Glavni dobitnik liberalizacije Uniqa, Agram najveći gubitnik

Ono što se kod drugih članica EU događalo sedam godina kod nas se odigralo u dvije/FOTOLIA Ono što se kod drugih članica EU događalo sedam godina kod nas se odigralo u dvije/FOTOLIA

Koncern Agram ostao je bez 392 milijuna kuna AO premije u svoja dva društva, Eurohercu (225) i Jadranskom (166) osiguranju.

Uniqa osiguranje nametnulo se na hrvatskom tržištu kao jedini dobitnik među 12 društava koja su u protekle tri godine tržištu nudila police obveznih autoosiguranja (AO). Unatoč liberalizaciji cjenika, odnosno ponudi jeftinijih polica, Uniqa je udvostručila svoju premiju, s 51 na 103 milijuna kuna.

Sa značajnim zaostatkom na drugoj poziciji je Izvor osiguranje, koje je AO premiju između 2013. i 2015. povećalo za malo više od 17 posto, na 27,9 milijuna kuna. Samo su ta dva društva zabilježila rast AO premije u promatranom razdoblju.

Generali okrenuo stranicu
Uz bok im još može stati tek Generali osiguranje koje je u 2013. i 2015. zadržalo gotovo isti iznos AO premije. Konkretan podatak kaže da je prošle godine naspram 2013. ta vrsta premije smanjena tek za 373 tisuće kuna (0,38%), na 98,5 milijuna kuna. Generali je, čini se, u 2015. odlučio okrenuti stranicu nove poslovne filozofije. Usmjerili su se na životna osiguranja, gdje su premiju povećali za 96 milijuna kuna. Među gubitnicima, gleda li se apsolutni iznos, prvu poziciju drži Croatia osiguranje, koje je na AO premiji u tri godine izgubilo 292 milijuna kuna, što je pad od 37,5 posto.

No, ocjenjuje li se gubitak premije kroz postotak, prvi na listi među gubitnicima je Allianz, čija je premija pala 40,6 posto, odnosno s 276 na 164 milijuna kuna. No, daleko najveći gubitnik liberalizacije je koncern Agram, ostao je bez 392 milijuna kuna AO premije u svoja dva društva, Eurohercu (-225) i Jadranskom (-166) osiguranju. Liberalizacija cjenika u segmentu obveznih autoosiguranja u Hrvatskoj je startala tek polovicom rujna 2013., kad je prvu takvu policu tržištu ponudilo Generali osiguranje.

U prosincu je to učinio i Allianz, da bi se od ožujka 2014. sva društva koja u asortimanu imaju taj proizvod uključila u tržišnu utakmicu. Posljedica žestog rivalstva i međusobnog nadmetanja je golemo urušavanje premije. U razdoblju dugom tek oko dvije kalendarske godine industrija osiguranja je u utrci za gotovinom i klijentima samoj sebi uskratila čak 941 milijun kuna. Istodobno je broj ukupno ugovorenih polica u obveznim autoosiguranjima narastao za 84 tisuće. 

Europski rekorderi 
Premija je 2013. iznosila 2,95 milijardi kuna, dok je  2015. pala na dvije milijarde i devet milijuna kuna. Gledano kroz cijenu prosječne police,  pojeftinila  je s 1521 na 993 kn. Dramatično urušavanje premije, odnosno cijene prosječne police u tako kratkom roku nije zabilježeno ni u jednoj članici EU. U Austriji je, npr., cijena police pala s 292 eura iz 2008. na 264 u 2014., u Sloveniji s 214 na 139 eura, a u Češkoj s 155 na 103 eura. 
 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve