Bolja prodaja automobila zbog države, a ne boljeg standarda

Autor: Poslovni.hr , 08. ožujak 2011. u 13:40

U Hrvatskoj je u prva dva mjeseca ove godine registrirano 6652 novih automobila, što je gotovo 20% više u odnosu na isto razdoblje lani. No, tržište automobila poraslo je ne zbog boljeg standarda građana već zbog državne javne nabave, odnosno obnove voznog parka.

Renault i Škodu na ljestvici najprodavanijih automobila u siječnju i veljači 2011. godine slijedi omiljena marka u Hrvata Opel, četvrto mjesto zauzeo je Volkswagen, a peti na listi je Peugeot. Prema modelima, u prva dva mjeseca 2011. godine u Hrvatskoj je uvjerljivo najprodavaniji automobil Škoda Octavia sa čak 597 prodanih vozila. To je impresivan porast prodaje tog modela od 317 posto. S 300 prodanih automobila slijedi Opel Astra, te zatim Renault Megan, VW Golf i Renault Clio.

Iza ovih dobrih brojki ne stoji povećana kupovna moć građana – kako je to premijerka Kosor nedavno prezentirala javnosti. Rast prodaje je realizacija dijela prošlogodišnjeg Vladinog natječaja za nabavu automobila namijenjenih središnjim tijelima državne uprave. Iz Ureda za središnju javnu nabavu ekskluzivno za portal Profitiraj.hr dostavili su podatke o vozilima koje je država preuzela u prva dva mjeseca 2011. godine.

Tako je, prema podacima Ureda, Vlada RH u prva dva mjeseca nabavila ukupno 544 automobila, što predstavlja oko 8,2 posto od ukupnog broja prodanih automobila u prva dva mjeseca 2011. godine.

Škoda kao druga najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj tu poziciju dosegla je isključivo na temelju isporuka državi kojoj je isporučeno 488 automobila – to je 67%o ukupne Škodine prodaje. Uvjerljivo najprodavaniji model u prva dva mjeseca je Škoda Octavia: tih je modela ukupno prodano 597, od čega se na isporuku državi odnosi gotovo 81%.

Ako od ukupne prodaje automobila u Hrvatskoj oduzmemo državnu kupovinu, dobit ćemo 6108 prodanih automobila, a od tog broja treba oduzeti i veliki broj automobila u vlasništvu kompanija da bismo dobili pravu sliku automobilskog tržišta u Hrvatskoj.

Tekst u cijelosti možete pročitati na portalu Profitiraj.hr.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Bolje naš da me mlati i pljačka nego da me srbin štedi! hahahaha

itekako je ovdje vidljiva povećana kupovna moć građana,
pa tko kupuje policiji vozila nego građani,
a oni se zauzvrat oštre da ih mlate,
u znak zahvalnosti

New Report

Close