ,

    koje će voziti po zagregačkom metrou .

  • superhik13
    superhik13 11:24 21.4.2012.

    "- To je glupost od koje nikada neće biti ništa. Fakultet prometnih znanosti odavna je napravio studiju kojom je pokazano da Zagreb ima premalo stanovnika za podzemnu željeznicu. Uz to, novi niskopodni tramvaju tek su kupljeni i za njih još dug nije otplaćen. Tko bi uz njih financirao i izuzetno skupu podzemnu željeznicu - pita se arhitekt Davor Maretić."
    "- Ma gledajte, to su sve gluposti. Kroz Zagreb ne teče Dunav već plitka Sava. Oni koji stanuju u blizini znaju koliki se smrad oko nje širi svakoga ljeta kada je vodostaj nizak. Za bilo kakvo urbanističko planiranje u toj zoni, Savu bi trebalo produbiti. Čačić priča o rušenju nasipa. Pa to bi zahtijevalo potpuno nov sustav obrane od poplava. A zbog čega? Da bi se u okolici gradile stambene zgrade. I ovako imamo tisuće neprodanih stanova u svim dijelovima grada. Što će nam ih još? Nikada niti jedna strana ili domaća banka tako skup projekt neće financirati. Od toga neće biti ništa, vidjet ćete," zaključuje Maretić.

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!