18 stvari koje trebate naučiti od Richarda Bransona

Autor: M.G. , 18. rujan 2012. u 15:25

Bogatstvo mogula Richarda Bransona procjenjuje se na nevjerojatnih 7,8 milijardi američkih dolara. Branson je vlasnik branda Virgin koji sadrži 350 kompanija, a od kojih je najpoznatija zrakoplovna kompanija Virgin Atlantic.

Brand Virgin Branson je osnovao 1970. godine, kad je imao samo 20 godina. Ovaj je poduzetnik u osam sasvim različitih industrija uspio sagraditi carstvo od osam različitih kompanija, čija se pojedinačna vrijednost procjenjuje na milijarde dolara. I sve je to uspio, iako nije diplomirao na poslovnom fakultetu.

Smatra kako je dovoljno dugo pohađao fakultet da bi usvojio znanja potrebna za pokretanje poslovanja. To navodi i u knjizi simboličnog naziva: ‘Poput djevice – tajne koje nećete naučiti u poslovnoj školi’ (Like a Virgin: Secrets They Won’t Teach You at Business School).

Portal Business Insider iz knjige je izvukao neke od najboljih poslovnih savjeta koje je Branson napisao i koje ne bi bilo zgorega uzeti u obzir.

1. Nemojte raditi ono što ne volite

Pokretanje i vođenje poslovanja zahtijeva znoj, trud, muku i suze. No ako na kraju radnog dana niste ponosni na sebe i na ono što ste stvorili, trud je uzaludan, smatra Branson.

2. Budite vidljivi

“Morate se pojavljivati na naslovnim stranama, a ne negdje u pozadini. Morate izaći među ljude i nametnuti sebe i svoje ideje. Ako je potrebno, napravite budalu od sebe. Što god je potrebno. U suprotnom, nećete preživjeti”, savjetuje Branson te dodaje kako je jako važno sklopiti što veći broj poznanstava i susretati se s mnogo različitih ljudi.

3. Mudro birajte ime za svoj biznis

Branson smatra kako je upravo jedinstveno ime njegove kompanije, odnosno branda – Virgin, zaslužno za uspjeh koji je kompanija ostvarila. “Ime mora u sebi sadržavati svježinu, dodatnu vrijednost, kvalitetu. Ukratko, sve ono što stoji iza vašeg brenda.”

4. Ne možete pokrenuti vlastiti biznis ako niste spremni prihvatiti rizik

Svaki posao u sebi sadrži i određene rizike, no poznato je da “tko risikira taj i profitira.” Prilikom ovog savjeta Branson navodi kako je njegova misao vodilja prilikom preuzimanja poslovnih rizika uvijek bila: “Hrabri ljudi ne žive zauvijek, no oprezni ne žive uopće.”

5. Najvažniji je prvi dojam, on je sve, baš kao i drugi

Prvi je dojam vrlo važan, smatra Branson, ali drugi je dojam isto tako bitan. Navodi primjer svoje kompanije. Drugi je dojam najčešće bio onaj kad su klijenti kontaktirali kompaniju radi problema s proizvodom ili uslugom. Vrlo je važno kako ćete se ponašati u takvim situacijama te predstaviti sebe i svoj brend, ističe. To je ono što potrošači vrlo cijene.

6. Savršenstvo je nedostižno

Koliko god nešto dobro bilo, čak i ako se činilo da je savršeno, uvijek postoji prostor za poboljšanje, navodi Branson.

7. Potrošač je uvijek u pravu… Osim kada nije

Potrošač je uvijek u pravu…Osim kad nije. Ipak, i potrošači su samo ljudi, a ljudi ponekad griješe. Bitno je uvažavati mišljenja klijenata, ali treba znati kada povući crtu, smatra Branson te dodaje kako ne treba udovoljavati baš svim potrošačkim hirovima. Poduzetnici misle kako će poboljšati svoje poslovanje ako svojim klijentima uvijek daju da budu u pravu. To je ponekad istinito, ali ne uvijek – upozorava Branson.

8. Pažljivo definirajte svoj brend

Branson poduzetnicima savjetuje da ne čine ono što je on učino sa svojim brendom Virgin – proširio se na sva moguća područja. Naime, iako njegova kompanija djeluje u različitim industrijama, fokusirani su na jednu jedinu stvar: pronalaženje novih puteva koji će ljudima omogućiti da se zabave.

9. Istražite neistraženo

Branson istraživanje i otkrivanje novih područja u poslovanju uspoređuje sa znanstvenim i geografskim istraživanjima. “Što dublje uranjate u vodu, veća je šansa za otkrivanje novih vrsta”, metaforički opisuje. U poslovnom bi prijevodu to značilo da u biznisu postoje mnoge stvari koje su još neotkrivene, odnosno koje nisu izumljene. Samo vas malo istraživanja može dovesti do briljantnih ideja i inovacija.

10. Stvorite ugodnu radnu atmosferu

Na radnom bi mjestu zaposlenici i direktori trebali komunicirati i surađivati kako bi ostvarili zajednički cilj. Zaposlenici moraju biti suradnici, a ne suparnici. Zaposleniku mora biti važan i uspjeh kompanije kao cjeline, a ne samo njegov osobni uspjeh. Morate stvoriti radnu atmosferu u kojoj će biti ugodno raditi te neće biti tenzija, savjetuje Branson. Svaki je problem unutar kompanije potrebno iznijeti na vidjelo i pokušati ga riješiti mirnim putem te pronaći zajednički kompromis.

11. Izgradite ‘ugodnu zonu’ unutar korporacije

Atmosfera unutar kompanije mora biti ugodna. To znači da se zaposlenici mogu bez straha izraziti svoje ideje i razmišljanja, bez da ih itko ismijava. “Iako ovo zvuči kao klišej, motivirana i angažirana radna snaga je potrebna da biste proizveli prvoklasan proizvod, odnosno uslugu te izgradili uspješan i održivi biznis”, poručuje Branson.

12. Ne može bilo tko biti menadžer

Menadžerske bi funkcije trebali obnašati ljudi koji znaju kako voditi i usmjeravati druge ljude. To ne mogu svi, već samo pojedinci koji znaju kako komunicirati sa drugim zaposlenicima te im pomažu prevladati razlike na putu ostvarenja zajedničkog cilja.

13. Uvijek tražite drugo mišljenje, ako treba i treće

Branson navodi kako treba znati kako slušati druge ljude da biste uspjeli. Ne biste trebali prihvatiti baš svaku ideju s kojom vam netko dođe, već prije toga trebate pažljivo razmisliti, upozorava. To znači da uvijek morate dobro razmisliti, prije donošenja bilo kakvih odluka. U biznisu vam traženje drugog mišljenja može uštedjeti mnogo vremena i novca, ističe Branson.

14. Režite veze, ali nemojte paliti mostove

Nisu sva poslovna udruženja odnosno partnerstva predodređena za uspjeh. Neka naprosto ne uspijevaju, navodi Branson. “Samo zato što su vam se poslovni putevi razdvojili, to ne znači da stvari moraju završiti loše, osobito ako je riječ o prijatelju.”

15. Javljate se na telefon

S napretkom tehnologije i razvojem sve pametnijih telefona, kvaliteta poslovne komunikacije je sve lošija, smatra Branson. “Ljudi izbjegavaju sastanke i ne javljaju se na telefon, misleći da su tako učinkovitiji, no to je pogrešno. Stvarna je komunikacija jako važna i ne bismo trebali zanemarivati njezinu vrijednost. ”Neke je stvari puno teže riješiti preko poruka i e-mailova, a mali se nesporazumi u trenutku mogu pretvoriti u goleme probleme”, kaže.

16. Promjena se ne trebate bojati, ali trebate znati kako njima upravljati

Ništa ne traje vječno, a poduzetnici trebaju znati kako se prilagoditi u svijetu dinamičnih promjena te zanemariti nostalgiju prema starim vremenima. “Ponekad je potrebno kompaniju povesti u novom smjeru jer su se promijenile okolnosti i prilike. U takvim slučajevima treba znati inspirirati zaposlenike te ih podučiti kako da razmišljaju poput poduzetnika”, ističe Branson.

17. Ljudski je griješti, nemojte dozvoliti da vas to pokopa

Vaše odluke možda neće uvijek biti ispravne, no griješiti je ljudski. Najbolje što možete napraviti u tom slučaju je da se suočite s greškama te štetu svedete na minimum.

18. Budite vođa, a ne šef

Šefovanje nije osobina svojstvena pravom vođi. Šef naređuje, a vođa organizira i inspirira sve oko sebe.

Komentirajte prvi

New Report

Close