Cijene obveznog osiguranja vozila više ne mogu padati

Autor: Tomislav Pili , 16. siječanj 2019. u 22:01
Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje/Tomislav Miletić/PIXSELL

Sa 9,85 milijardi kuna zaračunate bruto premije domaća društva nadmašila su najbolji rezultat iz 2008.

Kada godina ima znamenku osam, hrvatski osiguravatelji zadovoljno trljaju ruke. Naime, sa zaračunatom bruto premijom od 9,85 milijardi kuna 2018. je nadmašila do sada rekordnu 2008. godinu, kazao je u srijedu Hrvoje Pauković, direktor strukovne organizacije Hrvatski ured za osiguranje (HUO) tijekom predstavljanja preliminarnih godišnjih rezultata osiguravateljne industrije. 

Iznad očekivanja 
Lanjska premija rasla je gotovo devet posto u odnosu na godinu ranije uz 5,5-postotni rast broja sklopljenih polica kojih je bilo 10,45 milijuna. "Broj sklopljenih osiguranja premašio je sva očekivanja", istaknuo je Pauković. Zemljopisna podjela pokazuje da su hrvatski osiguravatelji na domaćem tržištu zaračunali 9,61 milijardu kuna premije dok je na tržištu Europske unije zabilježena premija od 240 milijuna kuna. Iako nominalno mnogo manja, valja naglasiti kako se radi o "kvantnom skoku" hrvatskih osiguravajućih društava kada je riječ o poslovanju u inozemstvu.

 

932 kune

prosječno je iznosila premija obveznog osiguranja u 2018.

Naime, lanjska je inozemna premija gotovo tri puta veća nego 2017. godine. Glavnina te premije ostvarena je u neživotnim osiguranjima, a prednjači austrijsko tržište sa 186,3 milijuna kuna premije. "To pokazuje da imamo konkurentni proizvod", naglasio je Pauković. U neživotnim osiguranjima premija je rasla deset posto na 6,72 milijarde kuna uz 5,6 posto rasta broja polica. U najbrojnijem obveznom osiguranju automobila premija je rasla više od šest posto na 2,06 milijardi kuna, a Pauković je istaknuo kako je lani prosječna cijena obveznog auto-osiguranja sa 924 kune u 2017. porasla blagih 0,8 posto na 932 kune.

Pauković tvrdi kako plaćamo vrlo konkurentnu cijenu auto-osiguranja od 120 eura s obzirom da je, primjerice, u Sloveniji 2017. za osiguranje auta trebalo izdvojiti 125 eura. To osiguravatelje navodi na žestoku tržišnu utakmicu. "Ovo je donji prag, ne vidim velikog prostora za daljnji pad cijena", istaknuo je Pauković. Na pitanje znači li to da se u idućim godinama može očekivati poskupljenje obveznog osiguranja auta, čelnik HUO-a je kazao kako to nitko ne može predvidjeti. "Ako cijena i bude rasla, to neće biti značajno", smatra Pauković.

 

316 eura

godišnje Hrvati izdvajaju za osiguranje, a u Europi se troši 2030 eura

Podsjetio je da je pojeftinjenje obveznog osiguranja išlo nauštrb nekoliko stotina ukinutih radnih mjesta u osiguravajućim društvima. K tome, u Hrvatskoj regulator pazi da cijena obveznog auto-osiguranja – zbog društvene i socijalne uloge – ne bude toliko niska da osiguravatelji na njoj gube novac. 

Premalo izdvajamo
Premija u životnim osiguranja od 3,13 milijardi kuna rasla je 6,6 posto. Statistika pokazuje da stanovnik Hrvatske godišnje na osiguranje troši oko 316 eura, od čega 216 eura na neživotno, a 100-tinjak eura na životno osiguranje. U Europi se za osiguranje izdvaja 2030 eura. Hrvoje Pauković je istaknuo kako se industrija nada većem rastu imovinskih, životnih i zdravstvenih osiguranja.

Kada je riječ o potonjem, Pauković je istaknuo kako je u dopunskom zdravstvenom osiguranju zabilježena premija od 346,5 milijuna kuna što je 13,4 posto više. Međutim, taj rezultat ne obuhvaća premiju Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) koji se ovim poslom, kaže Pauković, bavi mimo pravila europske pravne stečevine. "Željeli bismo da se HZZO konačno počne baviti ovim poslom kako bi trebao, a to je kroz osigurateljna načela i pravila struke, bilo kroz osnivanje društva za osiguranje ili na nekakav drugi način", poručuje Pauković. Kaže da društva za osiguranje posluju pod strogom regulativom i nadzire ih Hanfa što nije slučaj kod HZZO-a.  

Komentirajte prvi

New Report

Close