Banke kontinuirano bilježe rast korisnika e-bankarstva

Autor: Nikolina Buljan,VLM , 12. srpanj 2012. u 22:00

Iako banka naplaćuje naknade za otvaranje računa te klijentu daje na korištenje token, naknade za transakcije se obavljaju po znatno nižim cijenama

Broj internetskih korisnika odavno je u Hrvatskoj premašio brojku od 2,5 milijuna korisnika. Iako nema novijih podataka koliki je postotak onih koji se koriste internetom, a time i internetskim bankarstvom, poznato je kako Hrvati prednjače u prihvaćanju novih tehnologija pa je već početkom 2009. godine 600.000 građana i 150.000 poslovnih subjekata koristilo internet bankarstvo. Ta se brojke na godišnjoj razini povećava za 12 posto. U prilog tome govori i posljednje istraživanje MasterIndexa, koje je sredinom lipnja predstavila kompanija MasterCard Europe u Hrvatskoj. Od 1007 ispitanika, tj. korisnika bankarskih usluga u dobi od 18 do 55 godina, polovina njih odgovorila je kako je u travnju kupila nešto preko interneta. Kupnja odjeće, obuće, ali i plaćanje računa koje se može obaviti izravno internetskim bankarstvom višestruko je rasla proteklih godina. Među standardnim ponudama koje nudi svaka banka kao oblik internetskog bankarstva jest pregled stanja na računu, provjera iznosa dopuštenog prekoračenja i roka do kojeg vrijedi, ispis potvrda o transakcijama, prebacivanje novca s jednog računa na drugi, uvid u kamate po računima, plaćanje računa, kupnja i prodaja deviza, plaćanje računa koje potrošite na kartici i ostalo.

Naplata naknade
Kao glavna pozitivna strana svakog internetskog bankarstva navodi se to da nema radnog vremena te da je jeftinije. Iako banka naplaćuje naknade za otvaranje računa te klijentu daje na korištenje token, naknade za transakcije se obavljaju po znatno nižim cijenama. Negativna strana jest to da dobar dio korisnika iskazuje nepovjerenje prema internetskom bankarstvu. Zagrebačka banka ima 430.000 građana korisnika internet bankarstva e-zaba, a prema podacima 2010. godine 375.000 građana koristilo je e-zabu. Oko 90.000 poslovnih korisnika danas se koristi internetskim bankarstvom e-zaba, a u 2010. to je bila brojka od 70.000. “Banka kontinuirano bilježi porast korisnika ovoga direktnog kanala te drži 41% tržišnog udjela u broju korisnika. Također banka ima više od 200.000. korisnika fizičkih i pravnih osoba mobilnog bankarstva, m-zabe te drži tržišni udio od 46%”, kažu u Zagrebačkoj banci. Erste&Steiermärkische banka u Hrvatskoj je u internetsko bankarstvo ušla 2002., a 2010. slijedio je redizajn te je 2011. napravljena opća migracija bankarskog sustava na novu platformu, pa tako i internetskog bankarstva. Osim standardnih usluga internet bankarstva Erste se hvali novitetima. Među njih spada nova besplatna aplikacija mobilnog bankarstva za pametne uređaje s opcijom “Slikaj i plati”, koja je, spominju u Ersteu, novitet na tržištu. Aplikacija se svodi na to da se iPhoneom ili Android uređajem fotografira uplatnica, a platni nalog se automatski popunjava. Riječ je, navode u Ersteu, o apsolutnom novitetu na hrvatskom tržištu. Također korisnici nove aplikacije mogu koristiti navigaciju uz prikaz svih bankomata i poslovnica Erste banke, brzo prijaviti nestanak kartice, kao i rabiti grafički prikaz priljeva i odljeva na račun.

Povećanje broja korisnika
“Zaključno do 30. lipnja 2012. godine Erste banka zabilježila je više od 111.015 građana, korisnika Erste NetBanking usluge, što je u odnosu na broj građana korisnika na kraju lipnja 2011. godine povećanje od 21%, odnosno 91.740 korisnika”, kažu u Ersteu. Kada se navedene brojke usporede s brojkama 2010., vidljivo je povećanje 54%. Nešto više od 30.000 poslovnih korisnika koristi se uslugom internetskog bankarstva u Ersteu. Privredna banka Zagreb (PBZ) internetsko je poslovanje uvela 2000. godine te je među prvima dobila certifikat ISO 27001:2005 za sigurnost elektroničkog bankarstva. Među svojim uslugama banka izdvaja uslugu kojom preko interneta možete imati pristup svim svojim bankovnim računima, plaćati (komunalne) račune, plaćati doznakom, obavljati platni promet prema inozemstvu, ugovarati trajne naloge, ugovarati raskid kunskih i deviznih oročenja, predati zahtjev za ugovaranje stambene štednje, uplatiti rate kredita te imati uvid u detalje kredita, ugovarati policu osiguranja itd. U segmentu internet bankarstva navode uslugu i-Račun, koja objedinjuje elektroničku uplatnicu i elektronički račun te zamjenjuje tradicionalnu poštansku distribuciju papirnatih računa na kućnu adresu te uslugu PBZ Investitor koja objedinjuje burzovne aktivnosti. Tako preko PBZ Investitora možete trgovati vrijednosnim papirima na Zagrebačkoj burzi, voditi izračun vrijednosti klijentove imovine te voditi prijenos sredstava na transakcijski račun i obratno. Hrvatska poštanska banka (HPB) uvela je mToken. Riječ je o aplikaciji koja mobilnim telefonom omogućuje sve funkcionalnosti standardnog tokena za pristup internet bankarstvu. Aplikacija zapravo ukida potrebu za “smart” karticom, čitačem ili tokenom, već je dovoljno imati mobilni telefon s pristupom internetu. Svi dosadašnji korisnici tokena mogu svoj uređaj, bez naknade, zamijeniti uslugom mToken u svim poslovnicama banke. Svoju uslugu internetskog bankarstva Raiffeisen banka naziva iDirekt. Ukratko, usluga omogućava pregled stanja kunskih i deviznih računa, depozita i kredita, pregled prometa i izvadaka po računima, zadavanje i pregled platnih naloga, kupoprodaju deviza, oročavanje sredstava, kupnju, prodaju i pregled udjela u investicijskim fondovima te naravno pregled stanja, prometa te izvadaka po RBA kreditnim karticama. Za iDirekt treba posjedovati aplikaciju mToken za iPhone i Android uređaje ili obični RBA token.

Prebacivanje novca
B-Free naziv je štednog računa koji se može voditi samo preko interneta. U Volksbanci kažu kako se kamatna stopa za ovaj račun kreće od 3,25 do 3,40% godišnje za štednju po viđenju. “Radi se o štednom računu po viđenju u kunama ili eurima kojim se posluje preko internet bankarstva tako da je sredstva s računa moguće prebacivati isključivo na referentni račun klijenta”, kažu u Volksbanci. Počevši 2005. pa do danas, OTP je dobio više od 42.000 online klijenata, a mjesečno ti korisnici naprave više od 125.000 financijskih transakcija. Usluge koje obuhvaća njihov tip internetskog bankarstva – eLEMENT – uključuje mogućnost uvida u stanje i promet po svim računima klijenta, čekovima, kreditima, oročenjima, punomoćima, jamstvima i ugovorenim trajnim nalozima te pregled podataka o Visa i MasterCard charge i kreditnim karticama i o Visa web-prepaid karticama.

Komentirajte prvi

New Report

Close