Šest malih uspješno i u krizi

Autor: Božica Babić , 03. veljača 2011. u 22:00

Šest malih osiguravajućih društava u godinu dana premiju je povećalo između 20 i 94 posto, a broj polica od osam do čak 163 posto

Iako domaća industrija osiguranja već drugu godinu uzastopce bilježi pad premije, šest malih društava unatoč recesiji raslo je između 20 i 94 posto. To su Cardif, Erste VIG, Société Générale, KD Life, Velebit i Victoria životno. Po premiji u apsolutnom iznosu najbolji je Cardif, U godinu dana porasla je gotovo 30 milijuna kuna ili 83,6 posto dok je KD Life rastom od 94,2 posto premiju podigao s 4,25 na 8,25 milijuna kuna. Predsjednica Uprave Cardifa Ana Ivančić kaže da su, uz Zagrebačku banku s kojom su partneri od 2007., intenzivirali suradnju i sa Banco Popolare Croatia, PBZ-om i OTP Bankom. Rasli su i radi sve boljeg prihvaćanja njihovih polica kako od klijenata banke tako i prodajnog osoblja banaka. U 2011. Ivančić očekuje još bolji rezultat uvođenjem novih proizvoda te suradnjom s novim partnerima.

Mala potrošnja
Toliko su mali da je za rast dijelom zaslužna i aritmetika, slikovit je predsjednik Uprave KD Life Neven Tišma. Jedini su, ističe, u 2010. premiju u životnim osiguranjima povećali bez presudne pomoći banke. Dva su razloga uspjeha, prvi je fokusirana prodajna mreža s ponudom samo fondpolice, a drugi sama fondpolica. “To je najbolja niša koju smo mogli izabrati za dugoročni tržišni nastup,” uvjeren je Tišma.Hrvati na životna osiguranja troše dva puta manje nego Mađari i Slovaci te četiri puta manje od Slovenaca. Prerigidne zakonske odredbe bezrazložno sputavaju razvoj prodajnih mreža u Hrvatskoj. Napravi li država pozitivan zaokret, ističe, već u 2011. moguć je nominalni rast veći nego u 2010. i u društvu koje vodi i u branši. Izvrsna suradnja s Erste bankom ali i novi proizvod povećali su premiju 20,2 posto, iznosi predsjednica Uprave Erste VIG-a Snježana Bertoncelj. Zbog gospodarske situacije, kaže, nije realno u 2011. očekivati presliku lanjskog učinka no, određeni rast premije, a pogotovo dobiti vrlo je izvjestan.

Poslovni zamah
I ona smatra da bi osiguratelji imali bolji poslovni zamah uz neke zakonske promjene. Prije svega u dijelu koji regulira rad društava za zastupanje u osiguranju, te uz uvođenje pravih poreznih olakšica ili drugih oblika financijskih poticaja od strane države. Dražen Kulić, predsjednik Uprave Velebit osiguranja gdje je lani broj polica uvećan za 24,1 posto, a premija za 20,3 posto ocjenjuje da je fokusirani razvoj vlastite prodajne mreže pokazao otpornost na sve negativne učinke recesije osiguravši rast i premije i udjela u tržištu.U vrijeme sveopće nelikvidnosti uspjeli su, kaže, ostvariti izrazito povoljan omjer fakturirane i naplaćene premije. “Poslovni rezultati mogli su biti i bolji da nije bilo destimulativnih poteza zakonodavca kroz ukidanje poreznih olakšica na plaćenu premiju osiguranja života,” stav je Dalibora Đurkana, predsjednika Uprave Victoria životnog osiguranja. To je društvo u godinu dana broj polica povećalo čak 163 posto, a premiju 65,5 posto. Analize pokazuju da će tržište osiguranja i u 2011. vjerojatno stagnirati pa nije za očekivati, upozorava Đurkan, značajnije pomake bez promjena u gospodarskom i zakonodavnom okruženju.

Veliki osiguratelji

Pečat krize
Pet najvećih osiguravatelja u 2010. u odnosu na 2009. imalo je pad premije dok su po broju polica porasli samo Allianz i Jadransko. Croatia, Euroherc i Kvarner ugovorili su lani manje polica nego u 2009.

Komentirajte prvi

New Report

Close