Uspjeh market makinga ovisi o ulagačima

Autor: Tin Bašić , 27. svibanj 2010. u 22:00

Najviši raspon od pet posto između kupovne i prodajne cijene dionice smanjuje njezinu volatilnost, što je velik problem manjih burzi kao što je ZSE, kažu u RBA

Nakon dugo vremena, na domaćem tržištu kapitala događaju se pozitivne promjene. Nakon Zakona o tržištu kapitala (ZTK) koji je promijenio pravila igre i mnogim brokerima zadao probleme zbog kapitalnih ulaganja koja su morali odraditi u najgore moguće vrijeme, u petak, prema odluci Zagrebačke burze od prošloga tjedna počinje dugo očekivani market making. Tako Erste vrijednosni papiri i Raiffesien banka (RBA) počinju obnašati dužnost specijalista za dionice Atlantic grupe, odnosno Uljanik plovidbe.

Dugoročni efekt
Iako je market making samo temelj razvoja drugih financijskih instrumenata, kao što su certifikati ili uvođenja zajma vrijednosnih papira, sadašnji specijalisti kažu kako će se efekt market makinga vidjeti tek dugoročno. “Pozitivni efekti market makinga očekuju se u dužem roku s obzirom na to da će ulagači zasigurno s više povjerenja ulagati u dionice koje imaju market makera jer će im i rizik ulaganja, a i trošak biti manji”, izjavio je za Poslovni dnevnik član Uprave Erste vrijednosnih papira Hrvoje Krstulović. Ističe kako sama činjenica da je neka dionica dobila svog market makera ne znači automatomatsko povećanje prometa, nego da su izdavatelj i investicijsko društvo pripremili najbolje uvjete. “Dalje je sve na ulagačima”, zaključuje Krstulović. Podsjetimo, Erste VP su specijalisti za dionicu Atlantic grupe koja je u ovoj godini zabilježila rast vrijednosti od 0,6 posto, dok je prosječni dnevni promet iznosio 343.000 kuna.

Smanjuje volatilnost
Dolaskom market makinga na domaće tržište kapitala mnogi očekuju kako će, uz veću atraktivnost dionice koja ima specijalistu, samim time doći i do povećanja prometa. No, to ovisi o raspoloženju ulagača. “Povećanje prometa na nekoj dionici međutim, konačno će ipak ovisiti o investitorima, a uloga market makera je svojim djelovanjem povećati atraktivnost dionice putem pozitivnog utjecaja na likvidnost i smanjenje volatilnosti”, objašnjavaju u Raiffeisen banci. Ističu kako će se pravi učinci postići tek kada se na jednoj dionici pojave dva do tri market makera. No, bez obzira na trenutno samo dva market makera na tržištu, u RBA-u su optimistični glede dionice Uljanik plovidbe koja je ove godine pala 0,8 posto uz prosječni dnevni promet od 297.000 kuna. “Vjerujemo da će market making pozitivno utjecati na likvidnost i volumen trgovanja dionice Uljanik plovidbe. Naime, činjenica da će RBA kao specijalist biti u svakom trenutku spremna kupiti i prodati spomenutu dionicu, povećat će atraktivnost te dionice”, objašnjavaju u RBA i dodaju kako će omogućiti da se investitori lakše i s više povjerenja odluče na ulaganje u takvu dionicu. Iako je nemoguće predvidjeti reakciju ulagača, a samim time i u kojem smjeru će se dionica kretati, u RBA vjeruju kako se pozitivna uloga market makera očituje i trgovina odvija uz maksimalni raspon između kupovne i prodajne cijene od 5 posto. “Takav maksimalni spread, propisan od strane Burze, smanjuje volatilnost cijene, što je posebno izražen problem na manjim burzama poput ZSE”, zaključuju u RBA.

Komentirajte prvi

New Report

Close