Osiguravatelji u listopadu ostali bez 479 milijuna kuna premije

Autor: Božica Babić , 16. studeni 2014. u 22:00
Premija na obveznim autoosiguranjima ubrzano se urušava/Marijan Šušenj/PIXSELL

Premija na obveznim autoosiguranjima u godinu dana pala 19,1 posto.

Premija na obveznim autoosiguranjima, kako se 2014. primiče kraju, urušava se galopirajućim kasom.

Listopad ove godine naspram listopada 2013., prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje, zaključen je uz gubitak gotovo 20 posto (19,1%) premije, odnosno 479 milijuna kuna. Cijena prosječne police u tom je razdoblju pala sa 1508 na 1203 kune. Istodobno je zabilježeno 4,5 posto manje šteta (2845) dok je ukupan iznos isplaćenih odšteta bio manji sedam posto, konkretno 60 milijuna kuna.Da je liberalizacija obveznih autoosiguranja, koju je u rujnu 2013. pokrenuo Generali, a do ožujka 2014. u utakmicu se uključilo svih 14 društava, počela opasno potkapati temelje grupacije ocijenjeno je nedavno i na strukovnom skupu osiguratelja. Gordana Letica, članica Uprave Hrvatske agencije za nadzor financijskog tržišta, smatra da je tržišna utakmica prežestoka.

 

1203kune

iznosi cijena prosječne police autoosiguranja u listopadu, dok je početkom godine iznosila 1508 kuna

Vlasnicima vozila u recesiji cijena je primarni faktor kod odabira društva za ugovaranje police. S druge strane, (pre)niska cijena sadrži niz opasnosti za društva, od povećanih troškova poslovanje do ugrožavanja adekvatnosti kapitala te otvaranja potrebe za dodatnim kapitalom. Letica podsjeća vodstva društava odgovorna za upravljanje rizicima, Da u paleti usluga koje nude klijentima cijena ne smije biti ključni argument. Kvaliteta i raznovrsnost usluga, dostupnost servisa, ističe, opcije su kroz koje treba razvijati tržišnu utakmicu.  "Kada se iscrpe rezerve osiguratelja morat će poskupjeti police," opominje Letica.

I član Uprave Allianz osiguranja Slaven Dobrić upozorava kako je liberalizacija u Hrvatskoj u samo deset mjeseci srušila cijene i uzrokovala negativne efekte dok su na tržištima u široj regiji procesi liberalizacije imali trogodišnje cikluse. S obzirom na broj društava i motornih vozila Hrvatska u regiji ima najlošiji omjer, prosjek po osiguratelju iznosi tek 125 tisuća ugovorenih polica. Zbog toga su i troškovi poslovanja veći nego u okruženju, pa tako iz kvote troškova čak 40-45 posto novca odlazi za pokriće poslovnih rashoda. Mađarska ima 16 osiguratelja ali, podsjeća Dobrić, i četiri milijuna osiguranih vozila stoga njihova prosječna premija može biti samo 65 eura uz prosječno odštetu 1507 eura. "Na hrvatskom tržištu puno je igrača koji dijele mali kolač pa premija, odnosno cijena police mora biti veća nego u okruženju," kaže Dobrić.

Komentari (9)
Pogledajte sve

Još je u Hrvatskoj obavezno auto osiguranje skuplje za 30% od normalne cijene za Hrvatske prilike. Neka gospoda malo smanje troškove poslovanja…


Kako uopće nešto ovako mogu i pomisliti, a kamoli javno govoriti!? Pa ako ih je previše, tržište će odrediti optimalan broj društava i smanjiti broj osiguravatelja. Tržište! Ne centralni komiteti ili zakoni zbog kojih bi svi mi morali plaćati previsoke premije zato da bi oni koji su za sebe stvorili okruženje u kojem ne mogu propasti mogli nastavili s takim funkcioniranjem. Nevjerojatno!

Baš je nemilosrdno to tržište!

Kako uopće nešto ovako mogu i pomisliti, a kamoli javno govoriti!? Pa ako ih je previše, tržište će odrediti optimalan broj društava i smanjiti broj osiguravatelja. Tržište! Ne centralni komiteti ili zakoni zbog kojih bi svi mi morali plaćati previsoke premije zato da bi oni koji su za sebe stvorili okruženje u kojem ne mogu propasti mogli nastavili s takim funkcioniranjem. Nevjerojatno!


Sjedista osiguravajucih kuca i njihov ogromni vozni park u sim vecim grsdovima u RH ukazuju da su godinama ubirali milijarde ekstra profita. Nitko drugi nema tako velebne zgrade u svom vlasnistvu.

zar niste pomislili, da će najprije sebe “osigurati”[emo_smijeh]

New Report

Close