Savjet stručnjaka: Od kojih kreditnih kartica treba bježati ‘kao od kuge’

Autor: Darko Bičak , 23. kolovoz 2013. u 13:30
Thinkstock

Na američkom tržištu potrošačima su najnerazumljiviji uvjeti koje imaju American Express i Barclays Capital.

Kreditne kartice su danas u svijetu najrasprostranjeniji oblik plaćanja, a samim time predstavljaju veliku mogućnost zarade za njihove izdavatelje. Iako većina ljudi o tome ne razmišlja, kreditne kartice kriju niz dodatnih troškova i naknada o kojima većina njihovih korisnika ne zna ništa, piše američki Market Watch.

Zbog toga je američka vlada 2010. pokrenula niz zakonskih izmjena kojima su svojim građanima "uštedjeli" ukupno 12 milijardi dolara godišnje. No, i nakon tih izmjena postoji dosta nejasnoća oko troškova korištenja karticama, posebice po pitanju nagradnih programa – Membership Rewards, a koje imaju gotovo sve kartice. Stručnjaci upozoravaju da učlanjenje u takve programe donosi niz obveza o kojima sami izdavatelji kartica često ne žele detaljno govoriti. Tu je pitanje plaćanja članarine, koja se negdje plaća fiksno, negdje je naočigled besplatna, ali je zapravo skrivena u nizu nejasnih odredbi ugovora.

Naime, kako piše Market Watch, postoji niz nejasnoća oko vrijednosti bodova koji se dobivaju za potrošnju po konkretnoj kartici, a isto tako i po pitanju troškova kada se ti bodovi pokušavaju unovčiti. Gotovo svi izdavatelji kartica su povećali minimalne limite potrošnje za sudjelovanje u nagradnom programu, ali isto tako se smanjuje vrijednost bodova kroz duže vremensko razdoblje, ukoliko se oni ne potroše.

Na američkom tržištu potrošačima su najnerazumljiviji uvjeti koje imaju American Express i Barclays Capital. Iako je prosječna razumljivost uvjeta Membership Rewards programa na američkom tržištu 90 posto, Amex je procjenilo razumljivim svega 78,3 posto korisnika, a Barclays njih 73,3 posto. Na vrhu ljestvice transparnetnosti troškova svojih kreditnih kartica je Capital One koji je dobio 100 posto potpore svojih korisnika, a slijede Bank of America s 99,3 posto, Chase s 97, Citi s 94,3 te US Bank s 89,3 posto.

Curtis Arnold, osnivač portala CardRatings.com koji prati područje kreditnih kartica, poručuje sljedeće: "Ako ne možete dobiti pitanje na odgovor, onda izbjegavajte tu karticu kao kugu'.

Komentirajte prvi

New Report

Close