Hrvati mnogo više troše na alkohol nego na osiguranja

Hrvoje Pauković (HUO), Nataša Kapetanović (Grawe Hrvatska) i Marin Matijaca (Triglav osiguranje)/ Matija Habljak/PIXSELL Hrvoje Pauković (HUO), Nataša Kapetanović (Grawe Hrvatska) i Marin Matijaca (Triglav osiguranje)/ Matija Habljak/PIXSELL

U Hrvatskoj je udio ukupnog iznosa godišnjeg osiguranja tek 2,8 posto BDP-a dok je europski prosjek 7 posto.

Hrvatska je i dalje pri europskom dnu po ulaganju u osiguravateljne proizvode, što ukazuje na nisku razinu financijske pismenosti, moglo se čuti u srijedu u Hrvatskom uredu za osiguranje (HUO).

Tom su prilikom osiguravatelji predstavili svoje aktivnosti kojima žele osvijestiti javnost o potrebi konstantne edukacije na području financijske pismenosti. Marin Matijaca, predsjednik Uprave Triglav osiguranja, naglasio je kako stupanj korištenja osiguranja govori o razini opće financijske pismenosti. "Kada financijsku pismenost gledamo kroz perspektivu osiguranja i usporedbe s drugim zemljama u Europskoj uniji, Hrvatska tu stoji prilično nisko. 

Naime, u Hrvatskoj je udio ukupnog iznosa godišnjeg osiguranja, tzv. zaračunate bruto premije, u BDP-u tek 2,79 posto dok je prosjek EU iznad sedam posto.  Ako to gledamo kroz individualno ulaganje u osiguranje, premija osiguranja po stanovniku u Hrvatskoj iznosi 316 eura, dok je to na razini Europske unije iznad 2000 eura", istaknuo je Matijaca.

Dodao je kako je Hrvatska pri dnu u konzumaciji osiguravateljnih proizvoda, ali je druga u Europi po konzumaciji alkohola. Svjesni slabe financijske pismenosti mladih i niske razine razumijevanja financijskih i osiguravateljnih proizvoda koji dovode do loših financijskih odluka i ulaganja, osiguravajuća društva aktivno su se pridružila obilježavanju Svjetskog i Europskog tjedna novca u suradnji s HUO-om, istaknula je Nataša Kapetanović, članica Uprave Grawe Hrvatska.

Hrvoje Pauković, direktor HUO-a, pojasnio je da se glavne edukativne aktivnosti za financijsku pismenost provode u formi predavanja i radionica pod vodstvom etabliranih predavača s ciljem promocije ideje i benefita osiguranja u vidu zaštite od rizika koji nas okružuju te jačanja svijesti o važnosti mirovinske štednje i putem životnog osiguranja. HUO će i ove godine nastaviti aktivnosti u sklopu projekta "Znanje je najbolje osiguranje", uz ostalo nizom radionica u srednjim školama posvećenih financijskoj pismenosti na području osiguranja, s naglaskom na edukativnoj igri "Manje rizika -više zabave".

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!