Rezanje cijena autoosiguranja može ugroziti poslovanje cijelog sektora

Autor: Božica Babić , 02. siječanj 2014. u 12:20
Umjesto novih prihoda osiguravatelji bi se mogli nositi sa zastrašujućim udarom na rashode/FOTOLIA

Liberalizirane cjenike autoosiguranja ponudila tri društva, veliki igrači još ne otkrivaju svoje namjere.

Snižavanje premije na obveznim osiguranjima od automobilske odgovornosti dok se istodobno događa povećanje takozvane kvote troškova (svi rashodi koji prate izdavanje jedne police autoosiguranja) u konačnici može rezultirati negativnim posljedicama te ugroziti poslovanje cijeloga sektora, stoji u dokumentu koji potpisuje Hrvatsko aktuarsko društvo (HAD).

Namjera toga dokumenta je upozoriti društva unutar industrije osiguranja koja tržištu nude police autoosiguranja kako je nužan krajnje oprezan nastup kod kreiranja njihovih novih modela liberaliziranih cjenika.  

 

47posto

ukupne premije na neživotnim osiguranjima 2012. činila su auto­osiguranja

Rast troškova 
Generali osiguranje je u rujnu 2013. prvo konkurenciji bacilo rukavicu i otvorilo tržišnu utakmicu u ponudi liberaliziranih cjenika kreiranih prema individualnim karakteristikama pojedinog vozača, odnosno njegova motornog vozila. Potom je loptu prihvatio Allianz, pa nedavno i Grawe osiguranje.Prema šuškanju koje je sve glasnije unutar ove industrije u niskom startu je još nekoliko društava, iako još nitko  nije pripravan istrčati sa svojim novim cjenicima autoosiguranja.   U dokumentu HAD-a među ostalim se podsjeća da je u 2012. od ukupno zarađene premije na svim neživotnim osiguranjima, a iznosila je 6,5 milijardi kuna, čak 47 posto otpadalo na autoosiguranja dok je udjel isplaćen kroz odštete za osigurane slučajeve iznosio 42 posto. Unatrag pet godina, iznose dalje, premija na autoosiguranjima kretala se između 46 i 49 posto u ukupnoj premiji neživotnih osiguranja dok su isplaćene odštete bile u rasponu od 36 do 50 posto.

Smanjivanjem premije, odnosno cijene za ugovorenu prosječnu policu autoosiguranja, za samo 10 do 15 posto ukupna kvota troškova penje se na 100 posto dok spuštanje cjenika između 20 i 30 posto kvotu troškova pumpa na 105 do čak 120 posto.  Porastu li obveze društava za samo pet posto u konkretnom iznosu to je novi trošak od gotovo 217 milijuna kuna dok bi rast obveza za 30 posto osiguravateljni sektor stajao dodatnih 1,3 milijarde kuna što je čak 48 posto od zarađene premije, upozoravaju iz HAD-a osiguravatelje na mogući zastrašujući udar rashoda ukoliko nastupe nepromišljeno u tržišnoj utakmici.Nadalje, analizirajući trendove u proteklih pet godina na lokalnom tržištu iskazane kroz neživotna, odnosno autoosiguranja dolazi se do podatka koji zvoni na alarm jer – "prikupljena premija nije dostatna za pokriće svih preuzetih obveza iz osiguranja," zaključak je Hrvatskog aktuarskog društva.  

Veliki čekaju
Regulator, Hrvatska agencija za nadzor financijskog tržišta (Hanfa), motreći novu utakmicu osiguravatelja za sada samo podsjeća na zakon o obveznim osiguranjima u prometu ( čl.10) koji od društava zahtijeva da su dužna  premiju osiguranja oblikovati na način da mogu trajno ispunjavati sve obveze iz ugovora o osiguranju automobilske odgovornosti uz formiranje i dostatnih tehničkih pričuva. Od tri društva koja su već ušla u utakmicu za preuzimanje osiguranika Allianz ima najveći udjel u autosiguranjima, drži 9,4 posto tržišta. Generali prisvaja 2,5 posto, a Grawe tek 1,7 posto tržišta. Tri pak najveća društva, top igrača u ovom segmentu, Croatia osiguranje s tržišnim udjelom u autoosiguranjima od gotovo 27 posto te Euroherc sa 22,4 posto i Jadransko sa 15,3 posto još uvijek, čini se, zbrajaju raspon svojih mogućnosti i ne otkrivaju konkretnije namjere.

Komentari (3)
Pogledajte sve


…Sad , na žalost imamo dobru i lošu vijest…. LOŠA- Država ima CO – osiguravateljsku kuću na kojoj izvrsno zarađuje I SIšE GRAĐANE ZAJEDNO S OSTALIMA- a dobra vijest je ta-
da putem CO – može balansirati na tržištu konkurencije i rušiti
astronomske iznose osiguranja..I ZAŠTITITI GRAĐANE !…… Kad će prevagnuti dobra strana,
vidjet ćemo…………

Pa ili drzava nije prodala Croatia osiguranje???

Ako srežete cjenike AUTOOSIGURANJA – podići ćemo Vam vječni spomenik zahvale !
Ti iznosi su toliko štetni i previsoki- da je to prevršilo svaku mjesru..

Svaka obitelj mora uzeti mini kredit ili se uz kamatu kreditirati kod
osiguravatelja- ZAR TO NIJE ALARMANTNO?

Visina osiguranja- mnogima premašuje UKUPNE MJESEČNE ISPLATE….a šta će
građani , djeca jesti cijeli mjesec..iz čega će ljudi plaćati režije..

Većina njih traži pomoć, kad mora registrirati auto- najviše zbog
visine autoosiguranja- iako mnogi nikad ne koriste usluge ili naknadu štete,
i sav taj URNEBESNI PRIHOD , ostaje osiguravateljima..

Sad , na žalost imamo dobru i lošu vijest…. LOŠA- Država ima CO – osiguravateljsku kuću na kojoj izvrsno zarađuje I SIšE GRAĐANE ZAJEDNO S OSTALIMA- a dobra vijest je ta-
da putem CO – može balansirati na tržištu konkurencije i rušiti
astronomske iznose osiguranja..I ZAŠTITITI GRAĐANE !…… Kad će prevagnuti dobra strana,
vidjet ćemo…………

Može ugroziti samo ekstraprofite vlasnicima…da nije tako onda ne bi vlasnik Agrama izgradio najmodernije zgrade u svim većim gradovima,imao najveću jahtu na Jadranu,najveću kuću,najveći vozni park..to je sve od extraprofita a malom čovjeku pojeftinjenje police za 300kn dosta znači

New Report

Close