Neto dobit HPB-a u prva tri mjeseca pet posto bolji od lanjskog

Autor: Ana Blašković , 21. travanj 2016. u 08:04
Banka je privukla 7000 novih klijenata/Marko Lukunić/PIXSELL

Poslovanje je obilježio rasplet ‘švicarca’: HPB je odobrio 500 novih stambenih kredita u kunama.

Neto dobit Hrvatske poštanske banke (HPB) u prvom tromjesečju ove godine iznosila je 44,6 milijuna kuna što je oko pet posto bolji rezultat u usporedbi s istim lanjskim razdobljem, dok je operativna dobit rasla osam posto dosegnuvši 83 milijuna kuna, objavila je banka.

 

Vuić

I u prvom tromjesečju ove godine Hrvatska poštanska banka ostvarila je rast dobiti, kredita i klijenata.

Poslovanje na početku godine obilježio je rasplet slučaja 'švicarac'. Kao prva banka koja je krenula u kampanju promocije stambenih kredita u kunama (ciljajući na one koji su refinancirali kredite), HPB bilježi rast odobrenih stambenih kredita za 20 posto u odnosnu na postojeći portfelj, što je konkretno 500 novih ugovora o kreditu. 

Adresa za refinanciranje
"I u prvom tromjesečju 2016. ostvarili smo rast dobiti, kredita i broja klijenata", komentirao je rezultate prvi čovjek HPB-a Tomislav Vuić te posebno istaknuvši nove klijente koji su u banku prešli refinancirati stambene kredite podignute u drugim bankama. Kreditni portfelj građanima porastao je 4,8 posto, dok su krediti tvrtkama pali za 0,7 posto za što u HPB-u ističu da "banka nastavlja kreditirati poduzeća i djelatnosti koje stvaraju vrijednost za hrvatsko gospodarstvo".

Početak godine donio je zadnjoj velikoj državnoj banci očekivani pad neto kamatnog prihoda za 3,2 posto "uslijed sporijeg rasta zaduženosti poduzeća i pada kamatnih stopa". Ipak, njega su neutralizirali viši ostali prihodi, posebno oni na nekamatnoj osnovi (+5%) te dobit od trgovanja (+82%). Vrijedi istaknuti da je HPB nastavio poboljšavati troškovnu efikasnost, mjerenu omjerom troškova i prihoda, koji se spustio na tržišni prosjek od 55,4 posto. Prostora za napredak još ima jer je prosjek velikih igrača ispod 50 posto.

 

20posto

porastao je portfelj stambenih kredita u kunama u HPB-u

Priljev novih klijenata 
Depoziti su blago porasli uz pad štednje građana (-0,6%) zbog jače kune prema euru, a  štednja tvrtki veća je 3,1 posto zbog snažne akvizicije novih klijenata iz redova lokalne uprave i malog poduzetništva. Banka je ukupno privukla 7000 novih klijenata uz 14-postotni rast broja tekućih računa građana. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Super. Privatizirat cim prije pa neka privatni vlasnik gradi dalje. Drzava se nema sta baviti komercijalnim bankarstvom jer to nije svrha drzave.

New Report

Close