‘Broj kartica se smanjuje i rjeđe se troši na luksuz’

Autor: Tin Bašić , 30. svibanj 2012. u 22:00

Kriza je promijenila trendove. Udio u kartičnoj potrošnji za hranu i režije raste u odnosu na troškove za putovanja i odjeću

American Express u utorak je obilježio 40. obljetnicu postojanja na hrvatskom tržištu. Franšizni ugovor za jednu od najstarijih kreditnih kartica na svijetu u nas je prvi put potpisan 1972., a 1998. franšizu je preuzeo PBZ Card koji je otad zadužen za izdavanje i prihvat American Express kartica. Predsjednik Uprave PBZ Carda Mislav Blažić na svečanom obilježavanju obljetnice u Zagrebu rekao je kako je upravo 1998. godina bila ključni događaj u ta četiri desetljeća. “Posao s American Expressom i dotad je bio dobar, no zapravo se tek od tada tempo ubrzao i sve se počelo puno brže i jače razvijati”, kaže Blažić.

Kriza čini svoje
No priznaje da je danas, 14 godina poslije, kriza utjecala na kartičarsko poslovanje. Iako bilježe rast potrošnje, u ovoj godini ona je 4 posto viša nego u isto vrijeme lani, navike klijenata su se promijenile. “U posljednjih nekoliko godina ljudi su oprezniji u kupnji. Kupuju s više pažnje i puno više računa vode o troškovima”, objašnjava Blažić napominjući kako unatoč takvome trendu ipak nije došlo do znatnijeg pada prometa American Expressa, a uvjeren je da će tako ostati i do kraja godine. No u krizi su se ipak izdvojile dvije stvari: “Prvo, primjećujemo da ljudi troše manje u pojedinačnoj kupnji. Karticu koriste češće, ali za manje iznose. Drugo, vidimo promjenu strukture u odnosu na prije nekoliko godina. Udio u potrošnji za hranu i režije raste u odnosu na troškove za putovanja i odjeću”, objašnjava čelnik PBZ Carda. Stoga se u određenoj mjeri može reći da raste broj kartica za svakodnevnu upotrebu u odnosu na one koje se koriste za luksuz.

Iznimke postoje
“No postoje kartice koje imaju izraženiji segment prestiža. To su kartice koje zahtijevaju poseban stil života, imaju je ljudi koji više putuju i više troše. I dalje postoji taj segment klijenata koji koriste zlatne i platinaste kartice”, veli Blažić. Još jedan trend koji su posljednjih godina primijetili u PBZ Cardu je da su neki klijenti koji su imali više kartica smanjili njihov broj. No, tvrdi Blažić, njihova ukupna potrošnja ostala je ista, kao i broj klijenata u Hrvatskoj koji raspolažu s više od pola milijuna AmEx kartica “Svaki čovjek danas nastoji optimizirati troškove što je posebno uočljivo u posljednje dvije-tri godine. S druge strane kartice pružaju niz dodatnih mogućnosti poput obročnih otplata i kreditiranja zbog kojih ih ljudi žele imati. Koliko god da se događa optimizacija troškova i smanjivanje broja kartica po osobi, naši korisnici su isto tako svjesni svih prednosti koje im pruža kartično plaćanje”, zaključuje predsjednik Uprave PBZ Carda.

Biznis Co-brand kartica

Pionirska suradnja s Metroom
Predsjednik Uprave PBZ Carda je na proslavi 40. obljetnice American Expressa u Hrvatskoj najavio i novi proizvod koji će se na našem tržištu pojaviti prvoga dana lipnja. “U suradnji s Metroom izdajemo prvu tzv. biznis co-brand karticu u Hrvatskoj. Kartica je namijenjena poslovnim korisnicima, primarno u suradnji sa Metroom, ali će se isto tako moći koristiti na svim prodajnim mjestima American Expressa”, rekao je Blažić.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Nemoj reć.A mene Amex i Diners već 20 godina uvjeravaju da nema života bez kartica.

New Report

Close