Sberbank, Société Générale i UniCredit među 50 najvećih

Autor: Ana Blašković , 06. veljača 2013. u 20:15
Među pet najvrednijih bankarskih brendova su čak četiri američka/FOTOLIA

Od banaka koje posluju u Hrvatskoj u top 500 za 2013. godinu ušli su i Erste, Raiffeisen te Intesa SanPaolo.

Američka banka Wells Fargo najmoćniji je bankarski brend u 2013., njezina vrijednost doseže 26 milijardi dolara. Svi bankarski brendovi povećali su vrijednost na 860,7 milijardi dolara što je skok od gotovo 115 milijardi dolara u godinu dana, pokazuje najnovija ljestvica "Top 500 bankarskih brendova u 2013." u izdanju britanskog The Bankera.

Među 50 najjačih brendova, čija vrijednost odražava projekcije budućih zarada i trendove u sektoru, nalaze se i bankarske grupacije koje posluju u Hrvatskoj. Najmoćniji među njima i 13. na listi je ruski Sberbank s brendom koji vrijedi 14,16 milijardi dolara. U odnosu na prošlu godinu vrijednost mu je porasla pa je rang banke skočio za četiri mjesta. U Hrvatskoj je Sberbank tek najavio osvajanje tržišta; nakon kupnje Volksbank Internationala u veljači prošle godine drži tek 2,1 posto domaćeg bankarskog tržišta i, ako je suditi po vrijednosti brenda među najvećim igračima, ruska banka ima velike ambicije. Na 31. mjestu je francuska grupacija Société Générale čiji ime vrijedi 7,25 milijardi dolara, odnosno 2,5 milijarde više nego prije 12 mjeseci. U vlasništvu Société Généralea je domaća Splitska banka koja je 6. igrač na domaćem tržištu s udjelom od 6,5 posto. 

Rejting lokalnih igrača
Lider na domaćem tržištu sa četvrtinom bankarskog kolača, brend talijanskog UniCredita je 46. u svijetu i vrijedi 4,93 milijarde dolara. U proteklih godinu dana vrijednost mu je porasla za 0,8 milijardi dolara, no budući da su drugima brendovi još snažnije rasli, rang te talijanske banke pao je za dva mjesta na ljestvici. Ostali lokalni, odnosno regionalno važni igrači, nalaze se među stotinu, odnosno 500 najboljih. Vrijednost imena austrijske Erste grupe pala na 2,4 milijarde dolara što je banku poguralo za 14 mjesta naniže, na 75. mjesto. Također austrijska, Raiffeisen banka, procijenjena je na 2,13 milijardi dolara (85. mjesto na ljestvici). Talijanska Intesa SanPaolo, koja u Hrvatskoj posluje putem Privredne banke i drži 16 posto našeg tržišta, nalazi se na 106. mjestu ljestvice i brendom koji vrijedi 1,66 milijardi dolara. Ovogodišnja lista najmoćnijih bankarskih brednova dobar je pokazatelj koliko se situacija popravila na američkom tržištu. Tijekom 2012. većina tamošnjih kreditora riješila se loše aktive, a poslovanje se popravilo zahvaljujući blagom oporavku ekonomije te tržišta nekretnina. Broj zaposlenih povećan je za 10 posto pa su u top pet najvećih čak četiri američke banke. To su osim Wells Farga, na drugom mjestu Chase čiji je brend procijenjen na 23,4 milijarde dolara, Bank of America (22,4 milijarde dolara) i Citi sa brendom od 21,6 milijardi. Jedina "neamerička" banka u samom vrhu je britanski HSBC koji drži treću poziciju s brendom od 22,8 milijardi dolara. Iza britanskih banaka je teška godina, a Velika Britanija jedina je zemlja među najvećim tržištima na kojima je ukupna vrijednost bankarskih brendova pala i to za dva posto.

Najnapredniji su Rusi
Vrlo dobre rezultate zato bilježe bankarski brendovi na tržištima u razvoju što je posljedica snažnog rasta vrijednosti kreditnih institucija. Najveći skok imale su ruske banke čija je vrijednost porasla 453 posto od 2008.,. Slijede Indonezija, Filipini, Kolumbija i Kina. Moć i jačina kineskih brendova su u nezaustavljivom uzlaznom trendu: vrijednost njihovih brendova dosegnula je 95,7 milijardi dolara."Ovogodišnji rezultati pokazuju da je bankarska kriza na globalnoj razini praktički gotova jer brendovi, ali i vrijednosti rastu. Za globalnim oporavkom zaostaju jedino britanske banke i to u reputaciji, kao i vrijednosti njihovih brendova", rekao je David Haigh, izvršni direktor Brand Financea, vodeće konzultantska kuća na području valuacije brendova. 

Komentirajte prvi

New Report

Close