Bankarski sektor prati, ali i predvodi trendove razvoja tehnologije

Damir Hozdić iz MasterCarda/Matija Habljak/PIXSELL Damir Hozdić iz MasterCarda/Matija Habljak/PIXSELL

Bolji smo od Amerikanaca u pogledu inovacija u bankama, ali zaostajemo za Azijom. Nismo prepreka ulasku fintecha.

Hrvatske banke ne samo da prate tehnološke trendove u branši već ponegdje i diktiraju trendove te nisu prepreka snažnijem ulasku financijsko-tehnoloških tvrtki (fintech), moglo se čuti na panelu Inovacije u bankarstvu u sklopu konferencije Zagreb-financijsko središte. 

Kako je istaknuo Damir Hozdić, voditelj poslovnog razvoja u MasterCardu, globalno središte tehnoloških inovacija trenutačno su SAD i Azija. Govoreći iz kuta kompanije za koju radi, jedan od razloga zašto Amerika drži primat jest i što se sve inovacije prvo testiraju na anglosaksonskom govornom području. Da Silicijska dolina prednjači u tehnologiji smatra i član Uprave Privredne banke Zagreb (PBZ) za operativno poslovanje Draženko Kopljar, ali je i istaknuo da su američke banke među posljednjima uvele čip kartice. "Bolji smo od Amerikanaca, ali bitno zaostajemo za Azijom", ocjenjuje Kopljar.

U slučaju PBZ-a, ta banka nije samo sljedbenik tehno trendova, već ima prijavljeno i nekoliko patenata, dodao je Kopljar. Prema sudu Mladena Mrvelja, člana Uprave Hrvatske poštanske banke (HPB), bilo bi odlično kada bi sve privredne grane u Hrvatskoj bile na tehnološkom stupnju razvoja na kojem je bankarska. "Prije nekoliko godina morali ste čekati barem pola sata u redu u poslovnici da otvorite tekući račun. Već godinu dana to možete učiniti putem telefona", naglasio je Mrvelj. Zagrebačka je banka otišla korak dalje pa omogućuje otvaranje računa putem 'selfieja'.

Međutim, unatoč toj mogućnosti, dio klijenata i dalje radije odlazi u poslovnicu, kazao je Luka Tomašković, direktor kanala isporuke u Zabi. "Pitanje je i koliko građani prihvaćaju inovacije", ocjenjuje Tomašković. Na pitanje osluškuju li u tom kontekstu domaće banke bilo klijenata, Dejan Donev, voditelj Tima za digitalnu transformaciju Erste banke, odgovara kako je pitanje koriste li banke tehnologiju radi tek pukog praćenja trendova ili pokušavaju time olakšati život svojim klijentima.

"Ako želite samo biti u trendu, možete doći u situaciju da klijenti pitaju koji njihov problem time rješavate", naglasio je Donev. Da to ne treba shvatiti olako, istaknuo je kako istraživanja pokazuju da su financije jedan od najvećih životnih problema većine građana. Fintech kompanije sve su više trend u svijetu, a na pitanje može li Hrvatska postati središte regije za takve tvrtke, direktor servisa Moj e-račun Marko Emer odgovara potvrdno. "Ako netko uspije u Hrvatskoj, može i u inozemstvu i zato možemo postati dobar 'testni poligon' za takve tvrtke", smatra Emer.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!