UniCredit planira rast naknada da ojača prihode

Federico Ghizzoni, izvršni direktor UniCredita/Goran Stanzl/PIXSELL Federico Ghizzoni, izvršni direktor UniCredita/Goran Stanzl/PIXSELL

Povećanje naknada na hrvatskom tržištu teško je zamislivo, kažu stručnjaci.

Najveća talijanska banka UniCredit radi na izmjenama postojeće poslovne strategije kojom bi se prilagodila okružju niskih kamatnih stopa fokusirajući se više na prihode od naknada. Kako je novinarima u ponedjeljak pojasnio izvršni direktor Federico Ghizzoni, banka analizira moguća rješenja za novi makroekonomski scenarij, s niskim kamatama od 2015. nadalje.

 

905milijuna

kuna zaradila je lani Zagrebačka banka na naknadama

"Analiziramo niz mjera kako bismo obuzdali troškove... i potaknuli prihode", navodi Reuters iz istupa izvršnog direktora UniCredita čiji je sadržaj bio pod embargom do utorka. Ghizzoni pritom naglašava da ne treba očekivati velike promjene. "Bit će to tek fino podešavanje", kazao je prvi čovjek UniCredita. Poslovni plan za razdoblje od 2013. do 2018. usvojen je u ožujku prošle godine i iako je po Ghizzonijevim riječima još prerano za objavu detalja mogućih promjena, banka bi mogla pokušati nadoknaditi smanjene marže na kreditiranju smanjenjem troškova, efikasnijom strukturom u pojedinim dijelovima grupe i pojačanim oslanjanjem na naknade i provizije u generiranju prihoda.

Na pitanje kako Zagrebačka banka - čiji je UniCredit vlasnik - gleda na politiku naknada, iz te banke odgovaraju kako ne mogu još ništa komentirati jer izmjene strateškog plana još nisu službeno objavljene. Zaba je lani na naknadama i provizijama zaradila 905 milijuna kuna, šest posto više nego 2013., ali financijski stručnjaci upozoravaju kako prostora za povećanje naknada baš i nema.

"Ekspanzivna monetarna politika europskim je bankama pojeftinila izvore novčanih sredstava, a pritisak na povoljnije kreditiranje donio je i smanjivanje kamatnih marži. Kod nas se ti učinci osjete tek posredno, a bankarske su naknade već na gornoj granici izdržljivosti za prosječnog hrvatskog klijenta. Zbog toga su se banke okrenule i prodaji nebankarskih proizvoda, poput osiguranja, pa čak i mobilne telefonije. Ne znam koja bi banka kod nas potiho uspjela povećati naknade i poskupiti usluge, a da se to u konačnici ne odrazi negativno", smatra financijski stručnjak Vjeko Peretić. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve