“U 2019. mijenjamo ime u Adriatic osiguranje i krećemo u osvajanje europskog tržišta”

Autor: Lucija Špiljak , 01. siječanj 2019. u 10:04
Goran Jurišić, predsjednik Uprave Jadranskog osiguranja/ Davor Puklavec/PIXSELL

Investicijski ciklus u Italiji je već započeo. Sredinom rujna kupili smo za četiri milijuna eura poslovnu zgradu od 2200 četvornih metara u samom središtu Trsta, smještena je u zoni u kojoj su smješteni uredi mnogih vodećih svjetskih banaka, poput UniCredita, Banco di Roma…

Želimo stvoriti novu vrijednost i novi odnos prema svakom osiguraniku. Osluškivanjem njihovih potreba i želja kako trenutnih, tako i dugoročnih, zajedno stvaramo sigurniju budućnost", ističe Goran Jurišić, predsjednik Uprave Jadranskog osiguranja, jednog od vodećih društava na hrvatskom osigurateljnom tržištu koje nakon 27 godina mijenja ime u Adriatic osiguranje i započinje poslovni iskorak na strano, točnije talijansko tržište.  Ove godine bilježe povijesne poslovne rezultate, a više o ovogodišnjem poslovnom uspjehu tvrtke, prodoru na strano tržište, novitetima i daljnjim ciljevima i planovima u Italiji u razgovoru nam je otkrio Goran Jurišić. 

Što vas je potaknulo da na ovaj potez nakon 27 godina poslovanja? Kakvi se planovi kriju iza novog imena Adriatic osiguranje? 
Nakon 27 godina poslovanja pod imenom Jadransko osiguranje došlo je vrijeme za nove poslovne iskorake Društva koji su uključili i promjenu imena. Naši poslovni planovi su već neko vrijeme jasno zacrtani, a to je plasman na europska osigurateljna tržišta.  Od siječnja Jadransko mijenja ime, a plasman osigurateljnih proizvoda nastavlja kao Adriatic osiguranje. Nije bilo lako donijeti odluku o promjeni prepoznatljiva i renomirana  brenda poput Jadranskog, ali vjerujem da će se naši osiguranici vrlo brzo naviknuti. Adriatic je, zbog prikladnog internacionalnog naziva, logično ime koje nam se samo nametnulo. Kao luku iz koje kreću naše plovidbe Europom, odabrali smo Trst. U središtu toga grada, u kojem će biti sjedište podružnice Italija, nedavno smo kupili poslovnu zgradu za 4 milijuna eura. Italija ima više od 60 milijuna stanovnika, a veličina tog tržišta i osviještenost Talijana o potrebi za zaštitom svojih vrijednosti osiguranjem pruža uistinu veliku priliku za naš poslovni iskorak i plasman osigurateljnih proizvoda, uz malo drugačije postavljenu strategiju pristupa klijentima.  

Jeste li zadovoljni ovogodišnjim poslovnim rezultatima u usporedbi s prošlogodišnjim? 
Iznimno smo zadovoljni poslovnim rezultatima i za ovu i proteklu godinu. Ostvarili smo rast veći od rasta ukupnog tržišta i on je ove godine dvoznamenkasti, točnije 11,3%. Poslovni plan od 643 milijuna kuna premije ispunili smo u prvim danima prosinca, a planovi za iduću godinu još su ambiciozniji – želimo ostvariti rekordne rezultate od 100 milijuna eura premije. U ostvarenju ovog rezultata sigurno će nam pomoći i podružnica Italija. Istaknuo bih da Društvo iz godine u godinu ostvaruje dobit, što daje sigurnost našim postojećim i budućim osiguranicima. Nije lako doći do treće pozicije na tržištu neživotnih osiguranja, recepta za uspjeh nema i to svi znaju, ali mogu reći da je potrebno mudro, transparentno i nadasve zdravo postaviti poslovne temelje i jasno zacrtati ono što želite ostvariti. Našu osigurateljnu ponudu i usluge kontinuirano usavršavamo i oplemenjujemo osluškujući želje i potrebe osiguranika. Proveli smo detaljnu analizu i reorganizaciju poslovanja po svim podružnicama i postigli još veću povezanost s klijentima, kao i brzi odgovor na sve njihove zahtjeve, bilo da je riječ o analizi rizika, ugovaranju polica ili obradi odštetnih zahtjeva. Komunikaciju i odnos s klijentima podignuli smo na višu razinu, kad je riječ o privatnim i poslovnim korisnicima, te uspostavili prijateljsko-poslovni odnos, upravo tim redom, što su osiguranici prepoznali i izuzetno cijene. Vjerujemo da svi ti čimbenici upućuju na to da je Adriatic potpuno spreman za nove izazove te svi zaposlenici s nestrpljenjem iščekuju početak rada na dinamičnom i iznimno konkurentnom tržištu Republike Italije. 

Spomenuli ste već nekoliko puta drugačiju strategiju prema klijentima. 
Nama je svaki osiguranik važan i svakome pristupamo individualno. Želimo stvoriti novu vrijednost i novi odnos prema svakom osiguraniku. Osluškivanjem njihovih potreba i želja, kako trenutnih tako i dugoročnih, zajedno stvaramo sigurniju budućnost. Najbolji pokazatelji odnosa povjerenja, kojeg nije lako uspostaviti, jesu rezultati obnove polica osiguranja koji su se u protekle četiri godine popeli na 80 posto. 

