Od golfa s Tigerom Woodsom do popusta na avione

Autor: Branka Prica , 24. veljača 2010. u 22:00

Stolovi u elitnim restoranima bez rezervacije, privatni asistenti i ispunjavanje svih hirova, sve je moguće za one koji to mogu platiti

Najpoželjniji statusni simboli u 21. stoljeću zasigurno su prestižne kreditne kartice najvišeg ranga. Ništa ne signalizira “novac” ili “gomila novca” tako uvjerljivo kao, primjerice, crna kartica American Express Centurion. Slijede je i mnogima jednako nedostižne bijela Visa Stratus Rewards, ali tu su i Visa Signature i World MasterCard, kao i slične kartice s neograničenim limitom potrošnje. Osim blagodati da bez suvišnih pitanja kupite, primjerice, novi Bentley ili brod, na usluzi vam je individualizirani servis koji se trudi omogućiti vam da si doista priuštite najbolje što novac može kupiti. American Express Centurion klasa je za sebe među karticama. Otkako je utemeljena 1999. godine, postala je pouzdano sredstvo kojim bogataši diskretno daju do znanja koliko su zapravo bogati jer za sada u svijetu postoji svega dvadesetak tisuća korisnika te kartice.

U Hrvatskoj ih nema
Kao prvo, za Centurion ne vrijedi gotovo nijedno pravilo koje se odnosi na ostale kartice. Umjesto od plastike crni AmEx napravljen je od titana, a do nje se dolazi samo ako vas banka ili kompanija poput American Expressa odabere među svojom klijentelom. Da bi itko postao korisnik crne kartice, mora na Platinum kartici godišnje potrošiti najmanje 250.000 dolara, imati na bankovnom računu najmanje pet milijuna dolara i godišnji prihod od još četvrtine tog iznosa. Luksuzne vile, nekoliko profitabilnih kompanija u vlasništvu ili poneki privatni otok nesumnjivo nisu na odmet kad treba povećati šanse za poziv u članstvo. Iako se do službenog popisa korisnika ne može doći, izvori bliski kompaniji kažu da više od polovice ljudi koji imaju crnu karticu dolazi s Bliskog istoka, manje od deset posto je iz SAD-a, pet posto iz Kanade, a ostali vlasnici su iz Europe, no kako nam je rekla Mirna Lipovac, tajnica Uprave American Expressa, kartica Centurion još nije izdana u Hrvatskoj. Takvim moćnicima nije problem platiti jednokratnu upisninu od pet tisuća dolara, ali i svake godine članarinu koja iznosi dvije i pol tisuće. Međutim, time ostvaruju pravo na privilegije u kojima zauzvrat mogu uživati i, naravno, na kraju ih platiti. Riječ je ponajprije o nizu usluga koje dobro dođu onima koji mnogo putuju, bilo poslovno ili privatno. Tu su automatska poboljšanja usluga u svim većim zrakoplovnim kompanijama. Ista automatska poboljšanja usluga vrijede i za većinu hotela u svijetu, kao i za najam automobila, zrakoplova, helikoptera, pa i jahti. Centurion omogućuje imućnim ljudima da se ne moraju previše brinuti o svakidašnjim detaljima jer im je na raspolaganju specijalizirani biznis koji postoji samo za to da bi organizirao život bogataša. Zahtjevnom će klijentu privatni asistent American Expressa, dok se on još nalazi, primjerice, u New Yorku, uspjeti rezervirati večeru za sljedeću večer u najelitnijem restoranu Singapura, osigurati najam vile na Azurnoj obali za tjedan iza toga, privatne satove s fitness trenerom na sva tri mjesta, kao i skrb o psiću i mački za vrijeme dok njihov vlasnik putuje. Sve usluge moguće je aktivirati običnim pozivom s mobitela. Osim planiranja korisnikovih rekreativnih i poslovnih obaveza pruža im se prilika za besplatne usluge stilista u otmjenim robnim kućama, trgovinama i buticima kao što su Gucci, Escada, Tiffany i Nieman Marcus.

