Facebook želi uvesti vlastitu valutu, korisnici bi bili nagrađeni

Autor: Tomislav Pili , 04. lipanj 2019. u 15:14
GlobalCoinova vrijednost vrlo bi malo oscilirala jer bi bio vezan za dolar/REUTERS

Vlastita kriptovaluta potaknula bi e-trgovinu na najvažnijim Facebookovim platformama.

Facebookovi planovi "kovanja" vlastite kriptovalute počinju dobivati konkretne obrise. Kako prenosi Financial Times, najveća društvena mreža započela je pregovore sa američkim regulatorom za financijske izvedenice (CFTC) što sugerira da kompanija polaže kamen temeljac ambicioznog plana ulaska u platne transakcije.

Vrlo rana faza
Christopher Giancarlo, direktor CFTC-a izjavio je kako je regulator u "vrlo ranoj fazi" pregovora s Facebookom kako bi definirali da li planovi o izdavanju vlastite digitalne valute uključuju i potrebu regulatornog nadzora tog tijela. Facebook je, naime, najavio stvaranje nove digitalne platne mreže koja bi omogućila korisnicima da si međusobno šalju novac između najvažnijih platformi, Facebook, Instagram i WhatsApp.

U sklopu toga kompanija planira izdati takozvani "stablecoin", digitalnu valutu koja je vezana za neku od tradicionalnih valuta – najvjerojatnije dolar – pa joj vrijednost vrlo malo oscilira. Ta valuta za sada ima radno ime GlobalCoin, a CFTC bi se uključio u nadzor ako bi se kreirale financijske izvedenice vezane na Facebookovu valutu. Primjerice, velik dio trgovanja imovinom vezanom za bitcoin odvija se putem financijskih izvedenica. Dok Facebook i CFTC ne definiraju što to i treba li uopće nadzirati, investitori vjeruju da je Facebook najbolji kandidat da kriptovalute uvede u svijet tradicionalnih financijskih tokova.

S obzirom da kompanija broji dvije milijarde korisnika, eventualni uspjeh u uvođenju vlastite kriptovalute značio bi  ne samo platne transakcije unutar Facebookova carstva, već i čuvanje unutar njegova računalnog sustava u elektroničkim novčanicima te razmjenu u tradicionalne valute. "Facebook ima sve preduvjete da kriptovalute prenese u svakodnevnicu, u sljedeće tri do pet godina", ističe jedan financijski analitičar koji je želio ostati anoniman.

 

2 milijarde

korisnika broji najveća svjetska društvena mreža

Međutim, u oživotvorenju te ideje postoji i nekoliko problema koje će trebati razriješiti, poput pitanja kako će male tvrtke koje prodaju svoju robu i usluge putem Facebooka knjižiti plaćanja u GlobalCoinu u svojim knjigama. Dio analitičara ocjenjuje kako je Facebook ideju o kriptovaluti dobio od kineskih "superaplikacija" kao što je WeChat.  Aplikacija omogućuje svojim korisnicima da šalju novac, kupuju, naručuju taksi ili igraju videoigre bez da napuštaju platformu. Prema ranijim napisima Wall Street Journala, Facebook bi mogao poticati platne transakcije tako da nagrađuje korisnike s malim iznosom kriptovalute ako pogledaju oglase.  

Trošenje više novca 
Na taj bi način potaknuo korisnike da na platformama provedu više vremena i potroše više novca. Facebook i Instagram na taj bi način s oglašavanjem kombinirali i e-trgovinu dok bi WhatsApp i Messenger služili za izravnu komunikaciju kupaca s prodavateljima robe i usluga. O golemom potencijalu povećanja prihoda govori procjena Deutsche Bank da e-trgovina na Instagramu 2021. može donijeti do 10 milijardi dolara dodatnih prihoda.

Analitičari predviđaju da će to motivirati kompaniju na kreiranje novih vrsta oglasa te da će imati na raspolaganju za analizu cijeni niz podataka o potrošačkim navikama korisnika. To će pak omogućiti bolje ciljanje korisnika reklamama. Inače, ostale tehnološke kompanije u posljednje vrijeme sve više eksperimentiraju s financijskim uslugama. Prošle godine Uber je lansirao Uber Cash, poseban kreditni sustav unutar svoje aplikacije. U ožujku je Apple najavio svoju kreditnu karticu u suradnji s bankom Goldman Sachs. 

Komentirajte prvi

New Report

Close