Pitajte radnike u kakvom uredu žele raditi

Autor: Vesna Sesvečan , 01. rujan 2008. u 06:30

Arhitekti kažu da prije preuređenja ureda i kupovanja nove uredske opreme treba dobro proučiti navike i način rada zaposlenika

Poznata Maslowa piramida, nazvana prema američkom psihologu Abrahamu Haroldu Maslowu koji je psihologiji pridonio kreiravši takozvanu hijerarhiju potreba, sastoji se od pet slojeva, počevši od osnovnih ljudskih fizičkih potreba kao što su zrak, voda, hrana, spavanje i zdravlje.

Kada je to zadovoljeno, ljudske potrebe proširuju se na osjećaj sigurnosti, ljubav, pripadanje, poštovanje i samopoštovanje. Pri vrhu piramide nalazi se potreba za postignućima i poštovanja od drugih i prema drugima. Živjeti i raditi dostojanstveno jedna je od bitnih ljudskih potreba za kojom čovjek teži. Mnoge su studije pokazale kako je dobro dizajnirani ured jedan od najlakših i najjeftinijih načina kako zadržati djelatnika i učiniti ga produktivnijim. Prema istraživanju Genslera, ugledne američke arhitektonske kompanije, gotovo polovica svih zaposlenih izjavila je kako bi radila dnevno jedan sat više kada bi imala bolje radno okruženje. Kada se kompanija useljava u novi prostor, uz najbolju volju teško je procijeniti koliko će prostor “leći” ljudima. Arhitekti kažu kako se funkcionalnost prostora obično pokaže za nekoliko mjeseci, ali može trajati i do pet godina. Sharon Garavel, potpredsjednik GE Capital Solutionsa, međunarodne multinacionalne financijske institucije, iznio je primjer svoje kompanije rekavši kako su njihovi klijenti bili sve više i više nezadovoljni vremenom potrebnim za obradu zahtijeva za zajam. Slijedom pritužbi konglomerat je organizirao studiju kako bi dobio pravu sliku kako cijeli proces funkcionira. U vrlo kratkom vremenu studija je pokazala samu srž problema, a to je bila fizička lokacija zaposlenika. Za dobivanje zajma kod GE Capital Solutionsa bilo je potrebno da dokumenti prođu kroz ruke 22 službenika koji bi tijekom toga procesa propješačili tri kilometra obilazeći dvije zgrade s raznim uredima smještenim na različitim katovima. Drugim riječima, zahtjevi su se vukli mjesecima na sveopće nezadovoljstvo klijenata, ali i zaposlenika koji su svakodnevno bili izloženi pritužbama. Nakon renoviranja prostora, proces dobivanja zajma skratio se na mjesec dana i sada prolazi kroz ruke samo sedam djelatnika. Da bi se posao obavljao brže i bolje nije uvijek potrebno seliti odjele i bacati se u veliki trošak. Kako biste utvrdili odgovara li vašim djelatnicima i vašem poslovanju prostor u kojemu radite, dovoljno je nekoliko tjedna pratiti kako se ljudi služe prostorom. Obiđite sve prostorije svakih pola sata da provjerite jesu li ljudi na svojim radnim mjestima. Ne zaboraviti provjeriti i sobu za sastanke. Može se dogoditi da djelatnici više rabe sobu za sastanke u svom radu nego “svoja” radna mjesta kako ste vi to zamislili, a može se i dogoditi da je jedna od kancelarija uvijek pretrpana ljudima.

Komentirajte prvi

New Report

Close