Bogata osiguranja
Ako im ni to nije dosta, American Express nudi korisnicima crne kartice posebnu poslasticu – priliku da postanu vlasnici automobila Maserati Quattroporte Centurion, čija je posebna serija napravljena ekskluzivno za njih. Boja tog modela je posebna nijansa karbon crne (Nero Carbonio) s unutrašnjosti polarno bijelom (Bianco Polare) te utisnutim logotipom Centuriona u kožnata sjedala. Crna kartica dobila je i izazivača – karticu Visa Stratus Rewards, koja je poznatija kao bijela kartica. Za najveće potrošače, one koji uglavnom putuju privatnim “jetovima” i vole imati poseban prolaz kraj osiguranja na aerodromima, ova bijela kartica je nova “Meka”. Ona se dobiva pozivnicom ili preporukom člana, a za nju je potrebno uplatiti godišnju članarinu od 1500 dolara. Visa se potrudila konkurirati American Expressu tako što se orijentirala na poseban stil života kakav ima njihova klijentela. I ovdje je, kao i u životima najbogatijih ljudi, samo nebo granica. Umjesto nadogradnje prilikom kupnje avionskih karata, kada korisnici Centuriona automatski lete prvom klasom, u Visi su zaključili da ljudi koji imaju prestižne kartice uglavnom koriste privatne avione pa im ta opcija ne znači puno. Zato se s bijelom karticom dobiva popust na privatni avion iz flote Marquis Jet te osiguranje od nezgode u iznosu višem od milijun dolara. Umjesto “conciergea” i asistenta, čije se usluge mogu koristiti ako imate crnu karticu, u Visi smatraju da ni od toga njihovi bogati klijenti nemaju koristi jer im uglavnom već pomažu njihovi vlastiti asistenti. Zato im bijela Visa umjesto pomoćnika koji tragaju za omiljenim proizvodima radije šalje luksuzne pakete sa ekskluzivnim proizvodima koji bi im mogli postati omiljeni.

Bez limita
Za one koji ipak žele koristiti asistente i važni su im popusti na avionske karte i hotele Visa je ponudila svoju karticu Signature. I ona je kao Mastercardov World Elite kartica “bez ograničenja”, u smislu da nema dodatne naplate u slučaju prekoračenja limita kupnje, dok god se podrazumijeva da u roku podmirujete te račune. Za te dvije kartice poznato je kako su njihovim korisnicima dostupne karte za već odavno rasprodana događanja te im osiguravaju ulazak u elitne klubove, čartere i lože. MasterCard proizvodi i inačice bezlimitne kartice World Elite. Diners Club nudi nekoliko premium proizvoda. U SAD-u Diners svojim klijentima nudi Card Blanche koja korisniku omogućuje brojne pogodnosti prilikom putovanja British Airwaysom, bavljenje golfom, privilegije u hotelima diljem svijeta ili najam privatnog aviona. Tu su još Diners Club Elite Card, Premium Card, Prestige i druge. U Hrvatskoj Erste Card Club nudi crni Exclusive Card korisnicima kartice Diners Club s kojima niz godina uspješno surađuje. Diners Club je kao kartičar vrlo preferiran među poslovnim korisnicima, a jedan od razloga je i taj što nudi besplatne usluge Airport lounge salona u čak 143 najveće zračne luke na svijetu. Ovu karticu isplativom čini i sudjelovanje u programu u kojem korisnici svakodnevnom potrošnjom skupljaju nagradne zvjezdice, koje se zbrajaju po načelu 1 zvjezdica = 1 kn, a skupljaju se i prilikom najmanje kupnje.

Domaće tržište

Sumnjičavi prema elitnim karticama
U Hrvatskoj još nisu izdane najprestižnije kartice i njihovih korisnika koliko je poznato prema dostupnim podacima nema. Štoviše, stranci koji ih imaju žale se kako u nekim hrvatskim trgovinama ili restoranima nailaze na sumnjičavost i nepovjerenje ako pruže neku od kartica za elitu. Hrvatska elita koristi sve varijante platinum kartica – American Express, Visu i MasterCard, te crnu karticu Diners Exclusive. Erste Card Club korisnicima Exclusive Carda donosi niz pogodnosti. Tako su njezini korisnici osigurani nizom korisnih osiguranja, poput dobrovoljnoga zdravstvenog osiguranja zahvaljujući kojem mogu otići na godišnji sistematski pregled ili se pregledati kod specijalista. Diners korisnike osigurava putnim osiguranjem, a svi koji zrakoplovne karte kupe u putničkoj agenciji Diners Club Travel ostvaruju pravo na besplatno parkiranje u Zračnoj luci Zagreb.

Nagrade za najbogatije

Samo za odlikaše
Korisnici kartice American Express Centurion mogu očekivati i “poziv života”. Naime. “Once-in-a-liftime” je događaj koji svojim klijentima koji imaju crnu karticu osigurava American Express. Partija golfa s Tiger Woodsom dan prije U.S. Opena ili vožnja u bestežinskom stanju s Buzzom Aldrinom, samo su neki primjeri. S obzirom da “bijela” Visa kartica pretendira na kartičarski tron i ta je kompanija organizirala nešto slično. Tako Visa Stratus Rewards može, primjerice, omogućiti pristup područjima egipatskih piramida u koja je zabranjeno ući ili u privatnu turu u muzeju Louvre. MasterCard je pak za klijente iz Dubaija kreirao posebnu karticu nazvanu Dubai First’s Royale MasterCard, koja obuhvaća osobne usluge i povlastice na više od 13 međunarodnih lokacija.

Komentirajte prvi

New Report

Close