Bienenfeld: Nisam mogao spasiti Generalturist

Autor: Marija Crnjak , 03. travanj 2012. u 18:00

Glupo bi zvučalo da sam otvorio turističku agenciju zbog toga jer obožavam putovati, ali to nije daleko od istine. Tako svoj ulazak u agencijski biznis tumači Jakov Bienenfeld, zagrebački poduzetnik koji je nakon propasti Generalturista ušao u dvije najjače poslovnice bivšeg turističkog diva. Tamo s deset zaposlenih koje je preuzeo od posrnule tvrtke, u novoj tvrtki Vip Travel, kani razvijati takozvani tailor made turistički proizvod. Bienenfeld je kroz svoju informatičku tvrtku Vip Data, kao dobavljača softvera agencijama, u turizmu već petnaestak godina, a novi poslovni korak kombinacija je sile prilika i njegove strasti za putovanjem.

Otkud takva odluka u vrijeme kad je jedna velika agencija otišla u stečaj, a ruže ne cvatu ni drugima u branši?
Mi smo u turizmu jako dugo, više od 15 godina, u dijelu turizma koji se ne vidi. Zajedno s Generalturistom razvili smo softver koji je apsolutno najjači u regiji. Kad je Generalturist počeo zapadati u nevolje, stalno smo pokušavali sniziti cijene, pomaknuti rokove kako bismo im pomogli. Prije stečaja ponudio sam vlasniku Zoranu Pečareviću da se udružimo i probamo zajedno izvući stvar, no oni su ipak na kraju odustali od toga jer su shvatili da je zbog enormnih dugova tvrtke to nemoguće. I moram priznati da se bivši vlasnik maksimalno potrudio kako bi podmirio što više obveza prije stečaja, vrlo pošteno je to odradio. Generalturist je završio u stečaju, ali iza njega je ostala plejada krasnih i stručnih ljudi i poslovnice koje su bile na odličnim pozicijama. Stoga smo se obratili Gradu sa zahtjevom da uđemo u poslovnicu u Bogovićevoj, gdje smo zaposlili pet ljudi te nastavili posao agencije. Pečarević je pokazao izuzetno razumijevanje za to i bio je sretan što smo preuzeli tih pet ljudi.

Niste razmišljali o preuzimanju Generalturista?
Mi nismo mogli spašavati Generalturist koji je u tom času imao 90 milijuna dugova i nekoliko neisplaćenih plaća.

Prema kojem modelu ste ušli u riječku poslovnicu?
Nedugo nakon što smo ušli u Bogovićevu nazvala me Biserka Kohn, koja je vodila Generalturistovu poslovnicu u Rijeci, a to im je bila druga najjača poslovnica, i pitala me jesmo li zainteresirani za nju. Pod istim uvijetima kao i u Zagrebu ušli smo u dogovoru s Gradom Rijeka u poslovnicu i nastavljamo djelatnost s još pet zaposlenih. Moram kazati da je gradonačelnik Obersnel bio jako sretan zbog toga, jer mu puno znači svako radno mjesto.

Zašto vam se sve to isplati?
Želim da Vip Travel ovu godinu završi s pet posto plusa ili minusa, svejedno. Od iduće godine očekujem malu dobit koja će mi na razdoblje od recimo pet do deset godina s nekom minimalnom kamatom vratiti gubitke koje sam morao uknjižiti s Generalturistom, a to je bilo nekoliko stotina tisuća eura gubitka. Očekujem da mi ovih deset ljudi to vrate u roku od pet do osam godina. Rekao bih da profit tu nije odigrao najvažniju ulogu.

Dakle, tim ste potezom osigurali naplatu potraživanja i ništa više?
Ako nam to u navedenom roku vrati potraživanja, ja ću ovaj potez smatrati uspješnim. Ima jedna stara židovska: neka kaplje malo, ako kaplje stalno.

Osim te dvije poslovnice, imate i li daljnje planove s Vip Travelom?
Imam neke planove za širenje o kojima ne želim govoriti dok ne stabiliziram poslovanje s onim što trenutačno imamo. Što se tiče ostavštine Generalturista, tu ćemo se zaustaviti.

Razvijat će novi koncept putovanja u inozemstvo po mjeri

Kako kanite razviti proizvod, što će značiti najavljeni ‘tailor made’ koncept u vašem slučaju?
U potpunosti ću prepustiti poslovanje ljudima koje sam zaposlio i dao im odgovornost, dakako uz maksimalnu podršku koju im mogu ponuditi ako je zatrebaju. Zasad planiramo raditi uglavnom outgoing segment, dakle putovanja u inozemstvo, i to putovanja za ljude koji nemaju vremena dolaziti u poslovnice agencija, niti žele da ih se tu vidi. To su ljudi s kojima će se naši zaposlenici sastajati i kreirati putovanja prema njihovim željama i našim sugestijama. Ako radimo, primjerice, skijanje, onda ćemo napraviti jedan mali ‘tailor made’ projekt na nekoliko desetaka soba sa školom skijanja, prijevozom, igraonicama za djecu i svim sadržajima koje možemo realizirati ako ih naši gosti požele. Ili recimo, ako nekog šaljemo u New York, nema šanse da ga ne uputimo gdje se dobro jede, gdje se jede skupo i dobro, a gdje dobro za malo novca. ‘Tailor made’ koncept je u detaljima. Zarada na tim putovanjima je neusporedivo veća nego na putovanjima koja ovise o volumenu.

Ovaj članak objavljen je u tiskanom izdanju Poslovnog dnevnika, pretplatite se!

Komentirajte prvi

New Report

Close