Trend je ‘outsorcanje’ vođenja voznog parka

Autor: Poslovni.hr , 10. travanj 2007. u 06:30

Fleet menadžment smanjuje potrošnju vremena i resursa, a korisnicima je važno i smanjenje rizika od pojave iznenadnih troškova

Upravljanje voznim parkom ili fleet menadžment usluga je kojom se sve više koriste velike i srednje tvrtke kako bi što jednostavnije kontrolirale svoj vozni park te potrošile što manje vremena i resursa za brigu o njemu. Fleet menadžment moguće je podijeliti u nekoliko segmenata, a najvažniji od njih su briga o vozilima i briga o vozačima. Tvrtke koje nude usluge iz domene upravljanja voznim parkom sve su brojnije, a prednosti prepuštanja dijela brige o voznom parku drugima su velike. Osim što rasterećuju klijenta, jamče i visoku razinu usluge kada je u pitanju vozni park tvrtke. Jedna od tvrtki koje se bave Fleet menadžmentom je AMC, tvrtka grupacije AutoZubak. Ova tvrtka, poput nekoliko drugih koje na našem tržištu nude slične usluge, preuzima upravljanje i kompletnu skrb o voznom parku klijenta. Riječ je o je outsourcing proizvodu koji je vrlo dobro rješenje za pravne osobe koje žele potpunu transparentnost te poznavanje ukupnih troškova voznog parka kroz ugovoreni period. Dodatna prednost je da tvrtka koja odabere uslugu upravljanja voznim parkom tijekom korištenja usluge računa na relativno fiksne troškove, odnosno nema velikog rizika pojavljivanja dodatnih troškova. Program upravljanja voznim parkom podrazumijeva kompletnu uslugu od nabave pa sve do prodaje, odnosno prekida ugovorne obaveze prema leasing kući. Na taj se način povećava komfor klijenta te štedi vrijeme i resursi koji se u troše tijekom samostalnog upravljanja voznim parkovima.

Tvrtke koje se bave upravljanjem voznim parkovima kupcu pomažu kod odabira potrebnih vozila. Analizirajući strukturu postojećeg voznog parka, biraju se optimalna vozila za njegovu nadopunu ili obnavljanje. Nakon kupnje fleet menadžmenta tvrtke preuzimaju i poslove vezane uz registraciju, tehnički pregled i osiguranje te dostavljaju vozilo kupcu. Tijekom eksploatacije vozila tvrtke na sebe preuzimaju brigu o detaljima poput redovnog održavanja i popravaka vozila, no brinu se i o detaljima poput pomoći na cesti, pomoći u slučaju nesreće, servisu i zamijeni guma te osiguravanju zamjenskog vozila u slučaju kvara. Moguće je ugovoriti obavještavanje o prijeđenim kilometrima za svako vozilo, putnim troškovima, usporedbi troškova goriva za svako pojedino vozilo. Važan segment fleet menadžmenta je i kontrola, praćenje i nadzor vozila unutar voznog parka. Kombinacijom GSM I GPS tehnologija tvrtka u svakom trenutku može pratiti svako svoje vozilo što rezultira olakšanim planiranjem, upravljanjem i optimiziranjem ruta. Pomoću tih tehnologija također je moguće pratiti čitav niz parametara poput potrošnje goriva, brzine vozila i stanja robe. Nadalje, tu je i mogućnost kontrole skretanja s rute, prelaska državnih granica te zaštite vozila od krađe i njegova praćenja u slučaju krađe. Tvrtke čak nude i nadziranje naizgled manje važnih parametra poput tlaka i temperature motornog ulja, broja okretaja motora, temperature hlađenog prostora u hladnjačama. Ipak, upravljanjem voznim parkom unutar tvrtke može se ostvariti znatna ušteda u odnosu na razmjerno visoku cijenu usluga fleet menadžmenta.

Velike se tvrtke koriste fleet menadžmentom

Uslugu upravljanja voznim parkom među prvima su “otkrile” velike tvrtke s voznim parkovima koji se sastoje od velikog broja vozila. Uslugom koju, primjerice, nudi AutoZubak koriste se tvrtke poput Magme, Karlovačke pivovare ili Saponije. Usluge najpoznatije europske tvrtke na polju fleet menadžmenta, ALD Automotive, u Hrvatskoj rabi Coca-Cola.

Prednosti usluge fleet menadžmenta

Kvalitetnije i transparentnije upravljanje troškovima
Unaprijed definiran novčani tijek poduzeća
Ušteda na resursima koji su inače potrebni za upravljanje voznim parkom
Lakše planiranje aktivnosti voznog parka
Jasno i transparentno praćenje djelatnika te vozila u voznom parku

Komentirajte prvi

New Report

Close