 

800 zaposlenika

trenutačno ima Jadransko osiguranje

Po čemu će se Adriatic razlikovati od više stotina drugih osiguratelja koji djeluju u Italiji? 
U Italiji prosječna premija osiguranja po stanovniku iznosi 2.660 dolara, dok kod nas iznosi 330 dolara. Udio te premije u BDP-u Hrvatske iznosi 2,52 %, a Italije 8,34 %. Izazov je izaći na tako razvijeno tržište s velikim brojem osiguravajućih društava. Osim po drugačijem pristupu klijentima i inovativnim proizvodima, Adriatic u svom poslovanju neće preuzeti "klasičan", ustaljen model poslovanja na talijanskom tržištu. Naime, 85% bruto premije od ugovaranja polica u Italiji ostvaruje se preko brokera i agencija. Mi ćemo više zagovarati izravan kontakt i susret s klijentima. Naravno, nećemo apriori odustati od brokera i agencija te napraviti turbulencije na tržištu nego planiramo graditi vlastitu prodajnu mrežu i ponuditi tržištu prodavače savjetnike koji će, uz prisan odnos s klijentima, moći na najbolji način procijeniti izloženost rizicima i dati odgovarajući osigurateljni proizvod, prilagođen upravo određenom osiguraniku.    

Što ćete sve ponuditi u prvoj fazi poslovanja?
Svoje poslovanje u Italiji započinjemo ponudom osiguranja od autoodgovornosti i autokaska, što nam je core business i u Hrvatskoj. Italija je zemlja sa 60 milijuna stanovnika, a od 1000 stanovnika njih 600 posjeduje automobil, što je svrstava u sam vrh europskih zemalja po stupnju motoriziranosti. Postupno ćemo širiti ponudu na sve vrste usluga koje pružamo i u Hrvatskoj, naročito na portfelj imovine. Osigurateljna pismenost u Italiji je znatno viša i njihovi građani davno su shvatili da osiguranje nije nepotreban trošak nego ulaganje u sigurniju budućnost. Štoviše, osiguranje imovine je izrazito mali trošak, a ušteda u vremenu, stresu i financijskim izdacima u slučaju štetnog događaja uistinu velika. Uloga osiguranja i zaštite imovine je ulaganje u trajne vrijednosti, a time i u egzistenciju vas i vaših najdražih kroz generacije. Za samo nekoliko desetaka kuna mjesečno može se osigurati stan vrijednosti od 100 tisuća eura od požara ili poplave. 

Kako investicijski ciklus u Italiji već traje, s kojim ste projektima počeli?
Sredinom rujna kupili smo poslovnu zgradu od 2200 četvornih metara u samom središtu Trsta, na prestižnoj lokaciji na adresi Corso Italia 31. Zgrada je smještena u poslovnoj, financijskoj i šoping zoni u kojoj su smješteni uredi mnogih vodećih svjetskih banaka, poput UniCredita, Banco di Roma, Barclaysa. U blizini su i sjedišta vodećih svjetskih osiguratelja Allianza i Generalija, velikih igrača na svjetskoj osigurateljnoj sceni, te je suvišno pričati o kojoj je konkurenciji i izazovima tamo riječ. Trst je osiguravateljno središte Italije, pa i šire. Vodeći se filozofijom izvrsnosti u poslovanju i dobro osmišljenom strategijom kontinuiranog ulaganja u trajne vrijednosti te našom investicijom, poručujemo da smo ozbiljan osiguratelj koji se u Italiji namjerava zadržati dugoročno. 

Hoće li biti i novih zapošljavanja? Koliko trenutačno zaposlenih imate?
Novih zapošljavanja će svakako biti, osobito u Italiji, gdje želimo prenijeti korporativne vrijednosti kakve njegujemo u Hrvatskoj. Uz stalnu edukaciju i usavršavanja, prestižni radni uvjeti i atmosfera, koju Društvo omogućuje i pruža u svakodnevnom radu svakom zaposleniku, dodatan su motiv i poticaj svima za dodatnim angažmanom i ostvarivanjem što boljih rezultata, a time i za osobnim i poslovnim zadovoljstvom.  Iznimno nam je važno da u svakom trenutku vodimo računa o dobrobiti svojih zaposlenika, kojih je sada gotovo 800. 

Kakvi su vaši planovi i ciljevi u sljedećem desetljeću, na čemu je fokus?
Glavni poslovni cilj Adriatica u sljedećem desetljeću je daljnja internacionalizacija poslovanja, investiranje i strateško pozicioniranje na novim tržištima. Kako smo već najavili, prema našem trenutačnom poslovnom planu, fokus nam je sjeverna Italija na čijem tržištu bismo mogli dosegnuti tri do pet posto tržišnog udjela. Ako se prisjetimo da je veličina ukupnog talijanskog tržišta 130 milijardi eura, neživota 30 milijardi eura te tržišta autoosiguranja 13 milijardi eura. Prosječna premija u segmentu autoosiguranja u Italiji iznosi 420 eura po stanovniku dok u Hrvatskoj iznosi 100 eura. Stoga je jasno da prostora za širenje poslovanja i ostvarivanje dobrih poslovnih rezultata ima.

Komentirajte prvi

New Report

Close