Upitnik vaše (tržišne) komunikacije: Odgovorite na pitanja i sami stvorite temelj za strategiju

Autor: Martina Mršić , 07. veljača 2020. u 11:55
Martina Mršić

Martina Mršić, poslovna trenerica i direktorica agencije za marketing i produkciju sadržaja ‘Imam Riječ’ za Poslovni dnevnik obrađuje strategije komunikacije, i objašnjava kako ostvariti što bolji kontakt sa klijentima, te se posvećuje savjetima u osobnoj komunikaciji. Na našem portalu Poslovni.hr jedanput u dva tjedna obratit će se poduzetnicima, ali i svima ostalima koji se žele upoznati sa svim blagodatima komunikacijske strategije. Ovo je drugi u nizu serijala u kojima ćete spoznati dosta novih i korisnih informacija, a aktualna je tema tržišna komunikacija.

LEVEL UP vaše komunikacije – odgovorite na pitanja i sami stvorite temelj za strategiju – vašu Bibliju ukoliko želite rezultate i uspješnu dugoročnu komunikaciju na tržištu

Koliko se ovih tvrdnji odnosi na vas? Izbrojite.

  • Niste nikada uložiti u strategiju komunikacije. Što je to?
  • Moje poruke na webu nisu prilagođene mojem brandu. Mislim da se vrlo lako mogu odnositi i na neki posve deseti brand. Generičke su, mislim da ne prenose točno moju priču.
  • Nemam pojma kome se obraćam u svojoj komunikaciji. Ne znam točno tko je moj idealan klijent. To su svi, pa kud puklo da puklo.
  • Nisam zadovoljan/na svojim ulaganjem u komunikaciju i marketing.
  • Budžetiranje marketinške kampanje je u tijeku, no uporno mi dolaze ljudi s kojima baš nisam sretan/na raditi.
  • Ne poznajem dovoljno svoju konkurenciju i ne znam kako se razlikujem od njih. Nezadovoljan/na sam kad vidim da se kupci/klijenti odluče za njihov proizvode ili usluge.
  • Ne znam kako bi zapravo prenio/prenijela što me motivira i pokreće cijeli dan i što stvaram. Imam klijente koji su zadovoljni, tako mi kažu, no nisam s njima razgovarao/la što je to točno što im se sviđa.
  • Nemam vremena za komunikaciju, grcam od svojih obveza, a sama pomisao na digitalne kanale, web stranicu i napredak tehnologije mi stvara knedle u grlu.
  • Sva moja komunikacija se mijenja kako dođe nova osoba kao community manager ili kako meni puhne inspiracija.
  • Čini mi se da me kupci ne čuju i ne vide.
  • Postoje stvari s kojima nisam na čisto, kako ih komunicirati ili ih ne komunicirati, pa bježim od razmišljanja od tome i skrivam to ispod tepiha.
  • Ne znam gdje vidim sebe i svoju tvrtku za 5 godina.
  • Ne znam točno što želim postići svojom komunikacijom. Da li želim nešto prodati, da li želim educirati, da li želim veću reputaciju ili sve odjednom.
  • Nisam siguran/na koje kanale koristiti da bi došli do onih koje želim privući i što im točno reći.
  • Moje poruke izgledaju kao dugačke kobasice.
  • Nemam neki vremenski plan, radim onako stihijski i ad hoc. To me zapravo nervira.
  • Kad me netko pita zašto bi netko kupio našu uslugu ili proizvod i koji on problem rješava ljudima, treba mi dva dana da prespavam kako bi smislio/la odgovor.
  • Nisam nikada razmišljao/la koje su snage, slabosti moje tvrtke i na čemu bi trebalo poraditi, ne vidite zašto bi to bilo važno za komunikaciju.
  • Gubim energiju jer zaposlenicima i partnerima stalno objašnjavam svoja razmišljanja na dugačkim sastancima.
  • Nisam zadovoljna svojom web stranicom i komunikacijom uopće, ne uspijevam klijentima objasniti što točno radimo.

Ako je i jedna tvrdnja istinita, vrijeme je da podvučete crtu, napravite rez i restartate se za novi, svježi početak vaše komunikacije. Ona dolazi iznutra. Idemo napraviti reda. Korak po korak.

Zaokružite koje vas tvrdnje najviše „svrbe“. Razmislite o njima, znate li kako isto možete promijeniti? Znajte da ste već sada mnogo učinili jer ste osvijestili na čemu treba raditi, to je najčešće već pola posla!

Potom odgovorite na sljedeća pitanja. Uzmite si vremena. Jasnim i konciznim odgovorima ćete itekako uvesti reda, a to je prvi preduvjet za level up vaše komunikacije. Svojim odgovorima sami stvarate temelj za strategiju komunikacije – vašu Bibliju ukoliko želite rezultate i uspješnu dugoročnu komunikaciju na tržištu.

  1. Što mene razlikuje od drugih na tržištu, od moje konkurencije? Što ja imam, a drugi nemaju?
  2. Tko su moji idealni klijenti? S kim točno ja želim raditi, tko su te osobe, kako žive? Koliko imaju godina, čime se bave, koji problem imaju?
  3. Kako točno ja rješavam njihov problem, na koji način?
  4. Što za mene znači uspješna komunikacija? Što to točno trebam postići da imam zadovoljstvo komunikacijom?

Pokušajte odgovoriti u 3 do 4 rečenice jasno, bez mnogo okolišanja.

Slobodno sutradan pročitajte ponovno vaše odgovore, bitno je da s njima 100% rezonirate.

Svi imaju priču, ali je ne znaju ispričati. I ne znaju je usmjeriti prema onome što uopće žele postići. Priča ste- vi. Imate je. Samo je trebamo strukturirati i dobro usmjeriti!

Čitamo se uskoro i krećemo dalje!

Komentirajte prvi

New Report

Close