‘Ergo grupa razmatra moguće akvizicije u Hrvatskoj i regiji’

Autor: Božica Babić , 15. listopad 2012. u 22:00
Žarko Fatović

Predsjednik Uprave Ergo životnog osiguranja govori o novom ciklusu razvoja na hrvatskom tržištu.

Ergo Austria International (EAI) članica je Ergo grupe, jedne od najvećih grupacija u industriji osiguranja u Europi koja posluje u 30 zemalja uz godišnju premiju veću od 20 milijardi eura. U Hrvatskoj je u partnerstvu s Volksbankom 2008. osnovala dva društva Victoria, za životna i neživotna osiguranja. Od lanjskog prosinca, nakon što je Volksbank International preuzeo ruski Sberbank, EAI otkupljuje udjele u osiguranju, postaje jedini vlasnik oba društva i naziv Victoria zamjenjuje s Ergo. U lipnju vodstvo Uprave preuzima Žarko Fatović, koji je u biznis osiguranja ušao 1999. kao direktor prodaje u Libertas osiguranju.

Što je motiviralo moćnu kompaniju poput Erga da dođe na malo tržište kakvo je hrvatsko, na kojem već djeluje brojna konkurencija?

Dolazak grupacije Ergo na hrvatsko tržište 2008. bio je dio poslovne strategije pružanja vrhunske usluge Volksbanci u širenju na prostor srednje i istočne Europe. Nakon potpunog preuzimanja vlasništva lokalna osiguravajuća društva sukladno su strateškim smjernicama grupe u rujnu promijenila naziv u Ergo čime su željela jače istaknuti pripadnost ovoj velikoj grupaciji. EAI traži mogućnosti za organski rast te je prepoznao Hrvatsku kao ključno tržište u okviru SIE regije na koje dugoročno računa. Više je pokazatelja koji se već duže ističu kao dokaz da ovo tržište ima potencijal poput, primjerice, gustoće osiguranja, odnosno godišnje premije od 280 eura po stanovniku. Ulazak u EU pozitivno će utjecati na gospodarstvo i standard građana, što će biti temelj budućeg rasta i tržišta osiguranja. Točno je da ovdje posluje 27 društava što je relativno velik broj za tržište od 1,2 milijarde eura ukupnoga premijskog prihoda. Iako Ergo poštuje sve sudionike tržišta, vjerujemo da će veliko iskustvo grupe u razvoju novih i inovativnih proizvoda i prodajnih kanala, uz financijsku snagu i visok standard usluga, potencijalni klijenti brzo prepoznati. Vrlo smo optimistični što se tiče naših budućih rezultata na ovom tržištu i uspjeha same Hrvatske. Da nije tako, ne bismo bili ovdje.

S Volksbankom je svojedobno potpisan ugovor da će sve do 2022. Ergo biti ekskluzivan partner u prodaji polica, no banka je sada u vlasništvu Sberbanka. Hoće li to utjecati na poslovanje društava Ergo?

S Volksbankom nas veže duga i uspješna suradnja, ne samo na austrijskom već i na tržištu SIE regije. Kao dugogodišnji partneri međusobno se jako dobro poznajemo.
Na tom partnerstvu i u Hrvatskoj su proteklih godina postignuti dobri rezultati, osobito prisjetimo li se da su oba društva osnovana u vrijeme prije početka krize. Stavimo li tu okolnost u odnos s početno zamišljenim poslovnim modelom isključivo bankoosiguranja sa samo jednim prodajnim kanalom, uz dobro poznat pad ukupne kreditne aktivnosti, dosadašnji rezultati su zadovoljavajući, osobito u životnim osiguranjima. Što se tiče promjene vlasnika i utjecaja te činjenice, mogu reći da na razini dvije grupacije razgovaramo o različitim modelima buduće suradnje, pa stoga ne možemo iznositi detalje.

Hoće li se vaša matična kuća javiti na natječaj za kupnju Croatia osiguranja?

Ergo grupa razmatra potencijalne mogućnosti za akvizicije u regiji i Hrvatskoj. Vezano uz natječaj za kupnju Croatia osiguranja odluka još nije donesena tako da u ovom trenutku to još ne možemo potvrditi.

Četiri-pet godina poslovanja prekratko je za ocjenu, no ipak recite jesu li realizirana očekivanja vlasnika?

S obzirom na ekonomsku situaciju i vrijeme u kojem su oba društva osnovana, može se reći da su očekivanja vlasnika ostvarena. Prodajni rezultati nisu bili veliki, ali smo ispunili zahtjevne ciljeve Volksbanke kao partnera. Važno je istaknuti i da su dosadašnji financijski rezultati bili iznad očekivanja vlasnika, što svjedoči da je upravljanje društvima i troškovima bilo dobro.

Namjeravate li uskoro tržištu ponuditi neke novine? 

Promjenom vlasničke strukture i uvođenjem brenda Ergo na naše tržište za nas se otvaraju nove poslovne mogućnosti pa su ambicije i vlasnika i nas u upravama društava znatno veće za razdoblje koje je pred nama. Ergo iznimno cijeni Volksbank kao partnera te ćemo i nadalje puno energije ulagati u razvoj zajedničkih proizvoda i ostvarenje zajedničkih ciljeva, ali ambicije Ergo grupe u Hrvatskoj su sada veće te planiramo razvijati nove proizvode prilagođene ne samo bankama već i agencijama i vlastitoj prodajnoj mreži. Ergo ima specifične proizvode dosad nepoznate na hrvatskom tržištu pa ćemo ih postupno uvoditi ovisno o procjeni njihove perspektivnosti.

Kod životnih osiguranja bilježite velike skokove, premija je u 2010. naspram 2009. rasla 65%, a za osam mjeseci 2012. ugovoreno je tek 51% u odnosu na isto razdoblje 2011. Što je uzrok?

Dominantan dio portfelja Ergo životnih osiguranja čine police s jednokratnom uplatom premije koje je društvo uvelo kao reakciju na okolnosti nastale početkom krize. U 2009. i 2010. ta je strategija dala vrlo dobre rezultate. To je bio pravi proizvod u vrijeme kada su padale kamatne stope na depozite, kada su ljudi povlačili novce iz investicijskih fondova i dionica te tražili nove mogućnosti ulaganja i čuvanja svoje ušteđevine. Zbog dugotrajnih negativnih trendova hrvatskoga gospodarstva ti proizvodi više nisu toliko atraktivni te moramo tražiti novi put, razviti proizvode koji su potrebni klijentima u ovom vremenu. To nije lako i očekujemo da će premija Ergo životnog osiguranja još neko vrijeme padati prije nego što uspijemo okrenuti trend investicijama u nove proizvode i prodajne kanale.

Kakva je budućnost hrvatskog tržišta osiguranja? Treba li očekivati dolazak žešće konkurencije ulaskom u EU?

Posljednjih se godina krize osiguravajuća industrija pokazala kao stabilan dio ukupne financijske industrije u Hrvatskoj. Odgovornost za daljnje održanje stabilnosti sustava podjednako nose svi sudionici tržišta, Hanfa kao regulator, Ministarstvo financija te u konačnici uprave koje odgovaraju za poslovanje društava. Samim ulaskom Hrvatske u Europsku uniju neće doći do velikih promjena na tržištu. Broj sudionika tržišta je djelomično limitiran samom njegovom veličinom, svi koji su željeli doći mogli su to učiniti i dosad. 

Komentirajte prvi

New Report

Close