Zbog pet prednosti Amazon je postao najvrednija tvrtka

Cijena dionice rasla je tri od četiri ovogodišnja trgovinska dana/REUTERS Cijena dionice rasla je tri od četiri ovogodišnja trgovinska dana/REUTERS

Ulagače i dalje oduševljava - među ostalim - uspjeh u poslovanju "u oblaku" te dominacija u e-trgovini.

Prvo Apple, pa Microsoft, a sada Amazon - u posljednjih mjesec dana te tri tvrtke izmijenile su se na vrhu ljestvice najvrednijih kompanija na burzi.

Skokom cijene dionice od 3,5 posto u ponedjeljak na 1629 dolara taj je internetski trgovac dosegao tržišnu kapitalizaciju od 796,8 milijardi dolara. Time je smijenio Microsoft koji trenutno vrijedi 783,4 milijarde dolara, a koji je mjesec dana ranije smijenio Apple.

Iako je Amazonova vrijednost za veliku većinu ostalih kompanija u svijetu i više nego zavidna i vrlo teško dohvatljiva, valja podsjetiti kako je po tom pitanju ta kompanija vidjela i "boljih dana" i to donedavno. 

U rujnu prošle godine Amazon se pridružio Appleu u elitnom klubu kompanija koje vrijede više od bilijun dolara. Međutim, rasprodaja na američkom dioničkom tržištu krajem godine rezultirala je najgorim tromjesečjem za dionice od krize 2008. godine što je zahvatilo i Amazonovu vrijednosnicu. Međutim, nakon uspona cijene u tri od četiri trgovinska dana u ovoj godini, Amazon je opet na vrhu. Za 2019. dionica je porasla 8,5 posto.

 

8,5 posto

porasla je cijena dionice Amazona u ovoj godini

Kako piše CNBC, postoji niz razloga zašto investitori i dalje vide ovu dionicu kao dobru priliku. "Unatoč svojoj trenutnoj veličini, Amazonove prilike vidimo kao uglavnom neograničene temeljem dosadašnje uspješnosti u kapitaliziranju osobne i IT potrošnje", ocjenjuje Brian Wieser, analitičar tvrtke Pivotal Research, u bilješci klijentima. CNBC je nabrojio pet stvari zbog kojih Amazon i dalje privlači investitore. To je uspjeh u poslovanju "računalstva u oblaku", zatim dominacija u e-trgovini, tu su i pokretači rasta poput zdravstvene skrbi, oglašavanja i osobnog asistenta Alexa, pa izuzetno lojalan tim menadžera te na kraju minimaliziranje negativnog publiciteta.

Iako Microsoftovo poslovanje s "cloudom" raste brže, Amazon Web Services (AWS) i dalje diktira trendove na tržištu. Naime, godišnji prihodi tog segmenta prešli su 23 milijarde dolara, a AWS drži 40 posto tržišta. Ima potpisane ugovore s više velikih korporativnih klijenata od konkurenata, a na pragu je osvajanja ugovora s ministarstvom obrane vrijednim 10 milijardi dolara. Slično je i sa temeljnim segmentom internetskog poslovanja gdje je svaka druga online kupnja u SAD-u "odrađena" preko Amazona.

Međutim, prostor za rast još je uvijek golem s obzirom da Amazon drži tek pet posto udjela u ukupnoj američkoj maloprodaji. Ostali prihodi u trećem su kvartalu rasli 122 posto na 2,5 milijarde dolara, a cjelokupno poslovanje usmjerava skupina 20-ak menadžera koju osnivač Jeff Bezos naziva "S-teamom" i koji s njim rade godinama, a neki i desetljećima. "Vrlo sam sretan što nemamo mnogo promjena u S-teamu", izjavio je Bezos u prosincu prošle godine. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!