I korporativni i javni sektor trebali bi bolje upravljati voznim parkovima

Autor: Božica Babić , 26. svibanj 2014. u 22:01
Damir Bićanić/Zarko Basic/PIXSELL

Na tržištu su aktivna 23 leasing društva, a ključni faktori uspjeha je povjerenje klijenata.

Hypo Alpe Adria Leasing na hrvatskom tržištu posluje desetak godina i kroz to se razdoblje nametnuo kao vrlo ozbiljan igrač unutar brojne konkurencije. Damir Bićanić, predsjednik Uprave Hypo Alpe-Adria-Leasing iznosi detalje o aktualnostima vezanim uz poslovanje društva ali i planove.

HAA Leasing klijentima financira dostupnost svih vrsta motornih vozila. Što se više traži – vozila koja služe gospodarstvu ili ona luksuzna za osobnu uporabu?
Naša strategija jest primarno usmjerena na segmente financiranja vozila koja su okosnica našeg poslovanja i koja se ne koriste samo u gospodarske svrhe već i za osobne potrebe. Pogotovo jer ljudi, što iz privatnih što iz poslovnih razloga imaju potrebu i želju mijenjati aute.Iz perspektive HAAL-a zastupljenije je korištenje leasinga vozila za službene i gospodarske svrhe, čiji udio unutar segmenta financiranih vozila je 77%, s time da su i privatni korisnici sve svjesniji prednosti leasinga kao fleksibilnog model financiranja. Nije potrebno ulaganje vlastitih sredstava, iznos plaćanja može se prilagoditi mogućnostima korisnika leasinga, a klijent optimizira trošak i prilagođava sebi visinu obroka ili rate i rok otplate. Stoga u privatnim korisnicima vidimo potencijal.

Kako je započela 2014., povećava li se broj zahtjeva za ugovaranjem vozila na leasing?
Leasing industrija u Hrvatskoj se proteklih godina suočava s istim izazovima kao i na većini europskih tržišta. Sa strane klijenata tu se radi o padu potražnje u vidu suzdržavanja od pokretanja novih investicijskih ciklusa, nelikvidnost klijenta, a u vidu društava o rastu rizika poslovanja kao i tržišne nediscipline klijenata te nastavno tome neminovnom padu profitabilnosti.Vjerujemo kako su 'crne godine' iza industrije. Tomu svjedoči i činjenica kako su društva s kvalitetnim portfeljem klijenata i sposobnošću prilagodbe i custom made krojenja ponude i dalje aktivna. Zdrava konkurencija i tržište tjeraju sve sudionike da brže reagiraju i brže donose odluke koje su u konačnici u interesu društva, ali i klijenata koji profitiraju kroz brzu uslugu, prilagođeni proizvod te izgradnju partnerskog odnosa.S obzirom na tržišnu situaciju ove godine i izostanak gospodarskog oporavka koji je polazišna točka za investicije korporativnog sektora, vrlo smo zadovoljni poslovnim rezultatima i udjelom na tržištu. U 2013. sklopili smo 1.036 novih ugovora, financirane vrijednosti od 55 milijuna eura, što predstavlja rast od 50% u odnosu na 2012. Unatoč svim makroekonomskim izazovima s pozitivnim razvojem poslovanja nastavili smo i u 2014. 

Kod ugovora s HAAL-om tko snosi troškove osiguranja, registracije, održavanja vozila….
Upravo je to komparativna prednosti leasinga. Primjerice, s fleet managementom uz samo financiranje klijent dobiva i uslugu održavanja vozila. Klijent nema nikakve brige i dobiva ključ u ruke, a u sklopu redovitog mjesečnog obroka mi vodimo računa o redovitom održavanju, popravcima, zamjeni guma, registraciji, tehničkom pregledu, osnovnom i kasko osiguranju. Klijent je kralj koji mora voditi računa da ima goriva u rezervoaru. Sve drugo je naša briga. 

Pojedinci, vlasnici vozila, imaju velika očekivanja od liberalizacije auto osiguranja. Hoće li ona utjecati i na uvjete koje ugovarate s korisnicima za leasing? 
Trenutno su na tržištu aktivna 23 leasing društva sa sličnom ponudom, iz čega proizlazi kako su ključni faktori uspjeha povjerenje klijenata i prilagodba ponuda koja izravno korespondira s potrebama klijenata. Suradnja na području auto osiguranja je definitivno jedan od sastavnih dijelova naših planova čime se kreira dodatna vrijednost za klijenta, a zadovoljan klijent je i dobar klijent. 

Što iz poslovne lepeze HAAL-a spada u top potražnju, te imate li nekih novih projekata koje namjeravate uskoro promovirati? 
U pogledu diversifikacije portfelja naša strategija je primarno usmjerena na segmente financiranja vozila koja su okosnica našeg poslovanja.Razlog leži u činjenici što leasing po svojoj prirodi nije defenzivan sektor te je za njega iznimno bitno sekundarno tržište, kojeg primjerice generički proizvodi poput vozila imaju – te se njime ne financira generalno poslovanje nego konkretan objekt financiranja (strojevi, oprema, vozila).U pogledu financiranja nekretnina HAAL-ova poslovna politika nije restriktivna, ali fokus je na financiranju onih subjekata koji nekretnine koriste za matično poslovanje iz kojeg imaju i tijek novca flow iz core businessa te u ovom segmentu vrijedi istaknuti "Sale&Lease back" opciju koju kompanije i poduzetnici koriste za poboljšanje tekuće likvidnosti i pokretanja novog investicijskog ciklusa. Financiranje različitih strojeva i opreme također je u strategiji našeg društva, a jako nam je interesantan segment  malog i srednjeg poduzetništva koje ima veliki potencijal.

Je li zakonodavac prestrogo regulirao područje leasinga, da li bi neke izmjene utjecale na snažniji zamah tržišta? 
Nažalost, primarno više tržišna situacija nego regulatorni okvir utječe na poslovanje. Ne bih rekao kako je leasing tržište prestrogo regulirano, ali činjenica jest da je ono u razvijenim zemljama EU fleksibilnije i poticajnije za leasing industriju. Treba spomenuti i aspekt poslovanja leasing industrije od kojeg bi koristi imao i korporativni sektor i javni sektor, a to je efikasnije upravljanje voznim parkovima, gdje apstiniranje od novih investicija i obnove vozila nije nužno isplativije rješenje. Dapače, stari vozni park je, s obzirom na iznose popravaka i servisa često rupa bez dna, pogotovo kod fleet managementa.

Komentirajte prvi

New Report

Close