‘Govorili su da ćemo propasti, a danas imamo 47.000 korisnika’

Autor: Darko Bičak , 17. rujan 2014. u 19:07
Ivica Marić, vlasnik Modus Internationala/ Petar Glebov/PIXSELL

Vlasnik Modus Internationala govori o svom poslovnom uspjehu, pogodnostima za klijente i trendovima na tržištu.

Kad je 2004. godine Ivica Marić pokrenuo svoj loyality program Modus, mnogi su, kako i sam kaže, smatrali da se radi o promašenom projektu. No, 10 godina kasnije njegov projekt okuplja više od 47.000 korisnika koji putem njegove kartice mogu ostvariti popuste na 3500 prodajnih mjesta u Hrvatskoj i Sloveniji, a za budućnost ima još veće planove.

Kako je uopće nastao Modus projekt i što on zapravo znači?
Ljudi na Zapadu su već davno naučili cijeniti novac te su ovakvi projekti loyality programa tamo brojni i masovni. Radi se o principu da vam članstvo u našem klubu omogućuje da putem kartice, ili u novije vrijeme i aplikacije za smartphone, ostvarite znatne popuste koji se kreću od pet do 10 posto za robu, pa sve do 40 posto za usluge. Za primjer, ako prosječna obitelj potroši samo u pekari 20 kuna dnevno i pritom ostvari popust od pet posto, dolazimo do godišnjeg iznosa od 350 kuna, a što nije zanemarivo. Naša statistika pokazuje da prosječna obitelj s našom karticom na dan uštedi 10 kuna, a što je godišnje 3500 kuna. Zanimljivo je, iako meni neshvatljivo, da mi imamo veći broj korisnika s natprosječnim primanjima nego onih s niskima, a kojima bi, prema logici stvari, bilo više u interesu da uštede.

Po čemu se Modus razlikuje od drugih kartica za popuste koje su prisutne na hrvatskom tržištu?
Loyality programe imaju uglavnom velike tvrtke na nacionalnoj razini: Konzum, Mercator, Bila i sl. No, u svim tim slučajevima se radi o skupljanju bodova koji se onda pod određenim uvjetima pretvaraju u popust, ali samo u istoj trgovačkoj mreži u kojoj se bodovi i skupljaju. Kod Modusa se popust ostvaruje odmah i bezuvjetno. S druge strane, malim trgovcima se ne isplati imati vlastite loyality programe te im mi nudimo da ih, pod svojim vlastitim brendom, realiziraju preko nas. Tako osiguravaju lojalnost vlastitih kupaca, ali im istovremeno osiguravaju i široku mrežu benefita. Naš princip je da radimo kvartovski ekskluzivitet, odnosno da ne mogu u našem programu biti dvije pekare ili dvije ljekarne ili dva supermarketa u susjedstvu.

Koji je model vaše profitabilnosti?
Jednogodišnje članstvo u Modus Internationalu košta 225 kuna. Za to kupci dobivaju spomenute popuste, ali istovremenu i asistenciju. Radi se o modelu koji imaju neke banke ili HAK, a koja omogućuje pomoć na cesti u čitavoj Europi ili pak hitnu asistenciju prilikom nezgode u kući ili stanu sa bravom, staklom i sl. Ako znamo da jedna banka u svojoj lepezi tu dodatnu uslugu naplaćuje oko 60 kuna mjesečno ili 720 kuna godišnje, a kod nas to stoji 225 kuna, računica je jasna. S druge strane, poduzetnici koji sa svojom robom i uslugama sudjeluju u ovom programu plaćaju samo jednokratnu ulaznu naknadu koja je na gotovo simboličnoj razini. Imamo i akcijsku ponudu za turiste koja vrijedi 15 dana i stoji 50 kuna, a uključuje sve popuste osim asistencije.

Tko su vam značjaniji partneri u ovom projektu?
Neki od partnera su Ghetaldus, Auto Krešo, Hama, O' Hara, Karić Automobili, Plitvička kuća, Gladne oči, Mikronis, Clean Express, Automobili Karić, Vades Folija Centar, Podravska banka

Svojevremeno je bilo govora o vašoj franšizi. Što je sada s tim?
Pokušali smo razvijati županijske franšize s našim partnerima, ali to se pokazalo kao teško izvedivo. Shvatili smo da moramo biznis razvijati iz jednog centra sa stalnim zaposlenicima. Stoga ćemo i u narednom periodu zapošljavati dodatne ljude koji će iz centralnog mjesta pokrivati čitavu Hrvatsku. Franšiza ostaje opcija za naše širenje u regiju, a sigurno je da ćemo ići prema Srbiji, Bosni i Hercegovini, Mađarskoj i Austriji. Prošle godine smo krenuli i u Sloveniju i za sada su pokazatelji optimistični. Koliko je to tržište potencijal, dovoljno govori podatak da 1,2 milijuna Slovenaca godišnje turistički posjeti Hrvatsku.

Nedavno ste pokrenuli i mobilnu aplikaciju?
Da, Modus Card smartphone aplikacija je postala operativna krajem lipnja ove godine. Smartphoni su postali sveprisutni u današnje vrijeme i svi se načini prodaje i korištenja usluga moraju bazirati na njima. Uz postojeću funkcionalnost u aplikaciji, planiramo je konstantno nadograđivati s dodatnim pogodnostima i uslugama kako za krajnje korisnike, tako i za naše partnere u loyality mreži pošto smo paralelno sa smartphone aplikacijom razvijali i zasebne informatičke sustave analize i pristupa tržištu. To su tehnološke smjernice kojima smo dali poseban značaj u protekle dvije godine kroz novu organizacijsku cjelinu. Uz njih, u Modusu pripremamo još nekoliko noviteta, a koje ćemo objaviti uskoro… 

Suradnja s Podravskom bankom

Kakva vam je suradnja s bankama?

Ostvarili smo dobru suradnju s Podravskom bankom koja nas prati, a koja od ove jeseni kreće s akcijom da će svim svojim novim klijentima poklanjati za prvu godinu besplatno članstvo u Modus Internationalu. Akcija kreće 1. listopada i očekujemo da će to biti projekt koji će biti na korist i samom Modusu, ali i Podravskoj banci i njihovim klijentima.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Sve pohvale Modusu, korisnik sam te kartice i ovo je jedina kartica koju sam našao da imam popuste, a bez da skupljam glupe bodove…

Ima puno boljih loyalty programa…i to trajno bez upisnina
Ideja je kod svih slična no detalji su bitni
OD tih 47 000 koliko je stvarno aktivnih

New Report

Close